Student zoekt hulp voor race-project

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
lunaticz0r

Student zoekt hulp voor race-project

Bericht door lunaticz0r » 27 mar 2016, 20:26

Hey mensen!

Even mijzelf kort voorstellen is wel zo netjes...

Mijn naam is Gandoe, 25 jaar en student aan de Haagse Hogeschool.
Ik doe samen met 2 studiegenoten een project die de learning curven voor hobbyisten en recreanten moet verlagen.

Ons doel is om mensen voor, tijdens en na het racen te helpen met (live) tips en tricks.
Wij zijn op het moment bezig een basisprofiel op te stellen van de gemiddelde race-fanaat op het circuit en zouden graag jullie hulp hierbij krijgen :)

Wat wij aan informatie zoeken:

- Gemiddelde leeftijd licentie houder
- Verhouding man/vrouw (mag een ruw schatting zijn naar jouw ervaring)
- Aantal bezoeken aan circuit per jaar (hoeveel keer bezoek jij bijvoorbeeld Zandvoort AZ?)
- Populairste race-tijden/seizoenen (heb jij een voorkeur?)
- Problemen / ergernissen tijden of voor rijden (waar lopen hobbyisten en recreanten vaak tegen aan bij het leren rijden?)
- Overige kenmerken die race-fanaten onderscheiden mag hier, denk aan budget, sociale kringen, uur-besteding etc.

Wij zijn al bezig met mailen naar verschillende rijscholen(GP elite, DRDA etc), cbs e.d. maar deze blijken niet gewillig mee te willen werken.

Als iemand of meerdere ons hiermee zouden kunnen helpen door 5 minuutjes te nemen om deze vragen te beantwoorden dan zouden jullie ons ENORM helpen!

Alvast bedankt en nog een vrolijk pasen!

Peter Tunissen

Re: Student zoekt hulp voor race-project

Bericht door Peter Tunissen » 28 mar 2016, 10:46

Ik zal hier even reageren i.p.v. via de mail.
De meeste racescholen zullen best wel antwoord willen geven, maar missen domweg de meeste informatie denk ik. Maar goed, zo goed mogelijk beantwoord:

- Gemiddelde leeftijd licentie houder
Geen idee, bel de KNAF, die weten dat precies.
- Verhouding man/vrouw (mag een ruw schatting zijn naar jouw ervaring)
Dat weten ze ook bij de KNAF, ik gok 90% man, 10% vrouw.
- Aantal bezoeken aan circuit per jaar (hoeveel keer bezoek jij bijvoorbeeld Zandvoort AZ?)
+/- 250x per jaar, maar ik ben niet representatief. Ik denk een gemiddelde hobby-rijder tussen de 10 en 20x per jaar (trackdays, races en toeschouwer bij bijv. de DTM of F1).
- Populairste race-tijden/seizoenen (heb jij een voorkeur?)
Maart tot en met oktober, met een dipje tijdens de grote vakantie.
- Problemen / ergernissen tijden of voor rijden (waar lopen hobbyisten en recreanten vaak tegen aan bij het leren rijden?)
Geldgebrek, gebrek aan talent.
- Overige kenmerken die race-fanaten onderscheiden mag hier, denk aan budget, sociale kringen, uur-besteding etc.
Onderscheiden van normale mensen? 97% van de tijd keihard werken om het in 3% van de tijd over de brug te smijten… :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mar 2016, 11:38

Met deze tekst zullen ook wel heel weinig mensen reageren. Vind het nogal onduidelijk en omsamenhangend. Je hebt het over hobbyisten, recreanten en race-fanaten. Jullie lijken nog niks te weten, hoe moet je dan tips gaan geven als jullie de antwoorden op die vragen niet hebben ? Dus dan ben je dus ook niet interessant voor de doelgroep en worden jullie vragen ook niet beantwoord.

Of jullie bedoeling is heel iets anders, soort verkennend onderzoek of zo ? Als het meer in de "uitzoek" fase zit, moet je het heel anders presenteren en een soort interview online gooien. Dat is heel eenvoudig en veel effectiever dan dit. Want jullie stellen nu geen gerichte vragen, maar vragen zelfs om gemiddelde leeftijd en verhoudingen, hoe moeten mensen dat weten ? Daarnaast weer opeens hele persoonlijk gerichte vragen etc.

Kortom: volstrekt onduidelijk wat jullie willen en volstrekt onduidelijk wie jullie doelgroep is.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 mar 2016, 12:15

Dit is ook wel weer de klassieke studenten-methode: "hallo, hier volgt een mail die we aan heel veel bedrijven sturen, zou je even ons huiswerk willen doen?" :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2016, 17:26

Studenten die de learning curve willen verlagen?
Je bedoelt eigenlijk dat de learning curve steiler en dus sneller gaat?

Hoe wil je iemand tips en tricks aareiken als jezelf geen ervaring hebt?
Als ik een raceweekend heb staan er een paar duizend van "jullie" langs de kant :lollerdelol: :lollerdelol:

lunaticz0r

Bericht door lunaticz0r » 29 mar 2016, 21:11

Door tips te geven (rempunt, ideale snelheid, ideale baan op de weg, schakelmomenten etc).
Maar goed, 1 antwoord is beter dan geen, de rest die alleen maar kunnen ZEUREN, thanks voor de nutteloze reactie. En dan zeuren dat mijn vraag niet goed geformuleerd is...Lekker hypocriet :')

bedankt voor de moeite Peter! en de rest: als je niet wilt helpen, reageer dan lekker niet joh...

kan een slotje op :D

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2016, 21:16

Sorry hoor, maar hoe wil jij het ideale rempunt voor een ander bepalen als je geen ervaring hebt? de auto niet kent, niet weet wat voor remmen eronder zitten, enz enz enz

Wij zeuren niet, we zijn kritisch en geen makke schapen.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 mar 2016, 21:34

Lekker volwassen Lunatic. Met die instelling kom je er vast wel :thumbup:

Volgens mij heb je hier veel tips gekregen hoe je dit moet aanpakken. En wat er niet klopt aan je verhaal. Dat je daar dus niks mee doet zegt genoeg. Trieste reactie. Hoop van harte dat jullie docenten hier niet meelezen.

En je sarcasme meter staat behoorlijk uit want de post van Peter was vooral niet serieus bedoeld :mrgreen:

MarkS

Bericht door MarkS » 29 mar 2016, 21:56

Afbeelding

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 mar 2016, 22:27

Luco schreef:Sorry hoor, maar hoe wil jij het ideale rempunt voor een ander bepalen als je geen ervaring hebt? de auto niet kent, niet weet wat voor remmen eronder zitten, enz enz enz
Daarom komt er in de app ook een tickbox na de eerste keer starten waarin staat dat de makers niet verantwoordelijk zijn voor eventuele schade, als na analyse blijkt dat jouw rempunt beter 50 meter verderop kan liggen.

Maar heren studenten even serieus. Doe een stukje zelfreflectie over de variabelen die nodig zijn om iemand te adviseren die met 230km per uur op de tarzanbocht afkomt. :hmmm:

Ga iets met een app voor electrische auto's doen. Lekker veilig en docenten zijn dol op die eco praat.
Hier zitten alleen dinosauriërs, en je gaat geen steek verder komen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 mar 2016, 22:54

Krijgen we dan een app die verteld waar je remmen moet? :blink:

Volgens mij zijn de methoden om snel te leren er al lang.

Stap 1 is licentiecursus
Stap 2 is 1:1 instructie met bijvoorbeeld Jaap van Lagen oid.

Als het even kan ook nog ondersteund door een datasysteem en een data analist.

Die methoden hangen alleen nogal van je budget af :mrgreen:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 29 mar 2016, 23:29

Lunaticzör :wink:

smiley

Bericht door smiley » 29 mar 2016, 23:57

Bert ///M3 schreef:Krijgen we dan een app die verteld waar je remmen moet? :blink:
Geen idee: ik gok maar wat op basis van de beschrijvingen.
En voor alles moet een app zijn tegenwoordig.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 mar 2016, 00:46

Als je er even over nadenkt, eigenlijk zou het makkelijk kunnen. Een app die je remvertraging en bochtensnelheden meet en aan de hand van de snelheidsmeting een soort predicted brakingpoint weergeeft :hmmm:

Moet je GPS er alleen niet net even naast zitten :mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 30 mar 2016, 01:25

Student op de HHS? :roflol: gtfoh... :lol:

daNpy

Bericht door daNpy » 30 mar 2016, 07:39

Bert ///M3 schreef:Als je er even over nadenkt, eigenlijk zou het makkelijk kunnen. Een app die je remvertraging en bochtensnelheden meet en aan de hand van de snelheidsmeting een soort predicted brakingpoint weergeeft :hmmm:

Moet je GPS er alleen niet net even naast zitten :mrgreen:
Basisstation neerzetten, nauwkeurig +/- 1 cm :)

HJ2

Bericht door HJ2 » 30 mar 2016, 14:43

Tuurlijk... alle data in een modelletje gooien en dan ineens is het model waarheid geworden natuurlijk. :lol:

Luco

Bericht door Luco » 30 mar 2016, 14:50

HJ2 schreef:Tuurlijk... alle data in een modelletje gooien en dan ineens is het model waarheid geworden natuurlijk. :lol:
De beste stuurlui zitten in een app :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 30 mar 2016, 21:37

die tweede reactie van de "student", om te janken! haha succes

HJ2

Bericht door HJ2 » 30 mar 2016, 21:49

Als hij van mijn faculteit was, zou ik nog even een babbeltje zijn gaan maken.

smiley

Bericht door smiley » 30 mar 2016, 23:38

Het is wat met die rubbertegel generatie :tooth:

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 07 apr 2016, 21:06

Haha, kritiek niet willen aannemen, welke overigens nog voor DF standaarden best opbouwend is opgesteld. Weet niet wat op de Haagse Hogeschool de standaard is van onderzoek, maar ik kon met dit soort vragen op de havo al niet aankomen, laat staan op HBO. Probeer je vragen anders op te stellen, wat concreter. Ofja, eigenlijk gewoon wat Macboy zegt.

Luco

Bericht door Luco » 07 apr 2016, 21:31

Tja, ik zal wel van de oude stempel zijn, maar als ik tegenwoordig hbo-ers op de werkvloer zie is 95% nog te lui om uit hun ogen te kijken.
Ze maken zich drukker om hun mobieltje en over hun arbeidsvoorwaarden dan dat ze proberen hun werk naar behoren te doen.

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 07 apr 2016, 21:50

Luco schreef:Tja, ik zal wel van de oude stempel zijn, maar als ik tegenwoordig hbo-ers op de werkvloer zie is 95% nog te lui om uit hun ogen te kijken.
Ze maken zich drukker om hun mobieltje en over hun arbeidsvoorwaarden dan dat ze proberen hun werk naar behoren te doen.
Haha, en bedankt. Er zullen hoogstwaarschijnlijk zat mensen zijn die die houding hebben, maar ik denk dat dat in alle leeftijds categorieën het geval is. Ik denk dat per sector allicht ook nog aanzienlijk kan verschillen. Als ik naar mijn sector (Bouw, zit nog op school maar wel stage gelopen) kijk wat mensen op kantoor voor uren maken en dit zijn dan juist voornamelijk de jonge schoolverlaters, heb ik daar diep respect voor.

Verder, wat ik zélf vind, als we toch dit onderwerp aansnijden, wat mij persoonlijk opvalt is dat de oudere stempel soms zo vastgeroest zit in zijn manier van werken en doen, (we doen het al jaaaaren op die manier) dat deze niet inziet dat manier A aanzienlijk omslachtiger is dan manier B. En zelfs als het inzicht er dan is, toch zo koppig zijn om te zeggen nee we gaan zo door. En aangezien de 'oude stempel' vaak de mensen met (welverdiende) ervaring zijn en hierdoor in het management zitten, wil dit niet altijd positief bijdragen aan efficiëntere (bedrijfs)processen, waar jongeren juist sneller het inzicht hebben dat dat wel degelijk zo is. Then again, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, uitzonderingen daargelaten.

Luco

Bericht door Luco » 07 apr 2016, 21:54

zit ook wel een kern in hoor, ik heb gelukkig in veel keukens gekeken en dan leer je wel flexibel te zijn.
maar daarom zeg ik ook 95% :angel:

Plaats reactie