Terug gevonden!!! / BMW 325i 2006
-
Terug gevonden!!! / BMW 325i 2006
Edit
Laatst gewijzigd door ///M Power op 17 mei 2016, 18:30, 5 keer totaal gewijzigd.
- Joopieboy
Re: Opnieuw auto gestolen / BMW 325i 2006 / 83-TS-TJ / Utrec
Mooie auto was dat, maar zwaar zuur!
Auto's worden gejat via OBD door er een computer aan te hangen. Auto's worden open gemaakt door sleutel codes op te vangen of andere manieren. Helaas! Affabriek alarm heeft ook weinig nut zo. Geloof dat het alleen bij Mercedes echt werkt.
Auto's worden gejat via OBD door er een computer aan te hangen. Auto's worden open gemaakt door sleutel codes op te vangen of andere manieren. Helaas! Affabriek alarm heeft ook weinig nut zo. Geloof dat het alleen bij Mercedes echt werkt.
-
Ja klopt Joop, zo was die 130i makkelijk meegenomen. Echter nu had ik een Bearlock systeem laten inbouwen zodat je de automaat blokkeert. Je krijgt deze niet meer in drive. Dit lijkt de dieven ook niet meer tegen te houden helaas.
Wel raar dat ze het zo op mijn auto's gemunt hebben. Niet iedereen heeft een garage of afgesloten parkeerplek waar hij/zij zijn mooie auto's heeft staan.
Wel raar dat ze het zo op mijn auto's gemunt hebben. Niet iedereen heeft een garage of afgesloten parkeerplek waar hij/zij zijn mooie auto's heeft staan.
- Joopieboy
Ik wel gelukkig maar dat bied nog geen garantie. Motor hangt ook vast aan het pand en een schijfremslot. Je moet wat. Je durft bijna niks leuks meer te kopen...
-
Klote zeg, zeker nu bij herhaling!
Ik dacht dat Bearlock het veiligste was wegens mechanische blokkering en niet uit te bouwen zonder veel boren en zagen! Wellicht dat het bij een automaat anders werkt doordat er softwarematig geschakeld kan worden?
Ik dacht dat Bearlock het veiligste was wegens mechanische blokkering en niet uit te bouwen zonder veel boren en zagen! Wellicht dat het bij een automaat anders werkt doordat er softwarematig geschakeld kan worden?
-
Nee bij automaat ook een mechanische blokkering die je dmv een extra sleutel op slot moet zetten. Ik zal dinsdag Bearlock is bellen, kijken wat ze te zeggen hebben
. En inderdaad ik kan tot dat ik een garage / afgesloten parkeerplek heb geen leuke auto meer kopen
. Momenteel wel voor een koophuis aan het kijken, met afgelsoten parkeergarage.

- JP
Balen zeg
Bij mijn BMW destijds werd ie al binnen 1 maand opengebroken, maar ik had een Defa alarm gemonteerd.
Als ze dan het cylinderslot uit de deur trekken gaan de deuren wel open, maar dan wordt het alarm niet uitgeschakeld en begint meteen te loeien......en hard !

Bij mijn BMW destijds werd ie al binnen 1 maand opengebroken, maar ik had een Defa alarm gemonteerd.
Als ze dan het cylinderslot uit de deur trekken gaan de deuren wel open, maar dan wordt het alarm niet uitgeschakeld en begint meteen te loeien......en hard !
-
Twee keer in zo'n korte tijd je wagen weg is om moedeloos van te worden. Barlock heb ik al genoeg verhalen over gehoord. Mooi reclamepraatje, maar ze zijn het geld niet waard. De amateur jat je wagen zonder dat slot ook niet. De professional schrikt er niet van terug.
- Mark 320iS
Pff,balen zeg! Spreek helaas uit ervaring. Ik kocht een klein jaar geleden een 325i nadat mijn 335i gestolen was, juist omdat die in mijn ogen wat minder de aandacht van het dievengilde zou moeten trekken...
Succes ermee maar weer. Goed verzekerd tegen diefstal? Dus aanschafwaarde vergoed indien auto niet terug na 30 dagen?
Succes ermee maar weer. Goed verzekerd tegen diefstal? Dus aanschafwaarde vergoed indien auto niet terug na 30 dagen?
-
Wordt er ook echt heel moedeloos van inderdaad. Dat ik gewoon niet langer dan een half jaar in een leuke auto kan rijden daar zakt mijn broek vanaf. Gelukkig wel tegen diefstal verzekerd en bij de 130i gelukkig de aanschafwaarde terug gekregen echter was deze wagen wat unieker dan deze 325i. Hoop dat ik nog een redelijk bedrag terug krijg. Wel meteen een leenauto gekregen. Een Peugeot 308 SW uit 2015. Mooie wagen moet ik eerlijk bekennen.
-
Je kan er over nadenken om je OBD poort te verplaatsen. Dan wordt het toch een stuk lastiger voor de dieven om de wagen gestart te krijgen.
Flink balen!
Flink balen!
- D20VT
Mercedes heeft het niet beter voor elkaar dan andere merken, alleen de BMW groep heeft de mogelijkheid ingebouwd om ook al staat de auto niet op contact het mogelijk is om de sleutelcode uit te lezen via de obd.Joopieboy schreef:Mooie auto was dat, maar zwaar zuur!
Dit moesten ze aanpakken, het kan toch niet zo zijn dat BMW het zo makkelijk maakt voor een crimineel.
Mini's, BMW's landrovers etc zijn kinderspel voor de elektronische inbrekers.
-
Ja ben ik ook van plan al twijfel ik of ik weer een BMW koop . Het verplaatsen van de OBD was ik al van plan met de 325 echter dacht ik dat een Bearlock voldoende zou zijnJussi schreef:Je kan er over nadenken om je OBD poort te verplaatsen. Dan wordt het toch een stuk lastiger voor de dieven om de wagen gestart te krijgen.

Anywayss a.s. maandag komt de schade expert weer om het een en ander te bespreken en dan is het wachten op het schadebedrag.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Is een achteraf gemonteerde defa alarm nu wel of niet afdoende voor dit soort inbraken?
- Martin van der Zwaard
ff je OBD verplaatsen en een valse terugzetten. Spanning op een willekeurige aansluiting zetten en hoppa....uitleesapparaat kapoet
Je moet alleen niet vergeten dat je wat eraan gewijzigd hebt als je zelf gaan uitlezen of de auto naar de garage brengt

Je moet alleen niet vergeten dat je wat eraan gewijzigd hebt als je zelf gaan uitlezen of de auto naar de garage brengt

- Kasteel
Niet; scheelt wel een beetje...veejay schreef:Is een achteraf gemonteerde defa alarm nu wel of niet afdoende voor dit soort inbraken?
- Tristan
Heeft mij zeker geholpen.Kasteel schreef:Niet; scheelt wel een beetje...veejay schreef:Is een achteraf gemonteerde defa alarm nu wel of niet afdoende voor dit soort inbraken?
-
Ik zou zeggen: "don't poke the bear."Martin van der Zwaard schreef:ff je OBD verplaatsen en een valse terugzetten. Spanning op een willekeurige aansluiting zetten en hoppa....uitleesapparaat kapoet![]()
Gewoon je OBD poort verplaatsen zodat ze enkel een leeg gat aantreffen. Dat zal ook al genoeg ontmoedigend werken dat ze jouwe laten staan.
- Hugo Bos
Net zo ontmoedigend als een bearlock zeker..
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Had in mijn Golf GTI ook een valse OBD poort zitten, waar inderdaad 12V op stond.Jussi schreef:Ik zou zeggen: "don't poke the bear."Martin van der Zwaard schreef:ff je OBD verplaatsen en een valse terugzetten. Spanning op een willekeurige aansluiting zetten en hoppa....uitleesapparaat kapoet![]()
Gewoon je OBD poort verplaatsen zodat ze enkel een leeg gat aantreffen. Dat zal ook al genoeg ontmoedigend werken dat ze jouwe laten staan.
Dit heeft me minimaal 1 keer gered, en de diefstal-meneer zeker te weten een kapotte laptop opgeleverd

Maar als ze je wagen ECHT willen hebben, geloof me, dan vinden ze echt wel een manier/moment/mogelijkheid.
-
Zo'n Bearlock is een koud kunstje voor de getrainde dief. Die breekt dat ding wellicht in een minuut open.Hugo Bos schreef:Net zo ontmoedigend als een bearlock zeker..
Maar als jij, meneer de Dief, snel die auto wil stelen en wil je laptop met de OBD poort te connecteren en die is niet aanwezig. Dan heb je 2 opties:
- of je denkt razendvlug waar de eigenaar deze heeft verstopt achter de talloze panelen in de wagen en vervolgens de hele boel los probeert te halen.
- of je stapt uit en je gaat naar de volgende wagen om geen tijd te verliezen.
- GTRene
wat eventueel ook zou kunnen als optie, die OBD stekker gewoon laten zitten, maar 1 of 2 draadjes (vraag me niet welke) doorknippen en via een schakelaartje laten lopen elders in de auto, bv in een leeg vakje waar een optie schakelaar geplaatst kan worden.
Je laat die dan altijd uit staan, behalve als je de auto wegbrengt naar de garage, schakel je het door zodat de OBD normaal werkt.
Je laat die dan altijd uit staan, behalve als je de auto wegbrengt naar de garage, schakel je het door zodat de OBD normaal werkt.
-
En toch;Jussi schreef:Zo'n Bearlock is een koud kunstje voor de getrainde dief. Die breekt dat ding wellicht in een minuut open.Hugo Bos schreef:Net zo ontmoedigend als een bearlock zeker..
Maar als jij, meneer de Dief, snel die auto wil stelen en wil je laptop met de OBD poort te connecteren en die is niet aanwezig. Dan heb je 2 opties:
- of je denkt razendvlug waar de eigenaar deze heeft verstopt achter de talloze panelen in de wagen en vervolgens de hele boel los probeert te halen.
- of je stapt uit en je gaat naar de volgende wagen om geen tijd te verliezen.
Op het Audiforum is er geen één S / RS mét een bearlock gestolen.........
Dat is toch anders dan de exemplaren zonder Bearlock.... Er waren weken dat er 2 a 3 verdwenen.....

-
Zo'n BearLock helpt ook alleen als je hem op slot doet....

- JP
Op het GTi-forum juist andersom. Daar worden ze mét Bearlock net zo goed gestolen, maar het is wat SlowCo zegt, je moet hem wel op slot doen......ErikS schreef:(...)
Op het Audiforum is er geen één S / RS mét een bearlock gestolen.........
Dat is toch anders dan de exemplaren zonder Bearlock.... Er waren weken dat er 2 a 3 verdwenen.....

Ik vind een garage ook iets van schijnveiligheid geven. Zo'n poort wordt toch ook met signalen aangestuurd, die kunnen ze vast en zeker ook opvangen. Zijn ze eenmaal binnen ligt de sleutel toch op het dressoir ?