Not another supercar owner

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Vanmuur

Not another supercar owner

Bericht door Vanmuur » 15 jan 2016, 18:16

Beste forummers,

Na een aantal jaren anoniem rondkijken op dit forum wil ik mij ook even voorstellen.

Helaas geen nieuwe supercar owner voor de volgende trackday maar een wat trage (ben inmiddels de 30 al gepasseerd :oops: ) student met een Yaris T sport.

Ik ben Martijn, kom uit het noorden van het land en ben opgegroeid tijdens de successen van Carlos Sainz en Colin Mcrae. Door deze mannen, en hun auto's (Celica Gt Four, Corolla WRC, en natuurlijk de Impreza) heb ik een voorliefde voor japanse auto's ontwikkeld. Het feit dat er in mijn familie meerdere mensen voor Toyota hebben gewerkt heeft daar natuurlijk ook mee te maken. Het is overigens niet alleen japans wat de klok slaat. Wellicht heeft het met de ouderdom te maken, ik merk dat ik steeds meer interesse begin te krijgen in de Duitsers en dan vooral het merk uit Munchen.

Op dit moment laat mijn budget het helaas nog niet toe om zelf het circuit op te gaan. Toch ben ik redelijk vaak in de buurt van een circuit te vinden. Het circuit van Assen is ligt erg dichtbij en als het een beetje droog weer is kijk en luister ik daar graag naar al het moois wat daar zoal voorbij komt. Mijn interesse gaat dan vooral uit naar de verschillende trackdays en tijdens het vrij rijden. Dan is het circuit vrij toegankelijk en kan je op verschillende punten van het circuit mooi de verschillende lijnen van de coureurs zien.

Ook ben ik besmet geraakt met het Nordschleife virus. Ik heb er als petrol-head natuurlijk al veel over gelezen, gezien en gehoord. Ook de verhalen en foto's van Paskal op dit forum hebben daar erg een bijgedragen. Wat een bijzondere plek en omgeving. Ik ben er een aantal jaren geleden voor het eerst geweest en had het meteen te pakken. In 2015 mijn eerste ronde gemaakt met de Yaris en ook al is het geen snelheidsmonster, het gaf wel een erg verslavend gevoel! Ik wilde meer! Nadat ik engelsman met zijn vriendin huilend naast zijn gecrashte Megane RS zag zitten heb ik toch maar besloten om het eerst bij één ronde te houden. Naast de baan vermaak ik mij daar trouwens ook prima. Ik kan mij nu alweer verheugen op de eerste mooie lente dagen, lekker touren door de Eifel, braadworsten eten, benzine snuifen etc.

Tot zover mijn voorstel ronde. Als alles goed gaat kan ik dit jaar mijn studie afronden en dan vol aan de bak voor een ander japans monster :tooth: Tot die tijd behaal ik mijn driving fun met de kleine Toyota.

Groeten,

Martijn

Afbeelding

(De Yaris boven aangekomen bij Adenauer Forst).

Afbeelding

(En tussen al het geweld in Karousel).
Laatst gewijzigd door Vanmuur op 16 jan 2016, 14:29, 3 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Re: Not another supercar owner

Bericht door Niels » 15 jan 2016, 21:22

Welkom Martijn!

Pakkende topic titel :lol: en top intro :thumbup: Vandaag ben ik toevallig nog bij een Yaris T-Sport wezen kijken maar dat bleek brandhout...

Wat moet de opvolger worden?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 jan 2016, 22:26

Welkom Martijn!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 jan 2016, 22:44

Welkom mede-Noordeling! :df:

Vanmuur

Bericht door Vanmuur » 16 jan 2016, 13:34

Niels schreef:Welkom Martijn!

Pakkende topic titel :lol: en top intro :thumbup: Vandaag ben ik toevallig nog bij een Yaris T-Sport wezen kijken maar dat bleek brandhout...

Wat moet de opvolger worden?
Verstandig dat jij ook naar een Yaris T sport gaat kijken Niels! Er is werkelijk niks mis met deze autootjes. Ik heb echt mijn best gedaan om een slechte recensie/review over de Yaris te vinden maar dat is mij niet gelukt. Het enige minpuntje vind ik het zitvlak van de stoel. Ik heb vrij lange benen en het zitvlak is naar mijn idee wel wat kort, de rugleuning vind ik dan wel weer prima.

Ik moet eerlijk bekennen dat dit al mijn 2e Yaris T sport is. Mijn eerste is helaas aangereden door een vrachtwagen terwijl ze netjes stond te rusten op een parkeerplaats. Maar goed, geld terug gekregen van de verzekering en op zoek gegaan naar een Yaris met minder kilometers en airco deze keer.

Tja de opvolger. Elke keer als ik een Nissan 350 Z op straat zie rijden zeg ik tegen mensen met wie ik ben dat dat mijn reden is waarom ik aan het werk ben. Het moet dan wel de mooie blauwe kleur zijn met een zwart lederen interieur. Ik weet nog goed toen de 350 Z en de RX 8 op de markt kwamen dat dit auto's waren die voor de normale man in de toekomst redelijk betaalbaar zouden moeten worden. Dat punt is nu denk ik aangekomen. De 350 Z vind ik qua uiterlijk een mooi model, en het geluid van de V6 vind ik ook fijn. De 350 Z is dan wel meer een GT dan een auto voor het circuit.

En over de blauwe kleur gesproken, de 'Hawkeye' Impreza staat ook nog op mijn lijstje. Ik moet gewoon een keer een Impreza in mijn bezit hebben gehad. Het model waar McRae zijn zeges mee heeft behaald blijft voor mij het mooiste model, de 22B is toch wel een soort van Holy Grail. Maar daar denk ik niet eens over na.

Ik denk niet dat dit heel onrealistische doelen zijn, beide auto's zijn relatief goedkoop aan het worden. Het budget bij elkaar halen moet dan ook wel te doen zijn binnen een niet al te lange tijd. Het vinden van de juiste auto wordt denk ik een stuk lastiger. Ik heb al wel gemerkt aan de verhalen op het forum dat het zoeken naar de juiste auto soms langer kan duren dan het bij elkaar krijgen van de financiële middelen.

Bedankt trouwens voor het warme welkom mede Noorderlingen! Ik heb begrepen dat wij in de minderheid zijn op dit forum.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 jan 2016, 13:47

Valt wel mee. Hier 1 uit Drenthe en ook nog een jap ook als vervoer :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 jan 2016, 13:47

Leuk verhaal ! Heel herkenbaar ook dat genieten van de Ring. Gewoon blijven doen man, alleen 60% op de grens rijden dan is er niks aan de hand.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 jan 2016, 15:00

Vanmuur schreef: Verstandig dat jij ook naar een Yaris T sport gaat kijken Niels! Er is werkelijk niks mis met deze autootjes.
Ik ben niet echt op zoek, sterker nog in rij nog maar een jaartje door in de T5. Er staat eentje te koop in Groningen en ik was in de buurt. De vrouw rijdt tot volle tevredenheid Toyota dus een (rappe) Yaris voor erbij i.p.v. een niet al te goedkope Volvo vond ik wel een optie. Maar goed, ik ben nu weer bij zinnen :lol:

350Z is mooi maar wel een zware auto. Ik heb me er nooit echt in verdiept maar de prijzen worden idd aantrekkelijk :D

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 16 jan 2016, 23:59

Welkom! Hier nog een overjarige student uit het noorden :mrgreen:

Vanmuur

Bericht door Vanmuur » 17 jan 2016, 14:55

frank de jonge schreef:Valt wel mee. Hier 1 uit Drenthe en ook nog een jap ook als vervoer :df:
En nog een bijzondere Jap ook! Blijven zeldzame verschijningen de MPS uitvoeringen van de Mazda's. Mooie auto Frank :thumbup:

Ik heb zelf nog even getwijfeld tussen een Mazda 3 2.0 Active en de Yaris T sport. De Mazda heeft natuurlijk veel meer ruimte en was een stuk comfortabeler dan de Yaris. Qua prestaties liggen ze trouwens erg dicht bij elkaar (wat mij dan weer een beetje tegen viel bij de Mazda 3) maar de maandelijkse kosten gaven voor mij helaas toch de doorslag.

@ Macboy: Ik laat mij ook niet zo snel afschrikken hoor. Ik kan niet wachten om weer een weekendje heen te gaan. Toen mijn vriendin de frontflip van de witte Megane zag op Youtube zei ze: En jij wil dat ik de volgende keer met jou mee de baan op ga?! :shock: Lastig om dan uit te leggen dat zoiets aan zoveel verschillende factoren kan liggen, zeker aan een vrouw (no offence dames :whistle: )

@ ErikMartijn: Misschien zit het ook een beetje in de naam? Ach wij worden er niet dommer op door een opleiding te volgen zeg ik altijd maar :wink: En wij hebben er de rest van ons leven plezier van!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 jan 2016, 15:00

Ja zon 3 is nog aardig aan gewicht. Ik zou in jou situatie ook voor zon t sport gaan. Geweldig mooi spul. Ik was wel wat extra ruimte nodig en deze MPS kwam op mn pad. Dus hoefde niet lang na te denken.

Plaats reactie