[04-07-2016] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XIV **VOL**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Peter Tunissen

[04-07-2016] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XIV **VOL**

Bericht door Peter Tunissen » 31 dec 2015, 10:59

Afbeelding

Op maandag 4 juli organiseert Driving Fun voor de 14e keer, samen met onze Belgische vrienden van Skylimit Events, een circuitdag op de Nürburgring Nordschleife.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
07:00 - 08:00 - Inschrijven
08:00 - 16:30 - Open pitlane rijden
12:00 - Start middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €720 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.
Deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:00) kost €480 per auto.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is geldig voor de rest van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op deze dag op de Nordschleife maximaal 132dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op de Nordschleife, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf te geschieden.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
De Nordschleife werd tussen 1925 en 1927 gebouwd en was tot en met 1976 het decor van vele spectaculaire Formule 1 races. Het circuit dankt zijn bijnaam 'de groene hel' aan Jackie Stewart, een verwijzing naar de schitterende bosrijke omgeving.
Het circuit is 20,832km lang en het ronderecord staat op naam van Stefan Bellof die in 1983 in zijn Porsche 956 een briljante rondetijd van 6.11.13 neer zette.

Rondje Nordschleife
Voor een bocht tot bocht verslag van de Nordschleife zijn er verschillende documenten op internet te vinden, onder andere een zeer goed PDF bestand met een beschrijving van de ideale lijn en belangrijke punten van BMW Motorsport.
Wij verwijzen hier naar een filmpje van Driving Fun huiscoureur Andre de Vries die ons een rondje meeneemt in zijn BMW 1M en live zijn lijnen becommentarieerd.

Belangrijk op de Nordschleife
* De Nordschleife heeft zijn bijnaam 'Grüne Hölle' niet zomaar cadeau gekregen. Het circuit wordt gekenmerkt door blinde bochten, extreme hoogteverschillen en moeilijke verkantingen.
Bouw je tempo dus rustig op en laat je niet verleiden om snellere rijders te volgen als hun tempo eigenlijk nog te hoog voor je ligt. De Ring is waarschijnlijk het moeilijkste circuit ter wereld om te leren en de vangrail staat nooit ver weg, dus hou overal voldoende marge. Ervaring om echt hard te gaan komt hier pas na honderden rondes ervaring en niet eerder.

* De ideale lijn leren is één ding, de Ring in de regen rijden is iets heel anders. Door alle verschillende soorten asfalt en verkantingen zijn regenlijnen soms heel anders dan je zou verwachten. Het circuit kan dan op sommige punten spekglad zijn, dus hou overal nog meer marge dan normaal. In de regen over de Ring rijden is niet gevaarlijk, mits je de baan met respect benadert.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Hans Lesscher - Porsche 911 GT3 - hele dag - b
3. Wim Blom - Mazda MX5 - hele dag
4. Peter Matev - Mitsubishi Lancer 1.8T - middag
5. IMM - Toyota GT86 - middag
6. Walter Löffler - Audi TT RS - hele dag - basett
7. Mantas Mikuckas - ? - ?
8. Joost - BMW E46 M3 - middag
9. NiekJan Steehouwer - Porsche - middag (ARR)
10. Sascha Wiebesiek - Opel Astra OPC - middag
11. Paul Dekker - VW Golf II - middag
12. Fabian de Hoog - BMW Z3 Coupé - middag
13. Jürgen Schaumann - Alfa Romeo 4C - middag
14. Christoph Penish - BMW E36 318ti - middag
15. Jaco Velders - BMW E90 325i - hele dag
16. Elmar - Chrysler Viper - middag
17.
18.
19.
20.

Fabian

Re: [04-07-2016] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XIV

Bericht door Fabian » 09 jun 2016, 22:16

Zojuist ingeschreven voor de middag. Nog meer van hier?

Knot

Bericht door Knot » 09 jun 2016, 22:21

Ik ben meestal van het 4 rondjes en dan weer aan het bier... maar viel net toch wel ff van mn stoel van die 720 euro hoor.... da's toch best geld. Meestal haal ik t wel met een kleine 1000 euro voor een dagje all-in maar met brandstof, bandjes/remmen/lunch/diner etc gaat het niet lukken ben ik bang.

Fabian

Bericht door Fabian » 10 jun 2016, 06:50

Ik doe ook alleen de middag, 720 vind ik ook echt teveel van het goede.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2016, 11:03

Daarom is het ook fijn dat je nu naast een hele dag óók alleen de middag kunt boeken.

In september kun je bijvoorbeeld alleen maar de middag boeken.
http://dftrackdays.com/circuit/track/9/nordschleife/" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel goedkoper ga je geen trackday rijden op de Ring.

trancedrift

Re: [04-07-2016] DF @ Nürburgring Nordschleife deel XIV **VO

Bericht door trancedrift » 03 jul 2016, 18:16

Ik kom ook morgen middag.

Het is mijn eerste keer met DF/ Skylimits naar Nordschleife dus ik vroeg me af - blijven de slagbomen open op de rechte streek en als ze open zullen zijn waar rijden we dan in?

Fabian

Bericht door Fabian » 03 jul 2016, 22:36

Rechte stuk is gewoon helemaal open, geen slagbomen.

Uitgang is de normale exit op het rechte stuk, via de slagbomen rij je de baan op de normale lek ook weer op. Goed rechts blijven dus bij oprijden ivm snel verkeer op de baan!

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jul 2016, 19:49

Prachtige dag gehad!

Ik had vrienden mee die allemaal wel eens wilden ervaren hoe het was. Nou 1 werd kotsmisselijk, de andere 3 vonden het geweldig. Kon er ook nog een 1 mee met Elmar in de Viper, dat was natuurlijk helemaal geweldig. Al vond ie dat toch wel behoorlijk indrukwekkend (op het randje van wat hij kon hebben zeg maar :D ).

Totaal 15 rondjes gereden, waarvan er geen 1 hetzelfde was. De hele dag wel regen/geen regen, iedere rondje een andere bocht nat etc, geweldig gewoon :love: Gevolg van het meenemen van vrienden is dat je niet alleen rijdt, en dus het allemaal net iets langzamer gaat. De laatste 2 rondjes alleen gereden, moest me wel even aanpassen omdat je toch ineens net even wat harder op bochten aankomt etc. Was leuk. Ondanks dat de dag vol zat vond ik het erg rustig op de baan. Alleen de raceteams (vooral de Lexus) kwamen serieus hard voorbij.

Samen met Elmar wat rond gereden om beelden te schieten. Was ie mij ineens kwijt, maar ja, das logisch als je zonder benzine staat :oops: In AF bij de lastwissel was een stottertmomentje..hmmm....wat was dat...hmmm....200km gereden...tankmeter op een kwart...OW SHIT!!! Rondje heeeeeeeel rustig afgemaakt. Bij Bergwerk reservelampje aan en de meter stortte verder naar nul door het rustige rechtuit rijden....Bij de kleine karoussel begon hij te stotteren in de bochten....ow shit.....afrijden baan ging nog net, rotonde weer stotteren...niet opgeven...ik heb de tankstelle gehaald! Er ging 49,77 liter in de tank :hot:

1 serieus moment gehad in Metzgesfeld (weer, vorige keer ook). Bij aankomen zag de baan er wat donkerder uit, dus hield al ietsje in. Zie ineens allemaal zandwolken uitgang van de bocht, zie een BMW erdoorheen schieten (dacht dat hij langs de baan was gekomen) en instant breekt mn Z3 uit op de apex. Serieus volledig stuurrondje tegenstuur, was echt zijraam kijken :duh: Moest echt even mn best doen die op te vangen, en dat ging net. Hart in de keel momentje.....De rook trok op en daar stond de GTR die me op Schwedenkreuz met 250+ inhaalde, helemaal aan gort. Straks beelden even opzoeken, want dat moet erop staan allemaal.

8 uur morgens weg, 10 uur avonds thuis, 900 km achter de kiezen waarvan zeg 300 inspannend. Ik was kapot, maar was super gezellig en voldaan! :df:

Knot

Bericht door Knot » 05 jul 2016, 19:51

Lekker dagje met variatie zo te lezen!

En idd wel aftanken die handel he ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 jul 2016, 20:23

Moo verslag! Het tankje blijft klein van de Z3 :lol:

Walter

Bericht door Walter » 05 jul 2016, 20:33

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Zed240

Bericht door Zed240 » 05 jul 2016, 21:03

Leuk om te lezen! Een aantal van jullie zijn nog staan nog (meerdere malen) op beeld.

Een Nederlandse Megane RS die ook reed heeft hem helaas tijdens de toeristensessies 's avonds in de vangrail gezet bij AF. :( ( zie andere video van EMS)

Joost

Bericht door Joost » 06 jul 2016, 03:10

Helaas begaf na twee kletsnatte ronden de gasklep het.

Nog aan de laptop gehangen en gereset maar dat mocht niet baten. In een huurauto nog twee rondjes gereden voordat de baan dicht ging door de crash van de GTR.

Volgende keer beter.

trancedrift

Bericht door trancedrift » 07 jul 2016, 13:03

Ik heb ook genoten van de dag op Nordschleife, alleen ik had gehoopt om iets meer te kunnen rijden toen de zon op kwam na 16 uur.

Hierbij twee video's dat ik vond (niet van mij)

trancedrift

Bericht door trancedrift » 16 jul 2016, 14:41

Ik heb een compilatie van alle auto's die ik op Nordschleife hebt getroffen -inhalen of ingehaald worden.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 jul 2016, 09:44

:thumbup:

Plaats reactie