BMW 316 E30 motor 1988 distributieketting

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Pip

BMW 316 E30 motor 1988 distributieketting

Bericht door Pip » 27 dec 2015, 10:35

Hi,

Ik ben met een BMW 316 uit 1988 aan het sleutelen. De cilinderkop heb ik vervangen omdat er in de oude een scheurtje zat. Hij liep wel redelijk goed (wat onregelmatig, maar dat is te verklaren), maar hij werd te heet en lekte olie en water.

Nu heb ik een tweede motor erbij gekocht en heb de cilinderkop overgezet (wel eerst laten vlakken en nagekeken en kleppen gesteld 0.2mm).

Nu alles in elkaar te hebben gezet, loopt hij weer, maar bar slecht. Voor zover ik het kan beoordelen staat de ketting wel goed al twijfel ik wel. Het merkteken op de poelie van de krukas staat gelijk met het teken (pennetje) op het carter, en het merkteken op de poelie van de nokken-as staat naar boven gericht, waarbij het pasgat voor het nokken-as kettingwiel naar onderen staat gericht.

Ik heb lijkt erop dat de uitlaatgassen de inlaat in stroomt. (kleppen sluiten wel goed afpers waarde is 0.7 dat is wel goed heb ik mij laten vertellen door een motoren revisie bedrijf). Nu wil ik het ontstekingstijdstip ook afstellen. dat doe je doormiddel van het OT merkteken op het vliegwiel voor het inspectie gat te zetten en de krukaspoelie merkteken tegenover het merkteken op het carter te zetten. De eerste zuiger in het BDP en de rotor tegenover het merkteken op de rand van het stroomverdelerhuis. Nu is mij niet duidelijk welk merkteken ik van het vliegwiel moet aanhouden, er zit een soort nokje op en verder op het vliegwiel een streepje. welke moet ik aanhouden? en zou ik het een en ander wel goed hebben gedaan?
Wat zie ik over het hoofd?

328Ti

Re: BMW 316 E30 motor 1988 distributieketting

Bericht door 328Ti » 27 dec 2015, 22:06

Ha Pip,

Stel je ff voor. Verder is dit driving-fun, niet reparatie-fun om maar met de deur in huis te vallen. Wellicht is deze vraag meer op zijn plaats op http://www.problemcar.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, die zijn op dit vragen ingericht. Je moet wel een leren huid hebben en kunnen incasseren gegeven het feit je vraag laat zien dat je op amateur niveau bezig bent (ff afgezien dat ik dat ballen vind, positief!)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 28 dec 2015, 19:02

E30fansite.nl zit meer kennis qua kleinere motoren denk ik.

raymondw

Bericht door raymondw » 28 dec 2015, 21:06

Kun je wat foototjes maken. Ik vermoedt namelijk dat je krukas 180grdn verkeerd staat.

Plaats reactie