Ik word gek van de digitale facturen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
alt

Ik word gek van de digitale facturen.

Bericht door alt » 06 dec 2015, 17:23

Hebben jullie er ook zo de pest in elke dag inloggen om bij grote bedrijven de digitale facturen op te halen? Vroeger kreeg ik de facturen over de post.
Niet inloggen (login & wachtwoord weer opzoeken), geen toner, geen papier, wel wat afval.
Een ander voordeel was , "ik heb uw factuur niet ontvangen, vandaar dat ik hem nog kon niet betaald heb.
Ik heb 3 A4-tjes met logins & wachtwoorden.
Ik dacht 35 jaren geleden toen ik de 1ste Tandy, Commodore & Apple computers zag werken, dat gaat eenvoudig worden het werken met de adminstratie, maar nee het wordt steeds omslachtiger.

Koop vandaag een nieuwe computer, volgende jaar is het een slak.

Joy

Re: Ik word gek van de digitale facturen.

Bericht door Joy » 06 dec 2015, 17:29

Of wat te denken van enkelzijdig eisen dat de betalingstermijn naar 60 dagen gaat. Digitale facturen gelukkig nog geen last van, een enkeling vraagt wel om digitaal aanleveren in een bepaald format.

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2015, 17:42

inloggen en facturen ophalen weiger ik.
Als ze hun factuur betaald willen krijgen moeten hun hem toesturen via mail.
Zo niet, jammer voor ze, ze kunnen je dat volgens mij nooit verplichten.
Ik verstuur mijn facturen via de mail en bij sommige via mail en post.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 dec 2015, 18:35

Ik kan me erg moeilijk voorstellen dat een bedrijf zover geautomatiseerd is dat klanten hun facturen uit het systeem kunnen plukken, ze niet ook automatisch kunnen mailen.
Laatst gewijzigd door smiley op 06 dec 2015, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 06 dec 2015, 18:49

Ik krijg ze gewoon per mail ? ( of per post natuurlijk )
Nu gaat 70% van wat ik doe via een inkooporganisatie.. wel zo makkelijk. Gewoon 1 verzamelfactuur per maand.

Maar digitale facturen vind ik prima eigenlijk. Zo nodig print ik ze even uit voor de boekhouder. En verder... no biggy.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2015, 18:58

Met Luco eens, inloggen ?? Begin ik niet aan.

Stuur nota maar met mail dan idd, maar dan vergeet ik het nog wel eens leert de ervaring, want niet uitgeprint., maar goed, dan komt er wel een herinnering :lol:

Ergerlijk, betalen met acceptgiro, daar wil men vanaf (per 2019 dacht ik?) kost geld en dus mag ik €2 per acceptgiro bij dokken. Dat doen we du al heel lang niet meer, stuur maar een nota, dan doe ik wel een periodieke overboeking.

Verder wil ik zo min mogelijk automatische afschrijving van mijn rekeningen, ik zit zelf aan het stuur, als ik het niet meer kan bestel ik wel een taxi :tooth:

Jussi

Bericht door Jussi » 06 dec 2015, 19:45

En ik moet Alt hier ook gelijk in geven. Ik heb ook een heel grote klant waar ik steeds, na het ontvangen van een notificatie, in hun Basware software account moet gaan zoeken naar de juiste factuur. :(

Plaats reactie