Iemand ervaring met het 4wd systeem van BMW

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
FDD

Iemand ervaring met het 4wd systeem van BMW

Bericht door FDD » 15 nov 2015, 13:20

Hoi,

De vrouw is zwanger, dus om de e39 M5 een beetje te ontzien zijn we van plan om er een wagen bij te kopen voor de vrouw. Mijn voorkeur was een station of een SUV, echter na wat proefzitten samen met de vrouw tot de conclusie gekomen dat we beter voor een 'kleine' station moeten gaan.

Dus gezocht bij de 3 serie van BMW en zo kwam ik de volgende wagen tegen:

http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie-to ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De vrouw heeft het liefst een automaat CHECK en geen grijs/zwart CHECK. Als dat 4wd system van BMW wel goed is zie ik alleen maar een beetje extra veiligheid, aangezien ze zaken als sneeuw bijvoorbeeld niet gewend is. 330 Vind ik prima op zich aangezien de 335 turbo's bezit (indien ik het correct heb). Best leuk maar als eerste wagen voor de vrouw en gezinswagen hoeft het geen raket te zijn. De bedoeling is eerst om de E39 M5 erbij te houden, echter eerst te schorsen, aangezien ik bepaalde zaken aan wil gaan pakken.....

Of we gaan veel nieuwer rijden, maar dan gaat de E39 M5 wel weg. Zonder teveel off-topic te gaan de bedoeling is eerst kijken in deze prijsklasse en zoals eerder gezegd het 4wd systeem spreekt mij op zich wel aan. Google brengt me echter alleen links naar de E46 en daar was men niet zo over het systeem te spreken om het netjes te zeggen.

Dus vandaar de vraag iemand ervaring met iets dergelijks??

Groeten,
Eric

Niels
Auto: Prius+

Re: Iemand ervaring met het 4wd systeem van BMW

Bericht door Niels » 15 nov 2015, 13:52

Gefeliciteerd :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 nov 2015, 14:24

Gefeliciteerd met de zwangerschap! :thumbup:

Wat ik heb gehoord over het xdrive systeem in de e9x is dat het het plezier wegneemt van het rijden en dat de grip grens een stuk verder weg ligt dan met de gewone aandrijving. Weinig nadelen over gehoord behalve dat het dus saai is qua rijden.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 15 nov 2015, 15:00

Sinds een aantal maanden staat hier een 320d xdrive e91 als vervanger van een e90 325i. Qua rijden en sturen merk ik er weinig van. Je merkt het pas als je over de limiet gaat. Ik neem aan dat MdV dat niet zal doen. :wink:

De auto heeft ontzettend veel tractie. Als je alle systemen aan laat staan zal hij echt geen stap verkeerd zetten. Mocht je wel over de limiet gaan, zal de auto je in eerste instantie trakteren op bakken onderstuur. Mocht je dan gas houden zal hij de achterkant er wel bij trekken, maar dan ben je moet je minimaal een seconde of 5 je rechtervoet op de bodem houden. :lol:

Rnd

Bericht door Rnd » 15 nov 2015, 17:38

Ik heb een E90 330xd uit 2007. Gekocht bij 0 km en gisteren de 240.000 km aangetikt. Fijnste auto die ik ooit gehad heb. Voorheen deed ik max 4 jaar met een auto en deze heb ik al bijna 8 jaar. X-drive vind ik een super systeem. Nooit tractie-problemen, grip is ongekend. Met winterbanden hoef je nooit meer kettingen om te doen. Qua onderhoud heb ik ook nooit wat aan het onderstel hoeven doen. Laatst alles nog laten nakijken omdat ik een trilling had in het stuur, maar dat bleken kromme schijven. Onderstel (rubbers, stabilisator-stangen, etc.) zag er nog perfect uit.

Driften is er inderdaad niet bij, maar als het om veiligheid gaat....doen!

FDD

Bericht door FDD » 16 nov 2015, 16:05

Zo dan,

Dat klinkt erg positief, idd goed opgemerkt het gaat gewoon om een stukje extra veiligheid. Dat mag dan heus wel saai genoemd worden dat maakt mij niet uit. Het gaat mij erom dat het mij een veilig gevoel geeft, ik heb geen zin dat ze met haar verse rijbewijs in de winter met mijn M5 op pad gaat.

Heb inmiddels even een mailtje naar de dealer gestuurd want ik hoop dat de lederen stoelen wel in het bezit zijn van de memory functie aangezien het verschil tussen mijn vrouw en mijzelf in lengte nogal groot is.

Ow ja en natuurlijk bedankt voor de felicitaties, het gaat de eerste worden en het word een jongetje.

Groeten,
Eric

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 nov 2015, 16:14

FDD schreef:Zo dan,

Dat klinkt erg positief, idd goed opgemerkt het gaat gewoon om een stukje extra veiligheid. Dat mag dan heus wel saai genoemd worden dat maakt mij niet uit. Het gaat mij erom dat het mij een veilig gevoel geeft, ik heb geen zin dat ze met haar verse rijbewijs in de winter met mijn M5 op pad gaat.

Heb inmiddels even een mailtje naar de dealer gestuurd want ik hoop dat de lederen stoelen wel in het bezit zijn van de memory functie aangezien het verschil tussen mijn vrouw en mijzelf in lengte nogal groot is.

Ow ja en natuurlijk bedankt voor de felicitaties, het gaat de eerste worden en het word een jongetje.

Groeten,
Eric
Proficiat kerel! :thumbup:

Reind

Bericht door Reind » 16 nov 2015, 16:21

Neemt de heerlijke balans van de e90/91 een beetje weg waardoor hij iets minder lekker stuurt op grensgebied. Echter merkt daar een normaal mens weinig van, laat staan MdV :kikker: Je krijgt er feitelijk wel meer veiligheid voor terug.

Hij zal waarschijnlijk wel hogere runningcosts hebben aangezien hij zwaarder is en er meer draaiende delen op de auto zitten.

Occasion markt is wel een dingetje. Ze zijn namelijk minder begeerd dan een 2wd en worden gemiddeld voor een bak minder geld aangeboden. Wellicht een puntje om mee te nemen in de onderhandeling. Ik vind deze behoorlijk aan de prijs.

En proficiat. Ik heb de koters ook jarenlang in een 3serie touring rondgereden, en dat ging prima.

Rnd

Bericht door Rnd » 16 nov 2015, 17:09

Oh ja, lastig te zien op de foto's....maar volgens mij heeft hij een 1-tje op het kenteken. Ik laat zo'n auto meestal staan, maar hoeft niets te betekenen. Kentekenbewijs verloren, platen gestolen of van voor tot achter in elkaar gelegen en oude kentekenplaten zijn niet ingeleverd. Dat laatste is natuurlijk wat minder leuk. Zou ik even navragen. Auto is origineel NL, dus is te achterhalen of hij schade heeft gehad.

FDD

Bericht door FDD » 16 nov 2015, 19:55

Rnd,

Klopt dat had ik ook gespot. De wagen zou van eerste eigenaar zijn en word aangeboden in Utrecht, ik hoop daarom dat de kentekenplaten een keer gestolen zijn en niet wat ergers. Ik ga hier extra opletten als ik de wagen ga bezoeken.

Eerst maar even afwachten, aangezien ik nog geen reactie heb gehad op mijn vraag aangaande de verstelling van de voorstoelen en een eventuele memory functie. Reind zijn puntje neem ik dan ook even mee want daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Nogmaals bedankt.

FDD

Bericht door FDD » 18 nov 2015, 19:20

Na overleg gaat de zoekactie even on hold en rond deze tijd volgend jaar word die weer hervat.

Reden hiervoor is dat we voor wat nieuwers willen gaan. Na bezoek aan de dealer besloten om voor bijna nieuw te gaan. Ook zijn we stomverbaasd over een 5GT, erg ruim van binnen zelfs als 4 zitter. Enorm veel luxe aan boord en laat mijn vrouw niet overkomen als kabouter, wat een X5 wel doet.

In de tussentijd blijven we eerst nog een jaar rijden met de E39 M5 die eerst wel dus even als familiewagen dienst gaat doen.

Thanks voor de tips iig!!!

Rnd

Bericht door Rnd » 18 nov 2015, 20:28

FDD schreef:Na overleg gaat de zoekactie even on hold en rond deze tijd volgend jaar word die weer hervat.

Reden hiervoor is dat we voor wat nieuwers willen gaan. Na bezoek aan de dealer besloten om voor bijna nieuw te gaan. Ook zijn we stomverbaasd over een 5GT, erg ruim van binnen zelfs als 4 zitter. Enorm veel luxe aan boord en laat mijn vrouw niet overkomen als kabouter, wat een X5 wel doet.

In de tussentijd blijven we eerst nog een jaar rijden met de E39 M5 die eerst wel dus even als familiewagen dienst gaat doen.

Thanks voor de tips iig!!!
5GT vind ik zelf wel echt flink groter dan een 3-serie. De 5GT is gebouwd op het platform van de 7-serie. Ik zou ook eens naar de 3GT kijken. Die is ook heel erg ruim. Ik had er bijna eentje gekocht, maar kon geen afscheid nemen van mijn huidige auto. De 3GT is gebaseerd op het platform van de verlengde 3-serie die in China geleverd wordt. Ik verbaasde me er echt over hoe ruim de 3GT van binnen is.

FDD

Bericht door FDD » 18 nov 2015, 22:07

Hoi,

Aangaande 5GT dat klopt vertelde de dealer ook, geen wonder dat die dus zo ruim is. Het is echter niet het formaat van een X5 qua hoogte, het is echter nog steeds een fors formaat. Echter een 5 touring van het nieuwe bouwjaar kwam op mij nog forser over.

De 3GT heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken, maar geloof je op je woord zelfde idee qua auto en zal minimaal kleiner zijn. Qua driving-fun zal het altijd minder zijn dan de M5, maar daar staat een berg luxe tegenover. Ik vond het van buiten altijd niet echt mooie wagens en had er dus nooit naar gekeken, maar binnenin :hot: :hot: :hot:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 nov 2015, 10:22

3GT is idd een stukkie ruimer. Ze schijnen niet erg lekker in de markt te liggen (lees: niet zo gewild). Die zou ik niet al te nieuw, dus duurder, kopen...

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 19 nov 2015, 11:12

5GT is toch ook geen verkoopwonder?

Hans J.
Auto: X5 M F85

Bericht door Hans J. » 19 nov 2015, 19:31

Gefeli, man! M5 wel houden he :) 5GT is echt enorm idd, schijnt fantastisch te rijden.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 19 nov 2015, 20:45

5-serie GT vind ik, vooral als facelift, echt een ontzettend gave bak. En inderdaad een fantastisch interieur. 3 GT vind ik dan echt weer hondslelijk.

FDD

Bericht door FDD » 19 nov 2015, 22:07

Ik hoef ook geen verkoopwonder :lollerdelol:

Als familiewagen wil ik iets met ruimte en voor de vrouw een automaat en een ander kleurtje dan grijs of zwart. Een 5GT tikt die boxen ruimschoots en daarnaast is een wagen die qua model anders dan anders is en dat past eigenlijk helemaal in ons straatje.......

Daarnaast is het interieur werkelijk schitterend....maar goed smaken verschillen uiteraard. de wagen gaf ons beiden een grote grijns en dat is minstens zo belangerijk.

Joy

Bericht door Joy » 19 nov 2015, 22:16

M'n broertje had er laatst 1 (530d GT facelift) onder zijn kont. Ingekocht door zijn baas, occasiondealer. Hij was er behoorlijk over te spreken. Mooi interieur en het reed zeer goed.

Arthur

Bericht door Arthur » 19 nov 2015, 22:22

Jeuh, wat een zwaar kreng... Voorbeeldje; 535iA touring is 1760kg en een 535iA GT 1915kg :shock:

FDD

Bericht door FDD » 20 nov 2015, 00:00

Is ook niet om te spelen en ow ja een X5 is nog even wat zwaarder :tooth: :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 00:40

was laast een man met een dikke AMG s63s oid(zo'n nieuw type) bij carglas toen ik daar was, dus ff kijken onder de kap, 500pk oid, ik vroeg, wat weegt dat nog? 1700kg oid? nee zei de man, iets van 2250kg oid dacht ik dat die vertelde :shock:

Arthur

Bericht door Arthur » 20 nov 2015, 13:10

Dat bedoelde ik er ook niet mee. De maandelijkse lasten naar de belastingdienst doel ik op :) Het maakt me ook niet uit of je wel of niet kunt betalen maar het gewicht (verschil) viel mij op :wink:
FDD schreef:Is ook niet om te spelen en ow ja een X5 is nog even wat zwaarder :tooth: :tooth:

Plaats reactie