Honda Civic VTi 190pk

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Honda Civic VTi 190pk

Bericht door Alexander » 30 okt 2015, 08:07

Prijs: € 4.750,-
Merk & type auto: Honda Civic VTi prefacelift B18C GSR
Bouwjaar: 1998
Km stand: 235.000 km / 145.000 km blok
APK: ja, tot 2-2-2016. fluitend door de apk alle jaren.
Minpunten: cosmetisch niet de mooiste. wel roestvrij.
Pluspunten: beter dan uit de fabriek
Modificaties/Extra's: loads, zie onder. vast nog veel vergeten

Foto's: zie onder

voor wie interessant
Wie een goed afgestelde, scherp sturende, technisch goed onderhouden Honda Civic EK met een B18C zoekt. Prachtig exemplaar om verder te ontwikkelen naar serieuze tracktool. Balans van de auto is echt goed. Blok loopt als een zonnetje en verbruikt minimaal olie.

voor wie niet interessant
mensen die een mooie civic zoeken. Auto is prima van ver maar ruw van dichtbij. Best wat steenslag en butsjes. Geen roest! interieur matig, velgen recht maar aangetast aan brakedust.

Te koop
Honda Civic VTi B18C GSR
1998 - prefacelift - frostwhite
235.000km chassis – 145.000km blok
APK t/m 02-02-2016

GEEN INRUIL

Een van de weinige schadevrije frostwhite prefacelift EK4 in NL?
Ga het niet narekenen (brr) maar geld ingepompt de laatste vijf jaar is zeker 2x de vraagprijs

Geen koopjesjagers, ‘wat is je laagste prijs’ reacties, testpiloten, etc.
Liefst iemand die hem gebruikt waar hij voor gebouwd is. Zoekt de juiste liefhebber, daarom nog niet op MP gezet.
Testrit kan, wel bij serieuze interesse, eerst naast mij en dan met mij ernaast (en tomtom, verdwaal nog in mijn eigen straat).


Reacties per PB. Zoals iedereen druk dus kan zijn dat ik niet binnen een dag of twee reageer.
Regio: midden in het land.

Enginebay
B18C GSR 145.000km - veel snelwegkilometers
SRS 4-2-1 spruitstuk
ITR airbox
katvervanger
Invidia GT200. luid genoeg maar ook stil genoeg
ECtune - afgesteld door CRX2 - euro98
launchcontrol
190pk / 190nm
afgesteld op rollenbank
10W60 castrol edge
IACV vervangen (2014)
engine damper (2014)
nieuwe benzinefilter (2014)
motorsteun achter vervangen (2015)
nieuwe oliepomp (2012)
carter schotten ingelast (2012)
Nieuwe carbosynchro's in S4C (2015)
odyssey accu (2012)
ITR shifter (2014)
VDO oliedruk meter
VDO temperatuur meter
Password JDM shiftknob (2014)
mocal oliekoeler + temp sensor + braided hoses (2011)
nieuwe radiator (2011)
Apexi radiator dop (1.25 bar) (2012)
Altijd goed warmgereden
Vergeleken met vele andere blokken beperkt oliegebruik in VTEC, absoluut geen olieboot

Chassis
Chassis 235.000 km's - cosmetisch redelijk van een afstand, vrij matig van dichtbij (veel steenslag e.d.).
Roestvrij. Roest zeer grondig aangepakt in 2013 (€ 2.000,- alleen al)
Klein deel overgespoten in 2013
100% recht en schadevrij

Brakes
262mm stoptech schijven (2014)
Ferodo DS2500 blokken (2015)
242mm oem schijven achter (2012)
OEM blokken achter (2014)
Remklauwen voor gereviseerd (2013)
Remklauw rechtsachter vervangen (nieuw, 2012)
Braided remslangen voor en achter (2011)
Brakestopper (2013)

Interior
QSP stuur
Toeter werkt op mistlamp
Airbag deleted + airbag bijrijder deleted
Antenne deleted
Radio deleted, kabels niet goed sowieso, geen speakers achter
Alarm deleted
oud ek4 interieur aanwezig (afgezien van EK4 stoelen, speakers en hoedeplank).
Del sol stoelen uit 1900

Suspension
Koni 1130 sport kit (2011) in goede staat, lekvrij en instelling gangbaar. twee stelknoppen krijg je erbij
ES rubbers masterkit + trailingarms + shifter rubbers (2012)
Whiteline instelbare camberbouten vóór (2013)
Whiteline 22mm instelbare swaybar achter + whiteline brace (2012). Strakste stand.
Verstelbare caster/camber armen achter (2015)
Summit veerpootbrug voor/boven
195/50/15 R1R op BSA velgen (5mm vóór, 3mm achter)
alles gangbaar
Spoon replica spoiler
Replica Window visors
werkende electrische ramen (2015)
werkend electrisch schuifdak
ABS / EBD werkend
Geen mistlampen

Prestaties
190pk / 190nm
1 op 11 (schatting)
235 km/u GPS (autobahn, licht downhill)
8.20 BtG nurburgring met semi's goed mogelijk (8.34 btg in 2010 op R1R's + mindere spec en oponthoud)
2.07 CPZ zou mogelijk moeten zijn met semi's.

Onderhoud
Zeer regelmatig goed onderhouden.
Vele keren uitgelijnd, alles gangbaar.

foto's
Zie speciale photobucket pagina. Klik op een van de twee foto's hieronder en dan links/recht klikken (44 stuks)

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten