Brembo remmen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Harrie

Brembo remmen

Bericht door Harrie » 08 jan 2007, 21:10

Luitjes met ervaring met Brembo 4 pots klauwen gezocht. Kraken deze dingen? Wat is er aan de hand,

Er komt gekraak uit de klauwen wanneer deze op temperatuur zijn, niet heet, gewoon bedrijfstemperatuur. Nieuwe Brembo schijven en Brembo blokken (met gewichtjes) bieden geen soulaas. Het lijkt wel minder te zijn met die spullen. Nu wat km's verder begint het gekraak weer. Dit is hoorbaar wanneer je stilstaat en de rempedaal een paar keer indrukt, met lopende motor.
Wanneer het gekraak heel erg is, dan kun je ook een soort van een geknars in de rem pedaal voelen, de laatste paar meters voordat je stilstaat. Dit is niet het geschaaf wat je altijd wel hoort op de laatste meter. Blokken zijn nog 90%.
Er iz door verschillende partijen aangegeven dat dit bij dit soort remmen voor kan komen, er was helaas niets aan te doen.

Graag reaktie voor degene die me iets verder opweg kan helpen of dit ook inderdaad zo is. Verschillende auto's hebben dezelfde klauwen.
Alfa GTA, Fiat Coupe, oudere EVO's, MeganeRS, CupraR.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 08 jan 2007, 21:21

Zou het misschien aan iets anders kunnen liggen...mischien een wiellager?
Moeilijk te zeggen zo...

Rebel

Bericht door Rebel » 08 jan 2007, 21:30

Harrie.... Move it !......met je brembo's :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 08 jan 2007, 21:38

Rebel schreef:Harrie.... Move it !......met je brembo's :wink:
Hahahahaha, leuke woordspeling...maar uhh....de Brembo's moeten toch ook voldoen. Zelfs onder een Porsche liggen ze.

En als ik andere zou kiezen ging mijn voorkeur uit van AP. Waarom weet ik niet.

Maar het lost mijn probleem (als het dat al is) nog niet op.

Marc R

Bericht door Marc R » 08 jan 2007, 21:41

K heb ook brembo's,maar geen enkele last whatsoever.

Ook niet bij hard remmen oid.......gewoon zoals het hoort.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 08 jan 2007, 21:44

Harrie schreef:
Hahahahaha, leuke woordspeling...maar uhh....de Brembo's moeten toch ook voldoen. Zelfs onder een Porsche liggen ze.
Wat kost de set die Porsche gebruikt en wat kost de set die jij hebt? Dat verschil in prijs zou ook een verschil in kwaliteit kunnen verklaren.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 08 jan 2007, 22:03

De Brembo's op een Porsche zijn niet dezelfde Brembo's als op een STI of RS of zo. Vergeet dat niet.

Harrie

Bericht door Harrie » 08 jan 2007, 22:34

Weet ik, het zijn ook minimaal 6 pots klauwen. Maar het ging even om het idee. De Brembo remmen worden alom geroemd om hun remvermogen, zeker bij normaal weg gebruik. In de racerij zijn er natuurlijk veel betere en natuurlijk in verschillende gradaties. Maar het ging mij niet zozeer om die discussie maar om het probleem.

Harrie

Bericht door Harrie » 09 jan 2007, 09:01

Iemand die anders een perfect adresje weet waar ik te rade kan gaan? Liefst in de omgeving Eindhoven.

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2007, 10:22

Harrie om welke auto gaat het ?

Marc R

Bericht door Marc R » 09 jan 2007, 13:39

Dick Hoekendijk schreef:De Brembo's op een Porsche zijn niet dezelfde Brembo's als op een STI of RS of zo. Vergeet dat niet.
Dick,mag ik vragen wat er dan zo verschillend is qua opbouw? (beter/slechter)

Die van mij zijn toch niet de goedkoopste... :?

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jan 2007, 14:01

Harrie schreef:Iemand die anders een perfect adresje weet waar ik te rade kan gaan? Liefst in de omgeving Eindhoven.
Bij Dick H, moet je zijn Movit dealer van NL!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2007, 14:07

klopt en komt zijn afspraken perfect na.

Dickh.

Bericht door Dickh. » 09 jan 2007, 15:41

Brembo heeft gewoon twee produkt lijnen. De goedkope serie zoals op de EVO's, de STI's, Cupra's en dergelijk, en daarnaast de serie zoals we ze kennen van Ferrari, Porsche en gelijk soortige. Mov'it doet dat niet. Daar is slechts één kwaliteit beschikbaar. Heeft alles te maken met gedachten over een product en capaciteiten. Maar deze manier van handelen zie je bij veel producten en bij veel merken. Niks mis mee dus. Alleen moet je niet verwachten de top kwaliteit te krijgen voor klein geld. Ik heb nu een paar installaties van STI's en 350Z's gezien waarbij de tranen je in de ogen schieten.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 09 jan 2007, 15:47

Zo, mooi :D

Harrie

Bericht door Harrie » 09 jan 2007, 17:46

Rico v Velzen schreef:Harrie om welke auto gaat het ?
Focus RS. Ik dacht dat wel duidelijk was uit eerdere berichten van mij. :wink: Ook hier zitten dus de goedkopere versie op. Maar zoals ik al eerder zei, hij wordt niet gebruikt voor de Rally, is een dagelijks gebruik auto. Daar moeten deze remmen toch zeker tegen bestand zijn. Blokken en schijven zijn RETEduur.

RVV

Bericht door RVV » 09 jan 2007, 18:04

Harrie dan heb ik daar compleet over heen gelezen :oops:

Marc R

Bericht door Marc R » 09 jan 2007, 18:51

Dick Hoekendijk schreef:Brembo heeft gewoon twee produkt lijnen. De goedkope serie zoals op de EVO's, de STI's, Cupra's en dergelijk, en daarnaast de serie zoals we ze kennen van Ferrari, Porsche en gelijk soortige. Mov'it doet dat niet. Daar is slechts één kwaliteit beschikbaar. Heeft alles te maken met gedachten over een product en capaciteiten. Maar deze manier van handelen zie je bij veel producten en bij veel merken. Niks mis mee dus. Alleen moet je niet verwachten de top kwaliteit te krijgen voor klein geld. Ik heb nu een paar installaties van STI's en 350Z's gezien waarbij de tranen je in de ogen schieten.
Dus die RS6 remmen van mij zijn gewoon goedkope shit (kwaliteit).....??

I find that very hard to believe.... :roll:

markk

Bericht door markk » 09 jan 2007, 18:55

Brembo's op de EVO houden zich tot nu toe voortreffelijk. Veel beter als de Impreza, non STI, troep.

"Brembo's" op de BoxsterS zijn ook dikke prima en zijn voorzover ik weet gewoon 4 zuiger klauwen hoor.
(merk op het is een S met zeg maar de dikke remmen)

Geen last van piepen/knarsen. Porsche heeft standaard wel gewichtjes op de blokken en worden gemonteerd met vibrationdempers. Een soort veren die je op de blokken lijmt en precies in je zuiger valt. Klote werk om je blokken te monteren / demonteren. Kortom bij mij zitten ze er niet meer op en heb nog steeds geen last van piepen/knarsen.

Ik monteer blokken altijd wel met behoorlijk wat kopervet om de achterkant en de Brembo's in de EVO hebben van die schuinafgesneden anti-piep plaatjes. Heel raar, zuiger pakt voor de helft het plaatje en de andere helft het blok.

Mark.

Harrie

Bericht door Harrie » 09 jan 2007, 19:27

@Marc RS4; ik geloof daar eerlijk gezegd ook niet in. Natuurlijk zal er een beetje kwaliteits verschil zijn maar om noiu te zeggen "goedkope" shit. Mijn bescheiden mening is dat die Brembo's die op onze auto's zitten ten alle tijde beter van kwaliteit zijn dan het standaard spul.

@Markk; Ook op die van mij zitten die gewichtjes. Zijn 2 massive cylindertjes die precies in de klauw passen. Inderdaad een klote werk om te monteren, heel de klauwen moeten gedemonteerd worden. Die plaatjes zitten bij mij achter op de klauwen, die worden niet vernieuwd als er nieuwe blokken in moeten, zit er standaard niet bij.

Er zijn verschillende mensen mee bezig geweest. Waar ik hem gekocht heb heeft er talloze uren in gestoken. Niets kunnen vinden. Heeft zelfs de (ben het woord even kwijt :oops: :oops: ) onderdeel wat tussen de schijven en de aandrijfas zit, vast gelijmd met locktide aan de aandrijfas. Dit zou namelijk een bekend probleem zijn bij de Volvo modellen. Maar dat mocht niet baten. Schijven vernieuwd, de performance/anti-noise blokken gemonteerd, mocht ook niet baten.

Ford delaer is er mee bezig geweest. Zelfs de technische man van Ford Nederland en er is contact geweest met Ford Duitsland. Allemaal zeggen ze dat het bij deze klauwen zou horen. Wanneer ik op een RS forum het e.e.a. na vraag zijn er van de 20 RS rijders 1 die er last van heeft, en 1 die het heeft gehad maar waar het vanzelf is weggegaan. :?

De technische man van Ford NL geeft aan omdat het aluminium klauwen zijn deze meer beweging in de klauw hebben, en het "torderen" zou dan dat gekraak kunnen vormen.

Nu wil ik die mensen best allemaal geloven, maar het is de laatste dagen weer heel erg. Zelfs de passagier voelt soms het geknars.

Auto heeft inmiddels 80k gereden. Een idee van mij, zou het kunnen zijn dat wanneer de blokken wat afslijten de zuigers dermate naar buiten moeten dat daar speling op kan staat? Zouden ze gereviseerd moeten worden?

Ik moet erbij vertellen (denk ik) dat toen de nieuwe schijven gemonteerd waren, met nieuwe blokken zonder de gewichtjes, de remmen perfect waren. Is nu 25k geleden. Daarna kreeg ik last van piepen, gekraak en kromme schijven. Of het gekraak er voor de kromme schijven waren weet ik niet meer. De schijven zijn toen geslepen, en nieuwe blokken (nu dus met gewichtjes) zijn geplaatst. Ze waren dus weer snaar strak., Het gekraak is wel ietwat gebleven, maar was te hebben. Nu wordt het dus een heel stuk erger. Ik ben ook wel een beetje bang dat de schijven weer krom gaan, maar misschien heeft het niets met elkaar te maken. De schijven, als de blokken kosten ieder 475,= de set excl montage!
De importeur vond het dus niet nodig om de klauwen onder garantie te vervangen. Inmiddels is de garantie een dikke maand verlopen. :cry:

markk

Bericht door markk » 09 jan 2007, 19:47

Terug gaan en eisen dat ze je helpen. Desnoods heftig maar altijd vriendelijk briefje naar directeur van importeur schrijven. Maand uit de garantie is natuurlijk never-nooit-niet een excuus met een historie van eerdere problemen in de garantie periode.
(en ja het blijven slijtage/remdelen dus ja het wordt altijd een "regeling")

Remonderdelen zijn peperduur tegenwoordig.
- Setje Tarox voorschijven Impreza 700 euri. En dat gewoon na een dagje Nurburgring (3 a 4 rondjes ofzo) gewoon krom en kunnen afdraaien :-(
- Setje voorblokken OEM EVO 388 euri, ex btw
Gelukkig weet ik mn adresjes en 388 euri voor een setje remblokken is natuurlijk belachelijk.

Overigens dan valt Porsche (originale teile) nog mee. 110 euri per voorschijf. Achter 95 ofzo. Kortom als het (erg goede) origine Porsche spul voor dit geld weg kan gaat geen Mitsubischi (ik kan het bijna niet eens spellen) mij echt geen honderden euri's voor een setje schijven afhandig maken ;-)

Mark.

Dickh.

Bericht door Dickh. » 09 jan 2007, 23:20

Lezen Marc. Brembo heeft twee kwaliteiten. Op de goedkopere auto's kunnen simpelweg geen reminstallaties van 6/7 duizend Euro.

Marc RS4 schreef:
Dick Hoekendijk schreef:Brembo heeft gewoon twee produkt lijnen. De goedkope serie zoals op de EVO's, de STI's, Cupra's en dergelijk, en daarnaast de serie zoals we ze kennen van Ferrari, Porsche en gelijk soortige. Mov'it doet dat niet. Daar is slechts één kwaliteit beschikbaar. Heeft alles te maken met gedachten over een product en capaciteiten. Maar deze manier van handelen zie je bij veel producten en bij veel merken. Niks mis mee dus. Alleen moet je niet verwachten de top kwaliteit te krijgen voor klein geld. Ik heb nu een paar installaties van STI's en 350Z's gezien waarbij de tranen je in de ogen schieten.
Dus die RS6 remmen van mij zijn gewoon goedkope shit (kwaliteit).....??

I find that very hard to believe.... :roll:

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jan 2007, 10:32

Yo...... :D

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 10 jan 2007, 12:09

is er wel eens gemeten of de montagevlakken van de klauw wel exact paralel zijn aan de schijf? en de montagevlakken van de veerpoot , paralel aan de schijf? (ik bedoel of remcilindertjes wel exact haaks t.o.v. de schijf uit de klauw komen en dus de blokken exact paralel tegen de schijf drukken)

Indien dat niet het geval is zullen de klauwen in rust t.o.v. de schijf altijd iets scheef zitten en zullen de zuigertjes altijd net een beetje scheef tegen de blokken aandrukken. Als de remdruk hoger wordt gaat de klauw torderen en de hele rem kraken. Hoe harder de blokken hoe langer dit effect duur. Bij zachte blokken zal de slijtage van de blokken de afwijking op termijn wel compenseren doordat de blokken schuin gaan afslijten.

afwijkingen zou je eventueel met dunne shims tussen veerpoot en klauw kunnen corrigeren.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 10 jan 2007, 13:42

Harrie schreef:.... De schijven, als de blokken kosten ieder 475,= de set excl montage!
De importeur vond het dus niet nodig om de klauwen onder garantie te vervangen. Inmiddels is de garantie een dikke maand verlopen. :cry:
Het mooie van de Nederlandse samenleving is dat er, o.a., een consumentenbond bestaat. Die hebben er voor gezorgd, dat ondanks dat de garantie verlopen is, mits het aantoonbaar te maken is dat dat redelijk is (het om nalatigheid of bijvoorbeeld slechte kwaliteit gaat), de leverancier weldegelijk onder garantie moet vervangen.

Maw: je hebt een meer dan redelijke kans dat dat ook voor jou geldt !

Plaats reactie