Een nieuw speeltje.
De M535i bevalt heel best. Sterker nog, het is een heerlijke geweldenaar, en ik vermoed dat er geen leukere auto's te koop zijn voor het geld. Nu ben ik zo'n idioot die zich elke keer stoort aan het feit dat de wagen niet het bijbehorende kenteken heeft, wat het ook een échte M535i maakt. Eén plaatje op het chassis doet mij elke keer weer Mp.nl opstarten. Doel is dus ook; De volgende word nou eens een keer een échte klassieker.
De bedoeling is om de M535i nog ergens tot April te houden, en in de tussentijd een serieuze shortlist te maken van de auto's die ik leuk vind. Mocht er ondertussen via via iemand komen voor de M535i gaat hij weg. In de winter komt hij toch niet buiten, dus voegt ie weinig toe in de garage. De bedoeling is overigens dat er volgend jaar ook een huis met eigen garage staat, dus als mijn huidige garage voor de winter leeg is, is dat prima.
Eisen:
Klassieker - De auto moet minimaal binnen de klassieker regeling vallen.
Budget 25K - Indien een auto met potentiele waardestijging is dit mijn max. Waardestijging is geen pré, ik ga er namelijk toch mee rijden.
Gordels - Indien een échte klassieker, er moeten gordels in. Anders ga ik echt niet met m'n kleine meid de weg op.
Motorisch - V8 zou leuk zijn, maar is geen pré.
Geen klassieker? - Potentiele waardestijging is dan een must. Het moet een hobby blijven, niet iets wat bakken geld kost als het maar 1000 km per jaar maakt. (verzekering / wegenbelasting / 1 jarig apk etc.)
Om even aan te geven waar ik tot nu toe naar aan het neuzen ben:
Mustang '64 tot '66
Eend
Pick Up '50 tot '69
BMW Z3M / E46 M3 / E36 M3 sedan
Die BMW 320is'en die voorbij kwamen vond ik ook interessant
Een originele M535i is misschien ook wel een optie
Zeer divers dus. Probleem bij de meeste echte klassiekers vind ik toch wel de gordels. Doel met een echte klassieker word wel meer toeren, met de M535i rij ik toch vaak te hard naar mijn zin. (Voor het klassieker doeleinde / relax rijden)
@ GTRene; Geen verbouwde projecten dus!