Ford
- Dennis Cavallino
Ford
Is het nou Duits, Engels, Amerikaans of Belgisch???
Ik zeg altijd: Ford is altijd een Duitse auto, of het moet een pickup, mustang of GT zijn. Maar klopt die stelling, mogen we de Fiesta, Focus en Mondeo Duits noemen?
Ik zeg altijd: Ford is altijd een Duitse auto, of het moet een pickup, mustang of GT zijn. Maar klopt die stelling, mogen we de Fiesta, Focus en Mondeo Duits noemen?
- Dennis Cavallino
Maar als je in een Ford Focus of een Ford Fiesta rijdt, dan ervaar ik het niet alsof ik in een US car rijd. Ford is voor mij hetzelfde als Opel, ook duits. Ik denk bij opel ook niet direct aan GM of Vauxhall.
Dus qua (rij)beleving is Ford Europees. Maar is een Ford qua rijbeleving en kwaliteitsbeleving Duits? Ik vind van wel.
Vinden jullie dat ook?
Laat ik het anders zeggen: hoort een Ford draadje in dit deel van het forum thuis of niet?
Dus qua (rij)beleving is Ford Europees. Maar is een Ford qua rijbeleving en kwaliteitsbeleving Duits? Ik vind van wel.
Vinden jullie dat ook?
Laat ik het anders zeggen: hoort een Ford draadje in dit deel van het forum thuis of niet?
-
- RVV
Dennis zou je een Amerikaans gevoel hebben als je in een Chevrolet Matiz rijd ?
Zo Duits als wij Ford vinden zo Engels vinden de Engelsen het.
De Amerikanen besloten dat het goed was voor Europa dat er veel auto's werden gemaakt na de 2e wereld oorlog. In Duitsland (de amerikaanse zone) hadden ze de touwtjes in handen en stampte ze op de Amerikaanse manier autofabrieken uit de grond.
Doordat dit al weer tientallen decenia gewoon is zijn wij Ford's en Opels als Europese, lees Duitse merken gaan zien (hoewel de Engelsen daar weer heel anders over denken). Maar de basis blijft Amerikaans. Het feit dat Ford verkoop in Nederland gescheiden loopt werkt ook niet echt mee in de beleving van het merk. Ik mis nog steeds die Ford GT in de plaatselijke showroom
Zo Duits als wij Ford vinden zo Engels vinden de Engelsen het.
De Amerikanen besloten dat het goed was voor Europa dat er veel auto's werden gemaakt na de 2e wereld oorlog. In Duitsland (de amerikaanse zone) hadden ze de touwtjes in handen en stampte ze op de Amerikaanse manier autofabrieken uit de grond.
Doordat dit al weer tientallen decenia gewoon is zijn wij Ford's en Opels als Europese, lees Duitse merken gaan zien (hoewel de Engelsen daar weer heel anders over denken). Maar de basis blijft Amerikaans. Het feit dat Ford verkoop in Nederland gescheiden loopt werkt ook niet echt mee in de beleving van het merk. Ik mis nog steeds die Ford GT in de plaatselijke showroom

- Dennis Cavallino
- Dutch
Bij Ford heb ik bovendien ook nog sterke Britse associaties. Dagenham enzo (okee, daar zijn ze gestopt), het rallyteam dat altijd in Boreham zat (en zit?). En is Team RS ook niet van huis uit Brits?
Yep: http://uk.sports.yahoo.com/031215/29/8kq.html
Yep: http://uk.sports.yahoo.com/031215/29/8kq.html
- Dennis Cavallino
- Dutch
Ik snap prima waar je op doelt, Dennis.
Ford Europa staat verder af van Ford USA dan VAG Europa van Volkswagen of America.
Maar als je dan kijkt naar het Europese land waar je Ford het meest mee associeert, dan valt het nog niet mee. Jij zegt Duitsland, maar Engeland is van oudsher ook een sterke uitvalsbasis van Ford, zeker als je kijkt naar de sportieve tak van het bedrijf.
Precies hetzelfde geldt trouwens voor Opel/Vauxhall en GM.
Ford Europa staat verder af van Ford USA dan VAG Europa van Volkswagen of America.
Maar als je dan kijkt naar het Europese land waar je Ford het meest mee associeert, dan valt het nog niet mee. Jij zegt Duitsland, maar Engeland is van oudsher ook een sterke uitvalsbasis van Ford, zeker als je kijkt naar de sportieve tak van het bedrijf.
Precies hetzelfde geldt trouwens voor Opel/Vauxhall en GM.
- Jeroen
Ik mis nog steeds die Ford GT in de showroom.
Ik las vorige week in de krant dat de enige Ford GT die in NL is verkocht, in handen is van 4 Nederlandse Ford dealers. Die hebben de auto gekocht als promotiemiddel, en de auto komt steeds bij 1 van de dealers in de showroom te staan. Ik weet helaas niet meer welke dealers het waren. Misschien ligt het artikel nog tussen het oud papier

-
Re: Ford
VriMiBolide: Ford Mondeo ST220 : http://www.autoweek.nl/nieuws/24941/vri ... ndeo-st220" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog oudere versie :

Nog oudere versie :
- frank de jonge
Goeie kennis van me heeft zo een bovenstaande mondeo st220.
- frank de jonge
Zal Arjan ff vragen. Die heeft er .
- Joy
Geert, steek hier je licht eens op:
Ford Mondeo forum
De vader van mijn zwager heeft de diesel versie in ST uitmonstering. Ding zit ergens richting 4 ton op de klok en loopt nog prima. Het is echt geen verkeerde auto. Stuurt goed en het onderstel is precies in balans kwa comfort.
Ford Mondeo forum
De vader van mijn zwager heeft de diesel versie in ST uitmonstering. Ding zit ergens richting 4 ton op de klok en loopt nog prima. Het is echt geen verkeerde auto. Stuurt goed en het onderstel is precies in balans kwa comfort.
- frank de jonge
Focus ST en RS