Wiesmann roadster

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Toppertje of niet ?

Top !
16
89%
Gaat wel
1
6%
Not...
1
6%

Totaal aantal stemmen: 18

Aernoudt

Wiesmann roadster

Bericht door Aernoudt » 07 jan 2007, 22:48

Hi,

Wie heeft er allemaal met een Wiesmann gereden ?
Mag zowel GT als Roadster zijn.

Met name tav de roadster: hoe goed rijdt dit in vergelijking tot de GT dan wel andere niet open auto's (torsie en zo) ? TVR's, Honda S2000
Evt in vergelijking met andere auto's die je gereden hebt.

De vering heeft maar een paar centimer beweging, dus de kans op stuiterig gedrag is aanwezig, maar de techniek die er in verwerkt is van BMW qua motor + bak, en het frame ziet er goed uit (onder de kap bekenen bij de NL importeur)

Kortom: is dit HOT or NOT ?
Wat is jullie ervaring ? (rij ervaring, of je hem mooi vindt of niet doet er niet toe ;) )

Groetjes,
Aernoudt

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2007, 22:51

Geen idee hoe die rijd maar in alle uitvoeringen top.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 jan 2007, 10:08

Echt prachtige wagens, dus wat mij betreft top! Qua rijden hoor je inderdaad wisselende verhalen, maar ik denk dat ik er prima mee zou kunnen leven. ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Wiesmann roadster

Bericht door Arthur » 08 jan 2007, 10:13

Aernoudt schreef:Wat is jullie ervaring ? (rij ervaring, of je hem mooi vindt of niet doet er niet toe ;) )
Da's jammer, dan mag ik niet mee doen :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 08 jan 2007, 10:27

Mari Oh Oh! schreef:Echt prachtige wagens, dus wat mij betreft top! Qua rijden hoor je inderdaad wisselende verhalen, maar ik denk dat ik er prima mee zou kunnen leven. ;)
Die wisselende verhalen is inderdaad ook de reden voor mij om eens na te vragen hier op dit forum, omdat er hier meer 'automaniakken' rondlopen :lol:
Tijdens een proefritje kun je niet even naar de Nurburgring om daar even aan de tand te voelen ;)

Vind het hele mooie auto's, die dank zij de M techniek die er onder schuil gaat heel betrouwbaar zijn en bovendien serieus van kiet gaan :D

@Arthur: :) Als je hem mooi vind mag je dat op zich best even melden ;) Ben zelf echter al overtuigd van het feit dat ik hem mooi vind, alleen op zoek naar wat rij-ervaring die mensen er mee hebben vanwege die nogal wisselende verhalen.

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2007, 11:26

MF3 roadster is echt een plaatje. Ook de GT vind ik enorm mooi. Voor mij een van de mooiste roadster/ retro-look GT die er zijn.

Kijk hier eens: http://www.petrolhead.nl/2006/07/video_ ... er_mf3.php

Let a.u.b. niet op die presentator, voor je eigen bestwil!!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2007, 10:22

@Hugo: die presentator mogen ze afvoeren inderdaad 8) : Wel leuk filmpje op zich (lees: zonder die kerel ;) ).

Eens kijken of er van de zomer een een Wiesmann te huur is, lijkt me wel wat voor een mid-weekje. Zeker ook de GT, die ik qua vormgeving echt super vind: voor mij de ideale lijnen voor een auto ! Hij is tevens wat langer qua wielbasis en met die V8 onder de kap zal dat best van z'n plaats komen :lol:

De knoppen (gewoon simpelweg de bediening) in deze auto voelen al top aan. Echt kwaliteit van afwerking op hoog niveau. Het 'klopt'.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jan 2007, 10:26

Vooral de GT is super fraai.

Michel

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 09 jan 2007, 13:40

Geen idee hoe het rijdt, maar ik vind het wel een leuk ding. 8)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2007, 15:11

gerard lubbe schreef:Geen idee hoe het rijdt, maar ik vind het wel een leuk ding. 8)
:) had eerlijk gezegd verwacht dat er op dit forum van autoliefhebbers wel wat mensen te treffen die er (uitgebreid) rijervaring mee hebben..
(heb ze nog niet te huur gevonden, da's jammer omdat het dan lastig is uitgebreid kennis te maken met zo'n auto)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2007, 15:25

Grappig filmpje, niet vanwege de beeldkwaliteit (die nogal slecht is) maar wel lekkere sound (vooral rond seconde 20 8) )

http://youtube.com/watch?v=gVv77KFhx4s

HSR

Bericht door HSR » 09 jan 2007, 17:33

Aernoudt schreef:Grappig filmpje, niet vanwege de beeldkwaliteit (die nogal slecht is) maar wel lekkere sound (vooral rond seconde 20 8) )

http://youtube.com/watch?v=gVv77KFhx4s
Ooit heb ik er een 8)

Even als een Wiesmann GT, M3 CSL, GT3 RS, 75 3.0 QV, E30 EVO II, E39 M5, RS6+...................................... :roll:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 jan 2007, 21:09

Ik heb het genoegen gehad om met beide te sturen..

De roadster heb ik via de zaak uit duitsland gehaald voor een klant. Bij dat bedrijf nabij berlijn stond ook de Coupe, weliswaar in het minder mooie geel .. maar toch

De Roadster is echt een hele fijne machine, super stipt en heel gemakkelijk op de limiet te rijden. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar zelfs redelijk hoge nederlandse drempels nam de Wiesmann met een zekere vorm van comfort .. top werk. Deze auto was uitgevoerd met SMG, zoals Rico heeft. Tuurlijk super werkend, maar niet passend bij de auto vind ik persoonlijk.

De Coupe is meer de bruut van de twee. Duidelijk zwaarder voorin waardoor onderstuur heel soms onvermijdelijk is, maar toch, ik prefereer deze. Ondanks dat de Roadster er eerder was, lijkt de Coupe toch gewoon minder door te geven in het chassis dan de Roadster .. en dan het geluid!

Allebei pure rij-machines, kan ook bijna niet anders door de M-techniek. Maar ik ben in ieder geval hard aan het sparen.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 09 jan 2007, 21:45

Merci Sander ! SMG ben ik ook geen fan van, ik wil zelf schakelen :) Puur autorijden is het credo 8)
Goed te horen dat de roadster juist wel goed op de limiet te rijden is, daar ligt bij mij de voorkeur (ivm open ;) )

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 jan 2007, 22:06

Op foto's en TV vind ik Wiesmann's erg mooi.
Maar nu een paar keer op m'n werk een Wiesmann van een klant dichtbij bekeken en vond de afwerking wel heel treurig, zag er zeer goedkoop/gammel 'kitcar' achtig uit. Viel jammergenoeg zwaar tegen. Nu was dat ook 'maar' een 2.8 versie. Missschien dan een M3 of V8 motor uitgevoerde versie er beter uit ziet?
Ik heb er ook wel eens een op de Ring gezien, die zag er toch wel netter uit.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 jan 2007, 22:16

Afwerking is ook in die uitvoeringen niet bijzonder goed, maar het is niet zo als bij bijv. TVR dat het ook uit elkaar valt.

Het mooiste is gewoon het concept van de Wiesmann..
Hedendaagse, alom geprezen super techniek, in een klassiek, en super bruut jasje

Ik vind het kick

Plaats reactie