Internet Explorer 7.0

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Internet Explorer 7.0

Bericht door Macboy » 07 jan 2007, 13:43

Briljant. Gisteren gedownload. Eindelijk een web-browser die exact doet wat ik wil en die eruit ziet als ik wil.

Heb er niets aan hoeven te veranderen. Ongelooflijk, krijgt van mij een dikke dikke 10.

Waarom?

1. Lay-out: geen gelul, geen fratsen, gewoon alleen belangrijke dingen bovenin beeld, rest is gewoon ruimte voor de internetsite.
2. Rechtsbovenin in het klein ruimte voor google zoeken.
3. Werken met tabbladen. Nieuwe pagina nodig? Klik naast de link op het lege tabje.

En nu het allermooiste voor mij:

4. Heb een site met gallery in thumbformaat. Voorheen moest ik doen: openen in nieuw window (afhankelijk van site), dan het raampje iets vergroten en terugduiken naar de originele site om de 2e thumb te openen, etc al naar gelang hoeveel thumbs ik geopend heb. Explorer 7 denkt met mij mee: hij opent die thumbs als nieuwe tabs, maar laat ze niet zien (mooi, want dat wil ik pas aan het eind, nadat ik klaar ben met selecteren).

Woow. Briljante functie, super functioneel. Eindelijk eens een echte meerwaarde bij iets nieuws.

Top.

Fabian

Re: Internet Explorer 7.0

Bericht door Fabian » 07 jan 2007, 14:05

Macboy schreef:
4. Heb een site met gallery in thumbformaat. Voorheen moest ik doen: openen in nieuw window (afhankelijk van site), dan het raampje iets vergroten en terugduiken naar de originele site om de 2e thumb te openen, etc al naar gelang hoeveel thumbs ik geopend heb. Explorer 7 denkt met mij mee: hij opent die thumbs als nieuwe tabs, maar laat ze niet zien (mooi, want dat wil ik pas aan het eind, nadat ik klaar ben met selecteren).

Top.
Dat doet ie bij dus juist niet :?

Hij opent een nieuwe, die ik groter moet klikken, dan terug naar oorsprongelijke scherm etc.

Waar kan je dat instellen?!?!

Verder werkt het idd prima :)

Tom

Bericht door Tom » 07 jan 2007, 14:32

Zie mijn reactie op gummen.

Er zijn regels hoe webpagina's gemaakt moeten worden. Nu zijn bij mij die regels niet heilig, absoluut niet. Elke browser gebruikte voorheen toch z'n eigen intepretatie van die regels en het leek erop dat ze nooit op één lijn kwamen te liggen. Firefox, de concurrent van IE, voldoet er wel aan. IE6 ging de mist in. Er was de hoop dat het bij IE7 een stuk beter zou zijn, maar helaas heeft Microsoft zich er heel gemakkelijk vanaf gemaakt door alleen wat visuele verbeteringen te doen. Onderhuids valt het (weer) tegen. Op die manier kun je van sommige zaken als ontwerper geen gebruik maken. Technisch kan het (want Firefox kan het ook) maar bij de grotere groep met IE gebruikers gaat het de mist in.

Vergelijk met met een rechter die z'n eigen wetboek erop na houd ;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 jan 2007, 15:12

Wat ik ook wel prettig vind bij het bekijken van mooie grote foto's, is dat als je op 'F11' drukt de hele explorer verdwijnt. Dus zowel boven als onderkant (op een klein randje na) maken ruimte voor een FULLscreen foto!
Om de bovenkant te laten verdwijnen moet je wel heel wachten en je muis er niet op laten staan.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 jan 2007, 15:18

@Macboy,

Heb je een voorbeeld site met zo'n gallery dan wil ik jou punt 4 ook eens proberen.
Ik werk al een paar maanden met IE7 maar dat was me nog niet opgevallen. Misschien net in de laatste update van IE7 doorgevoerd?

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 07 jan 2007, 22:23

ErikKramer schreef:@Macboy,

Heb je een voorbeeld site met zo'n gallery dan wil ik jou punt 4 ook eens proberen.
Ik werk al een paar maanden met IE7 maar dat was me nog niet opgevallen. Misschien net in de laatste update van IE7 doorgevoerd?
Zijn eigen Site misschien? die ene die al tijden binnenkort spectaculair online gaat. 8)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 07 jan 2007, 22:24

Desmond Prins schreef:...

Zijn eigen Site misschien? die ene die al tijden binnenkort spectaculair online gaat. 8)
:mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 08 jan 2007, 12:04

Ik word echt doodnerveus van die nieuwe interface, maarja ik ben dan echt een kneus op het gebied van computers :roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jan 2007, 13:25

Erik. Zie mijn draad in simracing van GTA5. Heb daar een aantal foto's geselecteerd op die site (weet niet of ik die heb genoemd). Foto's eerst op basis van thumbs geselcteerd, zonder dat ik wegging van de pagina waarop de thumbs staan. Na afloop van selectie blader ik dan door de tabs heen. Briljant.

k33z

Re: Internet Explorer 7.0

Bericht door k33z » 08 jan 2007, 13:43

Macboy schreef:Heb een site met gallery in thumbformaat. Voorheen moest ik doen: openen in nieuw window (afhankelijk van site), dan het raampje iets vergroten en terugduiken naar de originele site om de 2e thumb te openen, etc al naar gelang hoeveel thumbs ik geopend heb. Explorer 7 denkt met mij mee: hij opent die thumbs als nieuwe tabs, maar laat ze niet zien (mooi, want dat wil ik pas aan het eind, nadat ik klaar ben met selecteren).

Woow. Briljante functie, super functioneel. Eindelijk eens een echte meerwaarde bij iets nieuws.

Top.
Inderdaad een fantastische functie, ik zou ook niet meer zonder willen.

Enige is dat je dit al een jaar of 2 kan gebruiken via Mozilla / Firefox.

Mooi feature dus die ze gejat hebben van andere browsers.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jan 2007, 13:52

Ben tevreden met Firefox!

Michel

Erik K.

Bericht door Erik K. » 08 jan 2007, 16:32

Erik. Zie mijn draad in simracing van GTA5. Heb daar een aantal foto's geselecteerd op die site (weet niet of ik die heb genoemd). Foto's eerst op basis van thumbs geselcteerd, zonder dat ik wegging van de pagina waarop de thumbs staan. Na afloop van selectie blader ik dan door de tabs heen. Briljant.
OK, Ja ik dacht al dat je dat bedoelde. Dat is inderdaad erg handig!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jan 2007, 21:01

Ik heb het er ook op......................................maar ik wil het er weer af, ik wordt er dood ziek van, wwer alles anders, wat een flut zooi.

En mijn beeld is ineens ook niet scherp, hoe kan dat nou weer...............................wie weet hoe dit zit, en hoe ik weer terug kan naar de oude situatie??

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jan 2007, 21:22

En rechtstreeks de mailbox openen gaat ook niet meer..............................ik zie GVD niet eens een mailbox meer.......................................arghhhhhhhhhhhhhhhhhh

romo

Bericht door romo » 11 jan 2007, 21:55

Wat een opluchting IE 6......................voor mij beter en vooral makkelijker dan IE7.....................

Beeld weer scherp, alles weer onder muisbereik :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 22:00

Ja das iets met automatisch letters aanpassen of zo ... :(

kon je aanvinken ... heb ik gedaan.

hoe krijgen we dat weer uit ?

Tom

Bericht door Tom » 11 jan 2007, 22:10

Dat heet ClearType.
Toegeven, het is wennen, maar ik wil niet meer zonder. Hij zorgt dat de letters minder pixelerig overkomen, zeker kleine letters zijn daardoor beter en natuurlijker (zoals een boek). Alleen je moet er gewoon erg aan wennen. In de nieuwe Windows Vista staat het trouwens standaard aan.

romo

Bericht door romo » 11 jan 2007, 22:25

Kan wel zijn, het is onhandig:

1 Weer wennen aan een andere opzet.

2 De mailbox niet direkt bereikbaar.

3 Onscherp, zeg maar wazig, dan maar liever pixels in beeld das dan tenminste scherp.

4 Het meest storende is toch wel het favorieten menu, dat telkens verdwijnt. Uiteraard allemaal tabladen aan de bovenzijde, maar dat werkt natuurlijk niet ergonomisch. Zijn ook niet goed afleesbaar, 10 tabbladen worden verkleind, dus waar moet je zijn?
Argument dat nu je hele monitor gebruikt wordt vind ik nergens op slaan. Ik heb liever de huidige (lees IE 6 ) opzet, ongeveer een A4 opmaak dus, met ruimte voor de favorieten ernaast, snel van links naar rechts, makkelijker kan niet. Wil je dat menu niet, nou dan sluit je het toch.

Kortom; IE 7, een leuke gimmick, maar niet praktisch, althans voor mij niet.

Tom

Bericht door Tom » 11 jan 2007, 22:44

Ik heb ook IE7. Ben er geen fan van maargoed, zo'n ramp vind ik het ook niet. Technisch is het alleen een teleurstelling.

2: Kun je simpel toevoegen (rechter muisknop > customize toolbar)

3: http://www.microsoft.com/typography/cleartype/sbs.gif ik vind het toch wel een hele vooruitgang.

4: Favorieten gebruik ik niet. Mijn favorieten staan allemaal online.
Tabs vind ik ook niet ideaal, ik gebruik ze soms maar vind het prettiger als het gewoon in m'n taakbalk komt te staan.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 11 jan 2007, 23:07

Op zich vind ik IE7 nog best aardig werken, geen wazig beeld o.i.d. maar heb clear type dan ook standaard aan staan sinds ik een TFT scherm heb.
Wat mij alleen opvalt is dat de meeste ge-update programma's er niet sneller op worden, hooguit iets stabieler.Tja het blijft Microsoft he ;)

Voor mijn favorieten gebruik ik de 'koppelingen' toolbar ideaal, maar goed dat is geen nieuwe feature ofzo, bestaat al heel lang.

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2007, 23:17

Ben er al aan gewend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jan 2007, 11:45

Rico v Velzen schreef:Ben er al aan gewend.
ik ook, alleen start de pc vanaf uit niet goed op.

:?: :?: :?:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 12:19

Ben er ook aan gewend.

@Romo: volgens mij is jou het principe van die tabbladen volledig ontgaan. Jammer dat je niet even verder kijkt dan je neus lang is man.

Die tabbladen zijn bedoeld als toevoeging BINNEN de browser die je op dat moment open hebt.

Bijvoorbeeld: ik kijk nu naar een site met thumbs, die wil ik allemaal groot hebben. Voorheen had je dan onderin je balk helemaal vol met die thumbs.

Nu heb je een window open (waarop al die thumbs staan) en binnen die window heb je 10 tabs open staan met 10 grote foto's.

Verder heb je een window open met driving-fun.com

En een window met .... noem maar op.

Je moet dus de tabs niet gaan verwarren met de windows zelf natuurlijk !!

Ik denk dat dit principe je is ontgaan. Het is niet de bedoeling om alleen tabs te gebruiken, maar een combinatie.

Vervolgens heb je dan een meer dan perfect overzicht.

Probeer maar :)

romo

Bericht door romo » 12 jan 2007, 12:26

Zal ik zeker doen, kan zijn, ik ga wel vaker kort door de bocht :lol: :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 20:02

rwd he

Plaats reactie