Hallo,
Over een paar maanden een M3 E46 gekocht. Daar zaten Michelin Pilot sport cups onder en een KW v2.
Nu dat ik meer met de wagen rijd, vind ik deze erg "unplanted" op de weg en zeer springerig over oneffenheden. Zo erg zelfs dat ik overweeg terug naar een OEM ophanging te gaan.
Sommigen zeggen dat dit aan de banden kan liggen, omdat deze een zeer stevige wand hebben.
De andere reden zal wel de hardste reboundsetting zijn, als het de banden niet zijn.
Volgende week komen er nieuwe banden op: Michelin P Supersport en ik ga de bandenboer dan eens laten zien naar die ophanging.
Volgende instellingen ga ik doen normaal:
Measured from full hard
Rebound FRONT: 1 ½ full turns REAR: 2 full turns
Heeft er iemand bemerkingen bij mijn verhaal?
Of suggesties voor de afstelling?
Suggesties voor de hoogte (wil het liefste CSL hoogte hebben, maar weet niet hoe hoog dit is)
Ik wil de wagen zo OEM mogelijk laten lijken en ideaal maken voor sportief straatgebruik.
BMW M3 E46 & KW v2
- Martijn 327i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: BMW M3 E46 & KW v2
Ik zou originele dempers monteren met Eibach pro veren.
Dan is hij een stuk comfortabeler en toch netjes.
Dan is hij een stuk comfortabeler en toch netjes.
- Rabbit
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57
Re: BMW M3 E46 & KW v2
Ik ga oroberem het eerst te redden met de kw.Martijn 327i schreef:Ik zou originele dempers monteren met Eibach pro veren.
Dan is hij een stuk comfortabeler en toch netjes.
Als dat tegenvalt dan ga ik volgend jaar de set swappen.bedankt voor het idee.
- Mark 320iS
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 E46 & KW v2
Ik heb precies dezelfde ervaring met kw v1 op mijn e46 m3, heb ze er vrijwel direct onderuit laten halen en er een bilstein b12 set op laten zetten. Die set bevalt op straat uitstekend.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: BMW M3 E46 & KW v2
Hoe laag ligt die nu dan? want laag en E46 M3 icm KW schroefset geeft snel een springerige auto ... vaak scheelt het al aanzienlijk als je de auto rondom een cm omhoog zet.
Heb er zelf KW V3 onder en moet zeggen ondanks erg laag , ligt ie redelijk strak op de weg...
Heb er zelf KW V3 onder en moet zeggen ondanks erg laag , ligt ie redelijk strak op de weg...
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: BMW M3 E46 & KW v2
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de sterkte van de veren bij een KW V3 set.
Veel kan ook te maken hebben met de sporing van je de M3. Ik heb zelf veel daar mee gestest en t.o.v. de oudere 3-serie modellen is de E46 naar mijn mening veel gevoeliger op onregelmatige wegen als je teveel wijzigt bij uitlijnen richting uitspoor om een "sportievere" setup te krigen.
Veel kan ook te maken hebben met de sporing van je de M3. Ik heb zelf veel daar mee gestest en t.o.v. de oudere 3-serie modellen is de E46 naar mijn mening veel gevoeliger op onregelmatige wegen als je teveel wijzigt bij uitlijnen richting uitspoor om een "sportievere" setup te krigen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Marcelvv, matthyssie en 3 gasten