Beste DFérs
ik ben bezig met een big brake projectje voor e36,
ik heb nu 325i fussee's en daar kom ik net niet helemaal mee uit hoe ik wil.
is er iemand die 1 naaf te leen heeft van een e36 m3 ? of een set van 2 te koop voor een nette prijs
of dit evt wat maten kan meten ?
e36 M3 Naven / fussee / wiellager ( teleen, tekoop, maten ?)
-
customcarcenter
- GTRene
Re: e36 M3 Naven / fussee / wiellager ( teleen, tekoop, mate
ik heb nog links en rechts liggen van een e36 M3 GT (verder zelfde als M3 e36 en Z3M)
heb ook wat foto's met maten...
gebruikte ik destijds als pas-mal om wat setjes te maken/proberen
mag je wel gebruiken >>
die maten gebruikte ik weer als ik de remschijven van de M3 e46 en CSL wat aanpaste voor de e36/z3 fussee
ivm ander type borging door de schijf in het lager ipv 3 nokken op de naaf en 2 boutjes.
heb ook wat foto's met maten...
gebruikte ik destijds als pas-mal om wat setjes te maken/proberen
mag je wel gebruiken >>
die maten gebruikte ik weer als ik de remschijven van de M3 e46 en CSL wat aanpaste voor de e36/z3 fussee
ivm ander type borging door de schijf in het lager ipv 3 nokken op de naaf en 2 boutjes.
- GTRene
misschien handig, omdat ik ook wat non M fussee/spindles heb, ook de maten van de non M e36/z3
is verder aardig hetzelfde, alleen het aanslagvlak naar bovenkant lager is 7 mm dichterbij.
en onderste aanslag/montage punt is meer vierkant onder, maar maakt verder niet wat uit.
owja, heb ook nog e46 non M fussee/spindle en e46 M3 fussee/spindle
daarom halen ze bv wel eens 6 mm (of 7 mm) van de M3 e36 klauwen af, om die te monteren op de non M
incl de grotere schijremmen.
is verder aardig hetzelfde, alleen het aanslagvlak naar bovenkant lager is 7 mm dichterbij.
en onderste aanslag/montage punt is meer vierkant onder, maar maakt verder niet wat uit.
owja, heb ook nog e46 non M fussee/spindle en e46 M3 fussee/spindle
daarom halen ze bv wel eens 6 mm (of 7 mm) van de M3 e36 klauwen af, om die te monteren op de non M
incl de grotere schijremmen.
-
customcarcenter
hmm die 7mm is misschien net genoeg om een mooie adapter te maken. verkoop je die m3 naven ?
ik dacht zelf ook dat er tussen m3 en normaal en andere afstand zat tussen de boutgaten. maar die is blijkbaar het zelfde.
ik dacht zelf ook dat er tussen m3 en normaal en andere afstand zat tussen de boutgaten. maar die is blijkbaar het zelfde.
- GTRene
Ja is het zelfde die 122mmcustomcarcenter schreef:hmm die 7mm is misschien net genoeg om een mooie adapter te maken. verkoop je die m3 naven ?
bij de e46 M3 e.d. ook, maar bij die M3 staan de pootjes weer 5mm verder naar buiten, wel gewoon 122mm maar de straal zeg maar vanaf hart is langer/groter.
ik stuur je zo nog een pm