Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 2017
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 2017
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2417 ... eed__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Re: Nieuwe belastingstelsel; bijtelling en wegenbelasting 20
Geweldig plan. Kunnen die mensen de hybrides weer aan de kant schoppen en leuke auto's aanschaffen. Wordt Nederland mooier van! 

- Luco
nou dat wordt dan de 530 op de zaak zetten als youngtimer als de belasting omhoog gaat 

- tomgtr
Eindelijk gerechtigheid!!!! Wegwezen met die onzinnige nep zuinige brokken triestheid op wielen. Niks ten nadele van mensen die zo'n hok leasen. Maar wat heeft het lang geduurd tot deze belachelijke schertsvertoning van zogenaamd zuinige auto's minder belasten beeindigd wordt. Nou nog die onzinnige bijmenging van bio brandstof afschaffen en dan kan ik eindelijk stoppen met me rot irriteren aan al die erin gelbbyde onzin die zogenaamd goed zijn voor het millieu. 

-
Vwb de stekker hybrides wordt eindelijk realistisch gezien dat die meestal gewoon op brandstof lopen omdat de leaserijders geen enkele interesse hebben in het milieu en alleen kopen ivm belastingvoordeel gebaseerd op milieubewust gebruik wat daarna niet gebeurt.
Maar vwb de diesels blijven ze weer lekker onzin regeling handhaven/invoeren:
Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s.
Het is welbekend hoeveel ellende (verstoppen met kans op motorschade) en fikse kosten roetfilters met zich mee brengen, daarnaast lopen diesels met roetfilter aanzienlijk minder zuinig dan zonder, dus helemaal niet zo milieubewust..
Maar vwb de diesels blijven ze weer lekker onzin regeling handhaven/invoeren:
Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s.
Het is welbekend hoeveel ellende (verstoppen met kans op motorschade) en fikse kosten roetfilters met zich mee brengen, daarnaast lopen diesels met roetfilter aanzienlijk minder zuinig dan zonder, dus helemaal niet zo milieubewust..

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Is dit blij maken met 'n dooie mus of wat? Of is dit echt 'leuk'?
Tuurlijk moet de vervuiler betalen. En niet de bezitter van 'n F12 die er maar 3000km per jaar mee rijdt.
En hoe zit 't met kilometerheffing dan?
Tuurlijk moet de vervuiler betalen. En niet de bezitter van 'n F12 die er maar 3000km per jaar mee rijdt.
En hoe zit 't met kilometerheffing dan?
- dvh
Puntje bij paaltje zal straks waarschijnlijk iedereen er op achteruit gaan onafhankelijk wat je ook rijdt.tomgtr schreef:Eindelijk gerechtigheid!!!!
Justice has been served..

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Al die stekker auto's, incluiding Tesla, gaan dus 22% bijtelling boven de €50K betalen.
BPM minus12% begrijp ik dat goed?
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Klopt inderdaad
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De term 'balen als een stekker' krijgt opeens 'n andere betekenis.
- WJ
Maw, de auto industrie in NL heeft nog even een goed jaar en dondert daarna in elkaar en worden er weer alleen maar UPjes verkocht.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat dat wel meevalt.
De 20% auto is een groot deel van de leasemarkt nu.
Die gaan naar 22% (net te doen), net als de afgeschafte ecomeuk van 14% (die hebben wat meer pijn).
Vooral de lease zal weer de terug gaan naar de wat uitgekledere normale 1.4/1.6's met turbo.
De D segmenters gaan weer naar de 2.0's kijken, ipv die astmatische 1.6 dieseltjes.
Wat die babyboomers gaan kopen geen idee. (die andere 50% van de nieuw verkopen)
Edit:
Zie net dat het gros daarvan 65+ is. Daar gaan de upjes naartoe:
http://www.autoblog.nl/nieuws/hoeveel-p ... rden-77961" onclick="window.open(this.href);return false;
De 20% auto is een groot deel van de leasemarkt nu.
Die gaan naar 22% (net te doen), net als de afgeschafte ecomeuk van 14% (die hebben wat meer pijn).
Vooral de lease zal weer de terug gaan naar de wat uitgekledere normale 1.4/1.6's met turbo.
De D segmenters gaan weer naar de 2.0's kijken, ipv die astmatische 1.6 dieseltjes.
Wat die babyboomers gaan kopen geen idee. (die andere 50% van de nieuw verkopen)
Edit:
Zie net dat het gros daarvan 65+ is. Daar gaan de upjes naartoe:
http://www.autoblog.nl/nieuws/hoeveel-p ... rden-77961" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door smiley op 19 jun 2015, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
Dat wordt dan 'Balen MET een stekker. 'Robin schreef:De term 'balen als een stekker' krijgt opeens 'n andere betekenis.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Nee hoor, baal niet.
Heb ook zo'n 0% ding waar ik nog 3,5 jaar mee vooruit kan zonder bijtelling. Je wist vooraf dat dit een eenmalig cadeautje was, een systeem wat niet in stand te houden was. Compleet bizar ook. Ik rij met die loodzware Volvo onzuiniger dan met mijn vorige Golf GTI. Of ik morele bezwaren voel dat ik zelden oplaad? Nee hoor, al vinden die geitenwollensokken op het Volvo forum dat dat echt niet kan. 
Hierna komt er wel weer een apparaat met veel pk's en 22% bijtelling.

-
De verzekeringen die verlies bijtelling verzekeren bij diefstal/total loss van auto (hoe komen ze er op, maar aan de andere kant: is markt voor) zullen wel goede zaken gaan doen.. 

-
@ Wouter, heb je dan een XC60?? da's lijkt me toch geen straf, hybride die leuke prestaties levertWouter81 schreef:Nee hoor, baal niet.Heb ook zo'n 0% ding waar ik nog 3,5 jaar mee vooruit kan zonder bijtelling. Je wist vooraf dat dit een eenmalig cadeautje was, een systeem wat niet in stand te houden was. Compleet bizar ook. Ik rij met die loodzware Volvo onzuiniger dan met mijn vorige Golf GTI. Of ik morele bezwaren voel dat ik zelden oplaad? Nee hoor, al vinden die geitenwollensokken op het Volvo forum dat dat echt niet kan.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar de CO2 "grondslag" verandert ook. Lees "wordt hoger" lees "pakken we de bpm weer mee terug"

romo schreef:Al die stekker auto's, incluiding Tesla, gaan dus 22% bijtelling boven de €50K betalen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo positief als ik ingesteld ben; dat denk ik ook

dvh schreef:Puntje bij paaltje zal straks waarschijnlijk iedereen er op achteruit gaan onafhankelijk wat je ook rijdt.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Een V60 Plugin Hybrid, zeker geen straf om in te rijden. Lekkere luxe en snelle cruiser. Dit jaar ook nog geen motorrijtuigenbelasting overigens.NSXRS schreef:@ Wouter, heb je dan een XC60?? da's lijkt me toch geen straf, hybride die leuke prestaties levertWouter81 schreef:Nee hoor, baal niet.Heb ook zo'n 0% ding waar ik nog 3,5 jaar mee vooruit kan zonder bijtelling. Je wist vooraf dat dit een eenmalig cadeautje was, een systeem wat niet in stand te houden was. Compleet bizar ook. Ik rij met die loodzware Volvo onzuiniger dan met mijn vorige Golf GTI. Of ik morele bezwaren voel dat ik zelden oplaad? Nee hoor, al vinden die geitenwollensokken op het Volvo forum dat dat echt niet kan.
- tomgtr
Dat is waar. Maar of je nou meer wegenbelasting of accijns of btw of loonbelasting of vermogensbelasting betaalt. Uiteindelijk maakt de vorm weinig uit. Maar het subsidieren van maffe groene hobbies kon ikecht niet uitstaan.Arthur schreef:Zo positief als ik ingesteld ben; dat denk ik ook
dvh schreef:Puntje bij paaltje zal straks waarschijnlijk iedereen er op achteruit gaan onafhankelijk wat je ook rijdt.
- Riceaux
En de dieselrijder met een klein budget wordt weer gestraft. Maar eens uitrekenen of een 7-serie op lpg dan goedkoper gaat worden om te rijden dan een A3 TDI qua vaste lasten en brandstof.
- GTRene
Ik dacht, ow mooi, alles weer wat makkelijker, bpm naar 22%
dacht ook van, dan zal die nare Co2 belasting ook verdwijnen...niet dus, al wordt die wel aangepast.
ze zullen vast de leuke auto's niet goedkoper maken denk? ja iets qua bpm op die Co2 , zal mij benieuwen.
dacht ook van, dan zal die nare Co2 belasting ook verdwijnen...niet dus, al wordt die wel aangepast.
Maar wat staat daar nu eigenlijk? betekent dan dat bv de leuke pret auto's gewoon nog dik Co2 toeslag moeten betalen, maar de milieuvriendelijke niet meer zo'n groot voordeel hebben en dus meer moeten betalen?Bpm
Verder verandert de zogeheten CO2-grondslag waarover de bpm wordt berekend, waardoor milieuvriendelijkere modellen niet veel voordeel meer hebben. De motorrijtuigenbelasting zal met zo’n 2 procent dalen.
De overheid loopt door stimulering van hybride auto’s als de Toyota Prius, de Volvo V60 of de Mitsubishi Outlander veel geld mis. De Rekenkamer becijferde die derving voor de periode 2007-2013 op 5 miljard euro door een lagere bijtelling, wegenbelasting en bpm. Het kabinet wil daar een stokje voor steken en bovendien het stelsel ingrijpend versimpelen.
ze zullen vast de leuke auto's niet goedkoper maken denk? ja iets qua bpm op die Co2 , zal mij benieuwen.
-
Bpm eraf. Vuile honden zijn het.
In 2020 kost een nieuwe auto met 189 CO2 met 12% bpm korting eraf geen 15000 bpm maar 26500 euro bpm!
Ze hebben namelijk de CO2 schijven even strakker gezet en tevens ook de bedragen even omhoog gebracht. Die 12% korting waar ze over praten brengt je helemaal niks!
Auto's boven de 150 CO2 kosten je straks 476 euro per gram boven op de andere schijven en nog een start tarief van 350 euro. Maar je mag er 12% aftrekken. Nou dat trekt volle zalen!
Dus subaru Sti s en andere leuke auto s worden gewoon nog duurder!
In 2020 kost een nieuwe auto met 189 CO2 met 12% bpm korting eraf geen 15000 bpm maar 26500 euro bpm!
Ze hebben namelijk de CO2 schijven even strakker gezet en tevens ook de bedragen even omhoog gebracht. Die 12% korting waar ze over praten brengt je helemaal niks!
Auto's boven de 150 CO2 kosten je straks 476 euro per gram boven op de andere schijven en nog een start tarief van 350 euro. Maar je mag er 12% aftrekken. Nou dat trekt volle zalen!
Dus subaru Sti s en andere leuke auto s worden gewoon nog duurder!
- romo
Nu die GT 4 dan toch maar ?
-
Dat zo bi zo niet romo! Die moet je eerst 6 jaar voor trackdays gebruiken en dan misschien invoeren. Ding heeft 238 CO2.
88 x 476 dat is ca 41000 bovenop de standaard schijven. Gaat richting de 150 a 160k voor een kale gt4.
Het is net als de belasting hervormiging ze geven een worstje weg en pakken een biefstuk terug!
Er staat ook in de autobrief dat ons autopark 1.5 tot 2.5 jaar ouder is dan omringende landen. Ja dat is logisch wie gaat die extreme bpm bedragen betalen dus liever een oudere auto invoeren!
88 x 476 dat is ca 41000 bovenop de standaard schijven. Gaat richting de 150 a 160k voor een kale gt4.
Het is net als de belasting hervormiging ze geven een worstje weg en pakken een biefstuk terug!
Er staat ook in de autobrief dat ons autopark 1.5 tot 2.5 jaar ouder is dan omringende landen. Ja dat is logisch wie gaat die extreme bpm bedragen betalen dus liever een oudere auto invoeren!