Hallo Ik wil de achterste zijramen van me e36 sedan vervangen door plexiglas.
Dit ivm gewichtsbesparing en het feit dat ik de de ramen vast zet dus de deuren ook leeg kan halen voor nog meer gewichtsbesparing.
Maar wat voor plexiglas/lexaan/? Kan ik daar het beste voor gebruiken? En welke dikte?
Mvg brian
plexiglas/lexaan/? ramen
- Vanreijmersdal
Re: plexiglas/lexaan/? ramen
Geen plexiglas gebruiken. Bij impact versplinterd dit heel erg. Worden allemaal rondslingerende scherpe voorwerpen. plexiglas is ongeveer 25x sterker dan glas.
Wat je wel kan gebruiken is het materiaal polycarbonaat. Lexaan is een merk van het materiaal polycarbonaat.
Polycarbonaat is ongeveer 250x sterker dan glas.
Volgens mij verplichten de FIA regels minimaal 4 of 5 mm dikte.
Voor langer behoud van je polycarbonaat kan je kijken naar 1 of 2-zijdig UV bestendig.
Ik heb voor mij vorige auto afmetingen van 2m2 besteld en daar zelf de vorm uitgezaagd.
Wat je wel kan gebruiken is het materiaal polycarbonaat. Lexaan is een merk van het materiaal polycarbonaat.
Polycarbonaat is ongeveer 250x sterker dan glas.
Volgens mij verplichten de FIA regels minimaal 4 of 5 mm dikte.
Voor langer behoud van je polycarbonaat kan je kijken naar 1 of 2-zijdig UV bestendig.
Ik heb voor mij vorige auto afmetingen van 2m2 besteld en daar zelf de vorm uitgezaagd.
- Tom van H.
Polycarbonaat van Lexan of Makrolon is prima, ik zou altijd voor de krasvaste variant gaan. Zelf "normale" voor krasvaste vervangen nadat eerdergenoemde erg snel lelijk werd en onder de kleine krasjes zat. UV bestendig lijkt me idd ook geen overbodige luxe.
- BrianPuns
Kijk hier heb ik wat aan
En welke dikte zoude jullie aanraden?

En welke dikte zoude jullie aanraden?
- Eric-328
4 mm is standaard, fia is 5 mm.