Onder mijn E36 Coupé is een KW schroefset gemonteerd. De vorige eigenaar had de auto er laag afgesteld, dus ik wilde de auto iets hoger leggen. Op zich allemaal geen probleem en leek een makkelijke klus. Netjes de afstand afgemeten op de veerpoot, tot op de millimeter nauwkeurig.
Alleen nu heb ik het volgende geconstateerd: er zit een hoogteverschil als ik van wielkast rand, over velghart naar velg rand meet. Ik moet rechtsachter op de hoogste stand zetten, terwijl linksachter bijna op de laagste stand staat.
Nu heb ik al contact gehad met KW, omdat ik denk dat er iets mis is met de veer rechts achter. Zij hebben mij een (onnodig)ingewikkeld formulier opgestuurd waarop ik echt alle details van de schroefset moet noteren. De persoon aan de telefoon zei dat dit is om 'zaken uit te sluiten' adv serienummers etc. Dit betekend dus dat ik eerst de auto op de brug moet zetten om alle afmetingen na te lopen en (serie)nummers te noteren. Daarna nogmaals de brug op om de boel te gaan vervangen.
Zoals jullie wellicht begrijpen is dit onnodig veel moeite. Ik wil daarom meteen (tijdelijk) de achterveren vervangen voor 2 H&R veren om vervolgend de discussie aan te gaan met KW. Ik weet dat ik dan de instelmogelijkheden kwijtraak. Kan iemand van jullie mij wellicht uitleggen wat ik nodig heb aan onderdelen om van de schroefset achter terug te gaan naar normale veren? Alleen nummer 15 en 16 op onderstaande foto?
Alvast bedankt