Meilenwerk
- Mathieu
Meilenwerk
Plaats: Berlijn
Oorsprong: De grootste tramremise van Europa.
Huidig: Nou, kijk zelf maar, http://www.meilenwerk.de/index_m.htm
Oorsprong: De grootste tramremise van Europa.
Huidig: Nou, kijk zelf maar, http://www.meilenwerk.de/index_m.htm
- Roger
Super lokatie met een top uitstraling. Vrees alleen dat de aangeboden auto's boven mijn budget liggen.... (op zich is daar niet veel voor nodig)
Binnenkort ook in Düsseldorf te bekijken.
http://www.meilenwerk.de/DUS-spezial/
Binnenkort ook in Düsseldorf te bekijken.
http://www.meilenwerk.de/DUS-spezial/
- Stéphane
- Dennis Cavallino
- Joop
Re: Meilenwerk
...er was al een draadje zo te zien...
Vandaag in Düsseldorf geweest, had namelijk toch niets anders te doen, dus ik dacht laat ik eens hier heen gaan...
Auto's die er staan zijn bijna allemaal in topconditie, vandaar ook de dito prijzen...
Sfeertje is helemaal goed: oude loods opknappen en een enkel stuk nieuw bij te bouwen; alleen voor de architectuur was dit al een tripje waard, laat staan dat er ook nog eens prachtige auto's staan.
Heb een paar fotootjes gemaakt om de sfeer te proeven (was nog al donker buiten, dus binnen ook zeer weinig licht):

Overige foto's: http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... on=reverse
Vandaag in Düsseldorf geweest, had namelijk toch niets anders te doen, dus ik dacht laat ik eens hier heen gaan...
Auto's die er staan zijn bijna allemaal in topconditie, vandaar ook de dito prijzen...
Sfeertje is helemaal goed: oude loods opknappen en een enkel stuk nieuw bij te bouwen; alleen voor de architectuur was dit al een tripje waard, laat staan dat er ook nog eens prachtige auto's staan.
Heb een paar fotootjes gemaakt om de sfeer te proeven (was nog al donker buiten, dus binnen ook zeer weinig licht):
Overige foto's: http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... on=reverse
- Niels
- Auto: Prius+
Sieht gut aus
Binnenkort gaan we een paar daagjes Berlijn :banaan: Lijkt me wel wat 

-
Ha, die Joop;
Mooie plaatjes; ik was er in augustus ook en heb er mijn ogen uitgekeken.
Ik zie dat er inmiddels weer heel wat andere auto's staan; dat komt goed uit,
want ik ga in de kerstvakantie ook weer een keertje snoepen....
Mooie plaatjes; ik was er in augustus ook en heb er mijn ogen uitgekeken.
Ik zie dat er inmiddels weer heel wat andere auto's staan; dat komt goed uit,
want ik ga in de kerstvakantie ook weer een keertje snoepen....
- frank de jonge
Er mist gewoon een auto, onze OPEL GT/J 

-
Ha, die Drivers;
Belofte maakt schuld: pheauteaux.
http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... werk30dec/
Belofte maakt schuld: pheauteaux.
http://s282.photobucket.com/albums/kk24 ... werk30dec/
- Stéphane
Danke, Hans 

-
Toevallig kwam een vriend van me er vandaag ook mee op msn.
Ik heb al heel lang het adres opgeslagen op m'n pc, maar elke keer als ik naar DD ga vergeet ik hier te kijken. Ziet er heel veelbelovend uit.
Ik heb al heel lang het adres opgeslagen op m'n pc, maar elke keer als ik naar DD ga vergeet ik hier te kijken. Ziet er heel veelbelovend uit.
- Joop
Je weer een paar uur kunnen vermaken daar Hans?
...zag alweer een aantal andere wagens staan; wisselt best rap dan waarschijnlijk?
...zag alweer een aantal andere wagens staan; wisselt best rap dan waarschijnlijk?
-
Ha, die Joop;
Van tien tot een uur of twee rondgelopen; ik zag op jouw foto's al dat er sinds augustus flink wat vers bloed was en inmiddels dus alweer nieuws. Crisis, what crisis? Voordeel van de winter is ook dat er meer auto's in de boxen gestald staan.
Van tien tot een uur of twee rondgelopen; ik zag op jouw foto's al dat er sinds augustus flink wat vers bloed was en inmiddels dus alweer nieuws. Crisis, what crisis? Voordeel van de winter is ook dat er meer auto's in de boxen gestald staan.
- Joop
Die glazen boxen zijn voor particulieren te huur neem ik aan?
-
Ha, die Joop;
Dat heb ik begrepen van wel, ja. Hoewel er nu ook een paar auto's gestald waren die van de zomer nog bij een handelaar stonden op de plek waar inmiddels die Harley's (en die mooie Triton !) staan.
Dat heb ik begrepen van wel, ja. Hoewel er nu ook een paar auto's gestald waren die van de zomer nog bij een handelaar stonden op de plek waar inmiddels die Harley's (en die mooie Triton !) staan.
- Mark 320iS
Hoi Hans,
Ik ben voornemens om vrijdag te gaan, maar wat ik me even afvroeg... Heb je zo'n milieu sticker nodig om bij Meilenwerk te komen?
Ik ben voornemens om vrijdag te gaan, maar wat ik me even afvroeg... Heb je zo'n milieu sticker nodig om bij Meilenwerk te komen?
- Mathieu
Die rode 512 BBi
Wat een beauty.

Wat een beauty.
- Tom van H.
Heel misschien kom je ons dan wel tegen, vertrek straks voor paar dagen naar Berlijn om oud en nieuw te vieren, Meilenwerk lijkt me wel leuk om eens te bezoekenMark 320iS schreef:Hoi Hans,

- Mark 320iS
Nou, ik denk het niet, wij gaan naar Meilenwerk DüsseldorfTom van H. schreef:Heel misschien kom je ons dan wel tegen, vertrek straks voor paar dagen naar Berlijn om oud en nieuw te vieren, Meilenwerk lijkt me wel leuk om eens te bezoekenMark 320iS schreef:Hoi Hans,

Bij de weg, ken ik jouw auto (op de avatar) niet ergens van... even denken.... was jij er niet ook bij tijdens een driftdag op Lelystad in april van John (M3DTM)?
- Joop
Als je naar vestiging Düsseldorf gaat niet... (je moet officiëel wel door een stukje Milieuzone tussen Oberhausen en Duisburg, maar autobahnen en Bundesbahnen zijn uitgesloten), maar Düsseldorf zelf valt er nog buiten tot 15-2-2009.Mark 320iS schreef:Hoi Hans,
Vestiging Berlijn valt wel binnen een dergelijke milieuzone, net als de nieuw te bouwen/op te knappen vestiging in Stuttgart.
- Mark 320iS
Klopt ik had het zelf inderdaad al even uitgezocht, op deze site kun je precies zien in welke steden je een umweltplakette nodig hebt:
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/start.htm
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/start.htm
- Tom van H.
Moet er ook nog eentje kopen dus, dit kan gewoon bij de pomp aan de snelweg las ik in het andere topic?
@Mark, ben idd wel eens op een driftdag van John geweest ja, zou dus kunnen dat je me daar gezien hebt
@Mark, ben idd wel eens op een driftdag van John geweest ja, zou dus kunnen dat je me daar gezien hebt

- Joop
In principe zijn de stickers verkrijgbaar bij dezelfde instellingen als alle in Duitsland toegelaten voertuigen, bij de toelatingsinstanties, de ingenieursbureaus, zoals de technische autokeuringsdienst TÜV of Dekra en alle garages van Duitsland die voor de AU toegelaten zijn (Abgas-Untersuchung of uitlaatgassen-onderzoek).
Een tankstation vraag ik me af; je moet namelijk je autopapieren laten zien; op basis daarvan wordt de kleur bepaald (benzine in principe altijd groen).
Een tankstation vraag ik me af; je moet namelijk je autopapieren laten zien; op basis daarvan wordt de kleur bepaald (benzine in principe altijd groen).
- Niels
- Auto: Prius+
Meilenwerk Berlijn:

Ook leuk gelukt:

Ook leuk gelukt:
- Joop
Zo te zien is het sfeertje in Berlijn net zo goed; wel iets kleiner zo te zien, maar wel net zo fraai...
Die twee 959's zijn wel heel super.
Nu nog een goed excuus vinden om naar Berlijn af te reizen...
...heb namelijk ook het nieuwe Porschemuseum in S-Zuffenhausen nog op de agenda staan, welke eind deze maand voor publiek geopend wordt. Het gebouw alleen al is al meesterlijk, laat staan gecombineerd met de inhoud.
Die twee 959's zijn wel heel super.
Nu nog een goed excuus vinden om naar Berlijn af te reizen...
...heb namelijk ook het nieuwe Porschemuseum in S-Zuffenhausen nog op de agenda staan, welke eind deze maand voor publiek geopend wordt. Het gebouw alleen al is al meesterlijk, laat staan gecombineerd met de inhoud.