Audio verbeteringen (setup / bediening)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Sjon

Audio verbeteringen (setup / bediening)

Bericht door Sjon » 20 apr 2015, 19:27

Beste,

Sinds kort een caliber radio gekocht met jack aansluiting voor in de auto zodat mijn telefoon er aan kan :)

Helemaal gelukkig mee,antennekabel ook nooit gehaald i.v.m. eeuwige reclame.

Nu heb ik flinke boxen in de auto gehad die de radio niet aan konden. Geluid werd er niet beter op. Er gelijk uit getrokken dus.

Gezien het toch een racebakkie is voor verschillende doeleinden en disciplines, besloten er oude phillips speakers in te leggen van de kringloop. Het geluid ging er erg op vooruit. + het feit dat ze in enkele seconden losgekoppeld en verwijderd kunnen worden voor evt. evenementen.

Nu weet ik dat de speakers op mijn mini versterker veeeeel beter presteren.

Inmiddels voorzien van een goede versterker. Alleen nog bezig met het ontwerpen van de bekabeling zodat verwijderen alsnog in enkele seconden kan.

Maar nu de bediening nog... Mijn telefoon oppakken,aandrukken,scrollen door het menu,juiste nummer vinden... Allemaal teveel van het goede en niet bepaald veilig.

Nu dacht ik aan een tablet! En heb er wel wat liggen. Maar :

Radio er uit trappen en tablet monteren? Of liever tablet -> radio -> versterker?

Kan hem zo opladen via mijn siggaretten aansteker.. Maar is altijd voorzien van spanning. En mocht ik stekkers vergeten los te trekken kan ik de volgende dag niet op pad...

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Graag je mening

Johan.

Plaats reactie