Bandenkeuze Seat Leon Cupra
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Bandenkeuze Seat Leon Cupra
6.000 kilometer op de teller en ik mag mijn voorbanden al vervangen. In het midden van de band heb ik nog maar 2 millimeter over (buitenste rand ruim 5 mm!). Het zou te maken kunnen hebben met een te hoge bandenspanning, maar ik heb mijn voorbanden op 2,5 bar staan. Weird.
Anyways, tijd voor een nieuwe band. En dan is de vraag welke ik moet nemen. Ik rijd de auto grotendeels op de snelweg, dus ik hoef geen ultrasportieve band. Een band die wat langer meegaat zou prettig zijn, maar hij moet wel in staat zijn om ook hoge snelheden aan te kunnen. Ik zit zelf te denken aan de Michelin PS3?
Iemand goede adviezen/ervaringen?
Anyways, tijd voor een nieuwe band. En dan is de vraag welke ik moet nemen. Ik rijd de auto grotendeels op de snelweg, dus ik hoef geen ultrasportieve band. Een band die wat langer meegaat zou prettig zijn, maar hij moet wel in staat zijn om ook hoge snelheden aan te kunnen. Ik zit zelf te denken aan de Michelin PS3?
Iemand goede adviezen/ervaringen?
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Bandenkeuze Seat Leon Cupra
Je rijdt nu op Continentals?
- WJ
Welke banden heb je nu?
- Joy
http://www.evo.co.uk/features/15659/whi ... -tyre-test" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ps3. Heerlijk!
Rij nu weer op bridgesrone s001. Veel minder.
6000km....
Rij nu weer op bridgesrone s001. Veel minder.
6000km....

-
OnlineLuco
Ja geef de bandenspanning maar weer de schuld.
Misschien dat die klomp lood die het gaspedaal bedient wat rustiger moet doen
Misschien dat die klomp lood die het gaspedaal bedient wat rustiger moet doen

- JP
Pzero nero's ?
- Joopieboy
Over slijten gesproken.JP schreef:Pzero nero's ?

En met zo een rijstijl wordt de band gewoon erg warm, bandenspanning kan dan best wel eens erg hoog oplopen. 2.8 bar of zelfs 3 zou mij niet verbazen. Beter is dan om 2.2-2.3 te nemen. Achter zal je dit probleem een heel stuk minder hebben neem ik aan?
- JP
Ik vond ze destijds onder de GTI niet hard slijten. Ok.....5000km, maar waarvan wel 3000 op de Ring....
ook met regen absoluut geen slechte band !

- Tim N
Rij nu op de 328i PS3's en die bevallen mij wel erg goed, ten opzichte van CSC3's minder afrolgeluid en meer grip zowel nat als droog.
- Martin van der Zwaard
PS3 onder de 120 zitten. Lekkere band!
En ik denk dat je idd je spanning wat lager moet zetten. Slijtage duidt er veel op te hoge spanning.
En ik denk dat je idd je spanning wat lager moet zetten. Slijtage duidt er veel op te hoge spanning.
-
Onlinesitechris
WJ schreef:Welke banden heb je nu?
Excuus dat was ik vergeten te zeggen. Ik rijd nu op Continental Sportcontacts 5. Ik zal binnenkort maar eens bandenspanning naar 2,2 zetten voor. Tnx iig voor de adviezen.
Laatst gewijzigd door sitechris op 11 apr 2015, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Aan de hand van deze test heb ik ook besloten om voor Continental SportContact5 te gaan (voorheen Michelin PS2, goed op nat en lekker stil). De PS3 is geloof ik wat minder sportief dan de PS2 omdat ze nu ook de PS Cup in meerdere smaken hebben...
- Joy
Klopt, PS2 had ook mijn voorkeur. De PS3 die ik daarna kocht was duidelijk minder sportief en meer op comfort gericht.
De Super Sports die ik nu heb zijn een soortement van PS2+. Vrij zwaar stuurgevoel herken ik ook uit de test van EVO.
De Super Sports die ik nu heb zijn een soortement van PS2+. Vrij zwaar stuurgevoel herken ik ook uit de test van EVO.
-
Onlinesitechris
Dan zou voor mij de PS3 beter zijn aangezien ik met de Cupra het circuit wrsnl niet zal zien. Ik zal meer op snelweg/Autobahn vertoeven en sporadisch wat stuurwerk in Alpen/Eifel doen.Joy schreef:Klopt, PS2 had ook mijn voorkeur. De PS3 die ik daarna kocht was duidelijk minder sportief en meer op comfort gericht.
- Joy
Eigenlijk vond ik de PS2 in alle opzichten beter. Zachte compound met grote massieve rubberblokken op de wangen. Ook op nat deden ze het goed. De PS3 is van harder rubber gemaakt met het oog op duurzaamheid en levert eigenlijk op veel punten in.
- Hielke
Je had de banden natuurlijk al tijdig voor/achter moeten omruilen. Want als ik het goed begrijp ga je nu met twee verschillende merken rondrijden.
-
Onlinesitechris
Klopt. Dat doe ik normaliter altijd, maar ik had niet voorzien dat dit zo snel zou gaan.
- Tristan
Ben erg tevreden over mijn Michelin PSS. Zodra er een beetje temp. in zit is het gripniveau erg hoog.
- Luca
- Arthur
- Auto: Nr.51

Leesbrilletje?
-
OnlineLuco
- PD power
Een band is vaak een compromis, harde slijtage is vaak gecombineerd goede grip, rij daarom ook met CS5, die dingen zijn onder natte gewoon goed, M sc 2 zijn iets harder, maar hebben zeker bij iets lagere temperaturen toch wat minder grip.
Een band waar vaak weinig over gepraat wordt, maar het redelijk doet met flink wat koppel op de vooras is Pirelli Cinturato P7 BLUE Pirelli Cinturato P7 BLUE 225/40 R18 92W XL ECOIMPACT BSW
225/40 R18 92W XL ECOIMPACT, zit qua grip natuurlijk op een lager niveau, maar qua slijtage heb je er duidelijk langer plezier van, prijs is goed te doen.
Een band waar vaak weinig over gepraat wordt, maar het redelijk doet met flink wat koppel op de vooras is Pirelli Cinturato P7 BLUE Pirelli Cinturato P7 BLUE 225/40 R18 92W XL ECOIMPACT BSW
225/40 R18 92W XL ECOIMPACT, zit qua grip natuurlijk op een lager niveau, maar qua slijtage heb je er duidelijk langer plezier van, prijs is goed te doen.
- Hielke
Als ik op dit moment nieuwe banden in jouw formaat moest kopen dan werden het Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2's.
Komen er in veel tests als beste uit. Zelf heb ik kortgeleden met deze band onder een Fiat 500X op een nat klaverblad mogen sturen en ik was enorm onder de indruk van de grip en de feedback. In tests scoort de band op droog ook vaak de hoofdprijs.
Komen er in veel tests als beste uit. Zelf heb ik kortgeleden met deze band onder een Fiat 500X op een nat klaverblad mogen sturen en ik was enorm onder de indruk van de grip en de feedback. In tests scoort de band op droog ook vaak de hoofdprijs.
- WJ
Die heb ik ook, bevalt best.