Edo (S2K-NL) Honda S2000 Nurburgring Blue Metallic

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
S2K-NL

Edo (S2K-NL) Honda S2000 Nurburgring Blue Metallic

Bericht door S2K-NL » 19 mar 2015, 11:06

Hallo,

mijn voornaam is Edo, 46 jaar jong (voel me nog 35 hoor), woonachtig in omgeving A'dam,
getrouwd en vader van 3 kinderen.
Ik ben inmiddels een klein jaartje bezig om een stock aangeschafte Honda S2000 helemaal zelf
(hobby) klaar te maken voor het circuit... de basis begint nu aardig 'in de buurt' te komen vandaar de
inschrijving op dit forum en voor de eerste test/avond sessie 30/4/'15 aanstaande.

Anyway... al jaren Honda liefhebber en lang gezocht naar een 'standaard' niet afgeragde S2000.
Zo'n 1 1/2 jaar geleden eindelijk gevonden... alleen wat lelijke velgen eronder, maar voor de rest kon ik zo
aan de slag met opknappen onderstel, remmen upgraden, strippen, rolcage, kuipstoelen, air-bag delete,
canards... eigenlijk te veel om op te noemen...

Anyway, zo kocht ik hem:
Afbeelding

En hier wat stapjes tot hoe hij nu is:

Afbeelding

Test dagje op Assen:
Afbeelding

Nieuw onderstel en bushings:
Afbeelding

KW V3 shocks en Performance Friction schijven met Project Mu remleidingen:
Afbeelding

Wat carbon parts (en ruimte voor later een Kraftwerks supercharger):
Afbeelding

Stoeltjes en 6pt gordels:
Afbeelding

Canards en luchtkoeling remmen:
Afbeelding

Interieur:
Afbeelding

en laatse aanwinst voor circuit dagen (zaterdag a.s. monteren):
Afbeelding

Anyway, nog genoeg te doen... maar wel even benieuwd hoe dit straks gaat rijden/voelen.
Ik heb absoluut geen pretenties en blijf graag bescheiden. Ik heb alleen op Assen gereden
en ga als het goed is de 30e april voor het eerst zandvoort verkennen. Daarom ook even instructie
erbij ingekocht om meteen wat meer ins-/outs over het circuit te leren. Daar schaam ik mij dus
ook helemaal niet voor. Ik leer graag en iedereen moet een keer ergens beginnen, toch?

Heb al wel paar keer vrijrijden gedaan maar was al heel snel genezen van het vreemde
gedrag van sommige mensen aldaar... ik kreeg de tip van dit forum en de website van een
mede S2000 fan en hoop hier dus prettig en safe te kunnen genieten van het circuit rijden
en bovenal zoveel mogelijk te leren :D
Laatst gewijzigd door S2K-NL op 26 mar 2015, 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Re: Edo (S2K-NL) Honda S2000 Nurburgring Blue Metallic

Bericht door Tristan » 19 mar 2015, 11:09

Welkom en leuke mod's.

Alleen hoop ik dat je ivm de gigantische vleugel ook aan een splitter heb gedacht aan de voorkant. Anders creeer je alleen maar onderstuur hierdoor omdat je veel druk op de achterkant hebt maar weinig tot niets aan de voorkant. Alles wat je achter veranderd aan de aero moet voor ook aangepast worden.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 19 mar 2015, 11:13

:shocking: Flinke vleugel! :D

Alexander

Bericht door Alexander » 19 mar 2015, 11:15

flinke vleugel is flink probleem bij TF nurburgring (mocht je daar naar toe gaan) :tong:
..als ik goed kijkt steekt deze behoorlijk uit aan beide kanten. Daar is maar daar niet zo gecharmeerd van.

mooie S2K :df:
Laatst gewijzigd door Alexander op 19 mar 2015, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 19 mar 2015, 11:16

Welkom hier, en het is weer eens wat anders dan al die BMW's op het circuit :)
Mocht je touristenfahrten op de Nürburgring willen gaan rijden dan kun je die vleugel achterop wel achterwege laten want daarmee ga je daar de baan niet op komen.

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 19 mar 2015, 11:21

Dank allen, ook voor tip over nurburgring. Hij is er met 4 schroefjes zo vanaf en ja een splitter is nog in de
maak... maar nurburgring ben ik nog lang niet aan toe en weet ook niet of ik dat uberhaupt wel ga doen...
pas nog een S achterop total loss gereden door een losgeslagen golf.
Inderdaad eerst de balans maar in orde maken en veel leren, daarna zie ik wel weer verder ;)
Overigens is de S enorm tail-happy en rijd een vriend van mij Time-Attack
(vorig seizoen winnaar in zijn klasse (voor de M3 van Lisa Keller ;) ) ook met zo'n joekel achterop (en ook zonder splitter). Maar zoals gezegd, die splitter komt eraan en erop ;)
Ps. vleugel is 171,5 cm breed, S2000 is 175m breed.
Laatst gewijzigd door S2K-NL op 26 mar 2015, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 mar 2015, 12:46

Mooi project :D Lijkt me een heerlijk circuit apparaat :df:

Peric

Bericht door Peric » 19 mar 2015, 18:56

Welkom.
Ook toevallig, dat filmpje zag ik pas voorbijkomen ergens, waar die Golf achterin een S2000 duikt.
Rare rolkooi in je auto. Is dat wel sterk genoeg als je gaat rollen bij de A-stijl? Vind er nogal een grote bocht inzitten.

daNpy

Bericht door daNpy » 19 mar 2015, 19:04

Peric schreef:Welkom.
Ook toevallig, dat filmpje zag ik pas voorbijkomen ergens, waar die Golf achterin een S2000 duikt.
Rare rolkooi in je auto. Is dat wel sterk genoeg als je gaat rollen bij de A-stijl? Vind er nogal een grote bocht inzitten.
Vind ik er ook een beetje vreemd uitzien idd. Het steunt nergens op af.

Verder een mooie S2000, vind ik sowieso wel een gave auto :)

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 19 mar 2015, 19:32

Het is een Cusco 8 punt rollcage met dash-escape en harness bar.
Hier wat foto's van een rollover met alleen het achterste deel van deze cage (4 punts):

Afbeelding

Afbeelding

en hier 1 met voorste deel (zoals dat van mij) eraan vast:

Afbeelding

Don't know... you tell me?

Oh... en voor de mensen die schrokken van mijn 'wing'... hij valt nog mee hoor... rijden veel grotere rond :peace:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door S2K-NL op 19 mar 2015, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

daNpy

Bericht door daNpy » 19 mar 2015, 19:38

De grijze lijkt een stuk gehavender te zijn als die circuitwagen... maw zulke foto's zeggen niet veel.

Ik weet wel dat er bij veel reglementen een buis verplicht is van de hoek A-stijl/dak die recht naar de onderzijde van de A-stijl loopt, ongeacht of je rolkooi voor of door het dash loopt. En dat zal niet voor niks zijn.
Vandaar dat ik dit er wat vreemd uit vind zien :)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 19 mar 2015, 19:40

Welkom Edo en veel plezier met de S2K, schitterende auto !

Die kooi.. is dat niet een Cusco ? Kan me nog wel wat discussies herinneren van een aantal jaren geleden en heb toen ook eens wat rond gezocht naar ervaringen met die kooi en kwam op dezelfde bovenstaande foto's uit.

Edit : ja ik ben langzaam met typen..er kwam een pizza tussendoor :D Het is inderdaad een Cusco..

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 19 mar 2015, 20:00

Haha! Thanks! Pizza tussendoor is altijd lekker! ;)

Anyway, dit is een shot van het geheel nog buiten de S.
Misschien dat dat iets helpt voor de beeldvorming?

Afbeelding

Btw, de a-style van deze cabrio is overigens al extra intern verstevigd t.o.v. een sedan, dus
eigenlijk lopen er nu 2 buizen naar beneden.

Anyway de FIA padding komt morgen binnen en ik moet zeggen dat ik liever hiermee een
rol maak dan met de standaard roll-hoops want die waren lager dan m'n hoofd/helm combinatie.
En dan te bedenken dat sommige met een standaard S de Nürburgring pakken :shock:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 mar 2015, 22:50

Hoeveel inhoud heeft een Kraftwerks SC, en wat is er uit te peuteren ermee?

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 19 mar 2015, 23:00

Rond de 400wpk (bij veilige marge afstelling), hier kun je alle details even doornemen als je wilt:
http://cms.kraftwerksusa.com/id/977/00- ... er-System/

Vorige week zondag testritje meegereden met een maatje (hij zit nu op 420 wpk na tuning) en
met het lage gewicht van de S2K wordt je echt gelanceerd. Heb je eigenlijk in 1 klap de power
die je bij een NA setup (vooral onderin) mist.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2015, 02:37

dat klinkt wel goed 400+ pk en meer koppel voor zo'n kar.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 mar 2015, 23:17

daNpy schreef:De grijze lijkt een stuk gehavender te zijn als die circuitwagen... maw zulke foto's zeggen niet veel.

Ik weet wel dat er bij veel reglementen een buis verplicht is van de hoek A-stijl/dak die recht naar de onderzijde van de A-stijl loopt, ongeacht of je rolkooi voor of door het dash loopt. En dat zal niet voor niks zijn.
Vandaar dat ik dit er wat vreemd uit vind zien :)
Dat hangt van het homologatie jaar af. Die afsteunbuis tussen de voet van de A stijl naar het dak is pas vanaf ergens in de jaren 2000 verplicht. Voor een S2000 zal het volgens mij nog niet verplicht zijn. Wichers kooien voor een E36 of E46 hebben dit ook, alleen zit er dan nog een kruis in welke ongeveer tot de halve hoogte komt en dat geeft het geheel structurele support.

Verder ben ik het met de rest wel eens dat het kooi ontwerp verder zo uit looney tunes komt.

Die S vorm in de A stijlen die word bij een rollover gewoon als een harmonica in elkaar gevouwen. Als er nog een kruis in de deur zat dan zou het wat schelen maar volgens mij zit dat er ook niet in.

De C-Stijl buizen zijn ook verbogen en dat bied maar heel weinig structurele support aan de B stijl. In combinatie met die rare gebogen A stijl kan de complete B stijl dus gemakkelijk voor en achterover knikken als je het mij vraagt.

Velen maken de misvatting dat een kruis in de deur alleen voor zij impact is. Dat is dus niet zo, dat kruis zorgt er ook voor dat het onderste deel van de A stijl veel stijver is en dus dat je kooi minder snel inzakt. Veel kooien hebben ook nog eens een buis welke de B en C stijl aan de onderkant verbind, dat maakt de kooi ook veel stijver (maar is geen verplicht deel)

Uiteindelijk zal zo'n kooi wel iets aan structurele veiligheid toevoegen. Je komt er misschien mee door de time attack keuring. Maar uiteindelijk word zoiets volgens mij door geen enkele officiele motorsport instantie goedgekeurd. Sowieso niet omdat de deurbalken missen in dit geheel.

Verder zeggen die foto's niet heel erg veel. Een auto zonder kooi is bij een rollover namelijk ook niet automatisch plat. Het hangt allemaal net van de snelheid en omstandigheden af. Een auto heeft van zichzelf ook een kooi contructie, alleen met een kooi volgens FIA regelement kan een koets een rollover met een veel hogere G waarde weerstaan. Maar een beetje auto met kooi is haast niet vervormd na een roll.

Grote eye opener was destijds deze in de WTCC:
https://www.youtube.com/watch?v=svHjjio1670" onclick="window.open(this.href);return false;

Farfus heeft de volgende dag gewoon de wedstrijd gereden met diezelfde koets. Nieuw onderstelletje, beetje plaatwerk rechttikken en gaan.

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 20 mar 2015, 23:37

Zo dan! Bert is er even voor gaan zitten! Super man! Dank je wel en enorm leerzaam allemaal!
Er zijn nog wat add-ons (voorlopig) om onderkant a-stijl buis met midden te verbinden als ook b-style onderin met elkaar. Ik geloof meteen dat het allemaal anders en nog beter/steviger kan, maar hopelijk ben je het wel met me eens dat dit in ieder geval als 'start' wat meer biedt dan helemaal niets en alleen de stock rollhoops?
Voorlopig is mijn doel zoveel mogelijk te leren en te rijden op DF trackdays. Waar ik volgens mij ook zonder enige kooi aan mee kan doen... alleen zag ik dat niet helemaal zitten. Wellicht als ik wat verder geraak dat ik er een maatwerk kooi in laat plaatsen en dan is alle advies dus zeker van harte welkom!
Ik kom hopelijk niet als 'eigenwijs' over nu, maar deze kooi was voor mij, met de kennis van toen even het snelst te realiseren. De adviezen hier zetten mij zeker aan het denken en ik ga dus maar rap verder sparen.
Over een tijdje kom ik hier graag op terug voor tips/adressen voor een kooi op maat.
Dus nogmaals... thanks!!!

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 24 mar 2015, 10:05

Zo dan... die Kraftwerks supercharger kit heeft mijn kameraad geen wind-eieren gelegd
afgelopen zondag (Time Attack Automaxx) winnaar Super Pro Street.

Warmup:
Afbeelding

Finale:
Afbeelding

Vorig jaar was hij kampioen in de Pro klasse en was toen nog NA...
dus kom maar op met die no-torque verhaaltjes :tong:

Anyway, tijden en skills om van te dromen... ik ga donderdag van het prille begin proeven,

so :please: be patient with me...

Macboy

Bericht door Macboy » 26 mar 2015, 08:37

Tijdens touristenfahrt kan je ook gewoon zonder kooi rijden als je gewoon flijke marge houdt en lekker rustig aan geniet van de baan en omgeving. Laat de snelle jongens er gewoon voorbij. Heerlijk :thumbup:

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 26 mar 2015, 13:11

Uh, ja, daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in... alleen... dat ligt niet in de aard van 'mijn' beestje :)

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 02 apr 2015, 08:45

Geen half werk! Wel gave auto's die S2000!

Wat ik niet helemaal begrijp, in het verlengde van de kooi en die giga vleugel, en daar ben je niet te enige in, mensen kopen vanalles waar de auto sneller van wordt volgens het grote boze internet..

Is het niet eerst zaak om lekker circuitervaring op te doen en op de max van de auto leren rijden en aan de hand daarvan, wat jij ervaart de grenzen gaan verleggen?

Misschien mijn persoonlijke opvatting hoor, maar ik merk het bijvoorbeeld bij mijn Subaru dat je al zo hard kan rijden zonder grote upgrades (nu ben ik ook niet zo'n heldhaftige courreur waarschijnlijk :tooth: )
Set fatsoenlijke remmen en banden is wel een must, maar dan kan ik met mijn beperkte ervaring dit jaar zeker vooruit. Door uren te maken gaat het straks alleen maar harder en zal ik aan de slag moeten met het onderstel om het onderstuur er meer uit te krijgen.

Evengoed natuurlijk heel veel plezier en succes :crazy:

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 02 apr 2015, 09:42

Terechte vraag en ik begrijp je reactie volkomen.
Wat je niet kunt weten is dat de S2K enorm "tail-happy" is.
Daarnaast heb ik een enorm referentie kader obv een goede vriend
die Time Attack rijdt in een S2K en diverse S2K fora die ervaringen
met track rijden delen. Dus ja, je hebt 300% gelijk dat het eerst ook
zonder kan (prima zelfs) echter heb ik de 'bocht' grenzen al uitbebreid
verkend (en ervaren), tevens drift cursus gevolgd. Ook meegereden met
een S mèt wing en het verschil tussen een snel uitbrekende S versus een
bijna cart beleving (mèt wing) gaf naast een financiële meevaller, voor mij
de doorslag om die wing er meteen maar op te zetten (front splitter volgt nog).

Alexander

Bericht door Alexander » 02 apr 2015, 10:15

Jammer! Leuke van RWD is namelijk goed leren om te gaan met de kont toch?
Auto's breken niet zomaar uit tenzij er olie oid ligt. Dwz vaak de rijder ipv de auto.

zit zelf wel op de lijn van Pim. Maar nog steeds veel succes en plezier natuurlijk :df:

S2K-NL

Bericht door S2K-NL » 02 apr 2015, 11:02

Ik denk dat je mijn reactie niet goed begrepen/gelezen hebt.

Plaats reactie