Gekocht als youngtimer op de zaak, een oud beestje. Deze Audi TT uit '99.
Het is (absoluut) geen nieuwe. Maar wel een originele eerlijke auto. Behoorlijk ingereden al met 240dkm op de teller. Mijn referentiekader van de afgelopen jaren is niet zo spectaculair. Maar ik vind hem behoorlijk snel..
Nu heeft deze bij de garage een stevige motorische beurt gekregen. Waarbij de monteur mij attendeerde dat de auto wel erg vlot rijdt en hij gezien de motorische waardes die deze deed meten hij niet dacht dat er een originele chip in zou zitten. Standaard heeft deze 1.8T uitvoering 225pk. Of dat nu nog zo is laat ik voor wat het is. Hij rijdt goed en that's all that matter to me.
Exterieur mocht wel wat liefde gebruiken. Dus sinds gisteren heb ik hem weer terug ( heeft sinds aanschaf meer bij de garage gestaan dan op de parkeerplek thuis.. ) van een flinke poets&polijstbeurt. Hebben ze keurig gedaan. Alle steenslag is weggestipt en alle vieze plekjes, randjes , krasjes enzovoort zijn prachtig weggepoetst. Interieur is ook weer helemaal fris en fruitig. Blij mee dus.
Op de to-do list staan een nieuwe radio. Zit aan zo'n Parrot radio te denken. Deze week komen er lagere achterveren onder want deze staat veel te hoop op z'n poten. Later moet er nog een schroefsetje komen en wat spoorverbreders achter. En de velgen worden nog geplastidipt. Dingen zijn goed&recht maar de lak is gewoon niet mooi meer. Dipbeurtje zal wonderen doen.
Uiteraard nog wat kiekjes van de huidige staat

Hij is wel klein / krap van binnen ! Zo'n Up! is toch een stuk ruimer