En dan stond hij dan te koop, een 1987 E28 M535i in full BMW Motorsport livery met een hoop bits en bolts, een hoop OEM onderdelen en vooral een hoop wielen erbij. Ik was de laatste jaren meer en meer aan het vallen voor de charme van de klassieke auto's, en dan vooral klassieke racers. De 3.0 CSL, de E28 M5 CSL, de E30 M3 uiteraard, enz, want... Mja, Adrenalin

Dus, gaan kijken, testrit gedaan waarin duidelijk werd dat dit een auto was die je bij het nekvel moet grijpen en die je uitermate beloont als je dat doet. Je hoort alles, voelt alles en beleeft alles, en daar gaat het hem bij deze auto om. Niet pure snelheid, maar beleving. En laat dat nu net hetgeen zijn wat ik in een auto het belangrijkste vind. Heel snel tot een overeenkomst gekomen en begin 2014 was hij van mij. Inmiddels staat hij ingeschreven in Nederland. Hier een kort lijstje van de mods:
- Alles achter de voorstoelen is eruit (achterbank, koffer, etc)
- Ltec Pro Plus kuipjes met Sparco vierpuntsgordels
- Ltec stuur 90mm deepdish
- 3.71 diff verhouding
- Custom RVS uitlaat
- Bilstein B8 met H&R veren
- M5 stabilisatorstangen
- 750i voorremmen (4pots)
- Mehle draagarmen
- Wiechers Veerpootbrug
- Overal Powerflex rubbers
En omdat geluid en beeld altijd meer zeggen, hier een kort filmpje van toen ik hem net had:
Zo, dat was em. Jullie zien me vast wel on track dit jaar (Zandvoort sowieso), aarzel niet om ne keer goeiendag te komen zeggen hè!