Daar istie weer: 205 1.9 Gti Trackday

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
OptimusPug

Daar istie weer: 205 1.9 Gti Trackday

Bericht door OptimusPug » 15 jan 2015, 11:11

Hallo!,

Hier Erwin, 35 jaar en naast het verzamelen van vintage toys heb ik tevens last van het autovirus en dan met name de Peugeot 205 1.9 Gti. Hoe eenvoudig het design ook is, het heeft gewoon wat en de rij-eigenschappen en eigenaarigheden kun je alleen al een boek mee vol schrijven.

Ik heb er tot nu toe 2 gehad en was eigenlijk niet van plan er weer 1 te kopen (ik heb op dit moment al 2 auto's :D ), maar ik zag mijn laatste aanwinst opeens te koop staan op marktplaats. En omdat ik altijd al een keer over het circuit wilde knallen met mijn eigen auto (en dan niet degene waar overdag het gezinnetje in moet) en dit ook nog eens een 205 gti was heb ik deze er toch maar bijgekocht... :df:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het voordeel van deze auto is, dat de volledige geschiedenis incl. vorige eigenaren te traceren is middels bijgehouden documentatie. Hij heeft duidelijk al veeele circuitkilometers gedaan, maar er is ook veel aandacht aan besteed om hem rijdbaar te houden. Ook was de reden duidelijk waarom hij uiteindelijk te koop stond (koppakking is weer prima opgelapt door HarryC, RoyRS :thumbup: ). Dus we gaan het er maar weer eens mee proberen. Ben in ieder geval ook van plan de documentatie bij te gaan houden, zodat de geschiedenis compleet blijft (je moet een hobby hebben he ;) ) En mocht hij de geest geven dan wordt de volgende aankoop een 206 RC :hangloose:

Bij deze wat aankopen uit mijn car-history ;)

Eerste Peugeot 205 1.9 Gti... ietwat aangepast:
Afbeelding
Afbeelding

Tweede... dan maar zo origineel mogelijk proberen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Owjaa... ik heb ook nog last gehad van het stylingvirus en van een standaard 323F een ricer gemaakt :blink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

The daily:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz!

Erwin

Roy RS

Re: Daar istie weer: 205 1.9 Gti Trackday

Bericht door Roy RS » 15 jan 2015, 11:38

mooi karretje, die is van mij geweest :D

ga er maar mee naar de ring, daar doet ie het goed! Hij is netjes opgeknapt, dus jij kan vast en zeker veel betrouwbare ronden maken! (dat geluk had ik niet :D )

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 jan 2015, 11:46

Leuk karretje :thumbup: Ik heb tot voor kort sinds 1996 altijd minimaal één 205 GTi in bezit gehad dus ik herken dat virus een beetje :)

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 15 jan 2015, 11:49

Tnx Roy! Gaan we zeker doen. Laten we hem maar gewoon gebruiken waar hij voor gemaakt is ;) Overigens, ik weet niet of je je tijdens de periode, dat jij hem hebt gehad nog verbaasd hebt over de meters en hoe deze soort van niet aangeven, wat ze zouden moeten doen (ik weet het, het is geen precisie-instrument, maar toch). Volgens mij is de motor verder goed, maar op de meters continue te weining oliedruk, te weinig bedijfstemperatuur en soms is mijn benzinetank na een stevige bocht "opeens: leeg. haha.. Lang leve de 205!

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 15 jan 2015, 11:51

Mooie Gti's Pascal!! zo origineel mogelijk geloof ik (op die met die rolkooien na haha). Is die rechtsonder een Vert Mayerling? Jij verzamelt ook alle kleuren zie ik

HarryC

Bericht door HarryC » 15 jan 2015, 14:10

Nice ride :ken ik jou:

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 15 jan 2015, 14:21

HarryC schreef:Nice ride :ken ik jou:
Danke! En als ik nog wat meer pk's nodig heb ooit (200 extra ofzo :df: ) dan neem ik wel ff contact op voor advies :thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 15 jan 2015, 15:38

OptimusPug schreef:Tnx Roy! Gaan we zeker doen. Laten we hem maar gewoon gebruiken waar hij voor gemaakt is ;) Overigens, ik weet niet of je je tijdens de periode, dat jij hem hebt gehad nog verbaasd hebt over de meters en hoe deze soort van niet aangeven, wat ze zouden moeten doen (ik weet het, het is geen precisie-instrument, maar toch). Volgens mij is de motor verder goed, maar op de meters continue te weining oliedruk, te weinig bedijfstemperatuur en soms is mijn benzinetank na een stevige bocht "opeens: leeg. haha.. Lang leve de 205!

zitten er meters in joh?

ik heb echt helemaal nergens op gelet met deze auto...dat is wellicht ook meteen de reden waarom hij bij mij zo lang heel bleef, mijn insteek was 1 dagje nurburgring en dan weer weg ermee...dat is gelukt, enkel is het iets duurder geworden dan gepland met afslepen van de ring, terugvervoeren naar huis (lees: naar Harry, hij is niet thuis geweest) en toen ben ik voor een goeie uitgeknepen door zo'n Engelsman die meer auto's gekocht heeft in zijn leven dan peuken aangestoken.... :D Goeie nieuws voor jou is dat die gast wel kan sleutelen, goeie nieuws voor mij was dat ik in 30 seconden van mijn auto af was en netjes meteen centjes kreeg, ik zeg top voor iedereen.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 jan 2015, 15:47

Zowel linksboven als rechtsonder is Sorrento Vert.

De witte was het toppunt qua originaliteit: originele hoogte, originele einddemper, radio-cassetespeler erin etc.
Ik kocht hem een paar jaar gelden van de eerste eigenaar dus ook dat was vrij uniek. Echter met 5 auto's in bezit stond hij simpelweg te veel stil en da's ook zonde dus uiteindelijk toch maar verkocht :)

Halverwege vorig jaar de stap gemaakt naar een wat modernere hot hatch in de vorm van onderstaande Clio RS en daar heb ik geen moment spijt van :)

Afbeelding

Afbeelding

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 15 jan 2015, 15:57

Roy RS schreef:
OptimusPug schreef:Tnx Roy! Gaan we zeker doen. Laten we hem maar gewoon gebruiken waar hij voor gemaakt is ;) Overigens, ik weet niet of je je tijdens de periode, dat jij hem hebt gehad nog verbaasd hebt over de meters en hoe deze soort van niet aangeven, wat ze zouden moeten doen (ik weet het, het is geen precisie-instrument, maar toch). Volgens mij is de motor verder goed, maar op de meters continue te weining oliedruk, te weinig bedijfstemperatuur en soms is mijn benzinetank na een stevige bocht "opeens: leeg. haha.. Lang leve de 205!

zitten er meters in joh?

ik heb echt helemaal nergens op gelet met deze auto...dat is wellicht ook meteen de reden waarom hij bij mij zo lang heel bleef, mijn insteek was 1 dagje nurburgring en dan weer weg ermee...dat is gelukt, enkel is het iets duurder geworden dan gepland met afslepen van de ring, terugvervoeren naar huis (lees: naar Harry, hij is niet thuis geweest) en toen ben ik voor een goeie uitgeknepen door zo'n Engelsman die meer auto's gekocht heeft in zijn leven dan peuken aangestoken.... :D Goeie nieuws voor jou is dat die gast wel kan sleutelen, goeie nieuws voor mij was dat ik in 30 seconden van mijn auto af was en netjes meteen centjes kreeg, ik zeg top voor iedereen.
Briljant! Zo komt hij in ieder geval weer goed terecht en is everybody happy^^ Ik gooi hem aanstaande zaterdag ff op de brug voor een algemene inspectie en dan gaat ie wellicht de 24e al in dienst. Kijken hoe lang die het deze keer wenst vol te houden :mrgreen:

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 15 jan 2015, 16:01

Paskal schreef:Zowel linksboven als rechtsonder is Sorrento Vert.

De witte was het toppunt qua originaliteit: originele hoogte, originele einddemper, radio-cassetespeler erin etc.
Ik kocht hem een paar jaar gelden van de eerste eigenaar dus ook dat was vrij uniek. Echter met 5 auto's in bezit stond hij simpelweg te veel stil en da's ook zonde dus uiteindelijk toch maar verkocht :)

Halverwege vorig jaar de stap gemaakt naar een wat modernere hot hatch in de vorm van onderstaande Clio RS en daar heb ik geen moment spijt van :)

Afbeelding

Afbeelding
Die is echt heel netjes. Ik vermoed, dat hij niet helemaal stock is dus zal wel als een kogel gaan, dat ding... (ook standaard gaat dat natuurlijk al erg netjes) :kikker: En inderdaad. Na wat jaren met het ouwere spul gespeeld te hebben, ga ik als deze de geest geeft (of ik hem simpelweg weer verkoop) ook over op een nieuwere hot hatch. 206 RC moet het worden dan. Rijden tewijl je gewoon een gesprek kunt voeren heeft natuurlijk ook wel wat :mrgreen:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 16 jan 2015, 12:50

OptimusPug schreef:
Die is echt heel netjes. Ik vermoed, dat hij niet helemaal stock is dus zal wel als een kogel gaan, dat ding... (ook standaard gaat dat natuurlijk al erg netjes) :kikker: En inderdaad. Na wat jaren met het ouwere spul gespeeld te hebben, ga ik als deze de geest geeft (of ik hem simpelweg weer verkoop) ook over op een nieuwere hot hatch. 206 RC moet het worden dan. Rijden tewijl je gewoon een gesprek kunt voeren heeft natuurlijk ook wel wat :mrgreen:
Dat vind ik in een 206RC ook nog wel een uitdaging. Maakt bij constante snelheid veel te veel herrie in standaard trim. Mijn ervaring in 2 van die dingen.

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 16 jan 2015, 13:22

Gijzert schreef:
OptimusPug schreef:
Dat vind ik in een 206RC ook nog wel een uitdaging. Maakt bij constante snelheid veel te veel herrie in standaard trim. Mijn ervaring in 2 van die dingen.
Ok... nouja, zolang ik niet in gebarentaal hoef te praten zoals nu is alles beter :blink:

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 26 jan 2015, 23:26

Afgelopen zaterdag wezen Vrij rijden op Zandvoort. Wat een feest was dat. Nu alleen weer een setje Toyo R888's op de kop gaan tikken... de all weather mash-up die er nu onder ligt was wel handig, omdat de baan hier en daar vochtig was maar het moet sneller :df: Iemand nog een setje R888's liggen?

HarryC

Bericht door HarryC » 27 jan 2015, 00:12

Goed bezig!!!!

OptimusPug

Bericht door OptimusPug » 27 jan 2015, 15:09

HarryC schreef:Goed bezig!!!!
jaa... check die 2 nozems in die PolderPorsche ;)

Afbeelding
Afbeelding

HarryC

Bericht door HarryC » 27 jan 2015, 17:15

Hahaha :headbang:

Plaats reactie