Enter the rumormill: 1200 HP Bugatti Veyron Sport in the wor
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Enter the rumormill: 1200 HP Bugatti Veyron Sport in the wor
We found this piece of information in a totally unrelated article in a local German newspaper, discussing some silly ideas about speed limits on German highways.
But here's the breaking news: Bugatti seems considering to build a sport version of the Bugatti Veyron with 1200 bhp! Wow, we are impressed.
Here's the original quote as well as the translation, done by our friends from Google:
Das Spitzenmodell von Bugatti, das 1000 PS hat, solle demnächst in einer Sportversion mit 1200 PS auf den Markt kommen. Resch: „So starke Motoren sind in der Formel 1 nicht zugelassen.“ Auch Daimler-Chrysler plane für die E-Klasse einen knapp 700-PS-Motor.
The top model of Bugatti, which has 1000 HP, is to come shortly in a sport version with 1200 HP on the market. Resch: „So strong engines are not certified in the formula 1. “Also Daimler Chrysler flat for the E-class one scarcely 700-PS-Motor.
In the same article it was also revealed that Mercedes in working on a 700 bhp engine for its E class.
Related news: GermanCarBlog, P4MR, Bugatti Veyron
Source: Koelner Stadtanzeiger
But here's the breaking news: Bugatti seems considering to build a sport version of the Bugatti Veyron with 1200 bhp! Wow, we are impressed.
Here's the original quote as well as the translation, done by our friends from Google:
Das Spitzenmodell von Bugatti, das 1000 PS hat, solle demnächst in einer Sportversion mit 1200 PS auf den Markt kommen. Resch: „So starke Motoren sind in der Formel 1 nicht zugelassen.“ Auch Daimler-Chrysler plane für die E-Klasse einen knapp 700-PS-Motor.
The top model of Bugatti, which has 1000 HP, is to come shortly in a sport version with 1200 HP on the market. Resch: „So strong engines are not certified in the formula 1. “Also Daimler Chrysler flat for the E-class one scarcely 700-PS-Motor.
In the same article it was also revealed that Mercedes in working on a 700 bhp engine for its E class.
Related news: GermanCarBlog, P4MR, Bugatti Veyron
Source: Koelner Stadtanzeiger
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen. Die 1000 pk van de huidige Veyron stelde de bouwers al voor gigantische problemen qua koeling, remmen en hoe uberhaupt te voorkomen dat het ding opstijgt. En waarom inderdaad, 't is nu niet echt alsof je maar net mee kunt komen in zo'n Veyron.
Mercedes is al langer de weg kwijt en compenseert de zwaarlijvigheid alleen nog maar met enorme vermogens.
Mercedes is al langer de weg kwijt en compenseert de zwaarlijvigheid alleen nog maar met enorme vermogens.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
idd..Daniel schreef:Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen. Die 1000 pk van de huidige Veyron stelde de bouwers al voor gigantische problemen qua koeling, remmen en hoe uberhaupt te voorkomen dat het ding opstijgt. En waarom inderdaad, 't is nu niet echt alsof je maar net mee kunt komen in zo'n Veyron.
Mercedes is al langer de weg kwijt en compenseert de zwaarlijvigheid alleen nog maar met enorme vermogens.
Of vleugels monteren?

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Als er dan toch veel vermogen in moet, doe mij deze dan maar
http://www.youtube.com/watch?v=3zwuGCogQMw
[img:265:177]http://img.auto.mail.ru/pic/editor/Imag ... obra-1.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://www.exoticcarsite.com/pictures/t ... ion-20.jpg[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=3zwuGCogQMw
[img:265:177]http://img.auto.mail.ru/pic/editor/Imag ... obra-1.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://www.exoticcarsite.com/pictures/t ... ion-20.jpg[/img]
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ja vooral die McQueen Gulf en die Van Lennep/Marko Kuerzhecken:Fan van sinds ik kind was.Dennis Cavallino schreef:Doe mij maar een Porsche 917 met 1000+ pk.
917/30 canam is de bruutste maar erg onpraktisch

[IMG:800:533]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 8.1981.jpg[/img]
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_917/30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Niet helemaal waar. VW zei in een demonstratie filmpje een tijdje terug dat ze veel meer pk uit de motor hadden kunnen halen. Maar omdat ze de auto lang wilden laten meegaan hadden ze 1000 als limiet gesteld zeg maar. Dus 200 meer zal niet eens zo veel veranderingen aan de motor benodigen.Daniel schreef:Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen. Die 1000 pk van de huidige Veyron stelde de bouwers al voor gigantische problemen qua koeling, remmen en hoe uberhaupt te voorkomen dat het ding opstijgt. En waarom inderdaad, 't is nu niet echt alsof je maar net mee kunt komen in zo'n Veyron.
Mercedes is al langer de weg kwijt en compenseert de zwaarlijvigheid alleen nog maar met enorme vermogens.
Maar dan nog, wat moet je met die extra 200 pk?
De enigste reden waarom ze dit doen durf ik bijna te wedden is vanwege die mensen in Dubai en Saudi Arabie. Diezelfde mensen die SLR motor blokken in SLK's stoppen, en bijna allemaal een Gemballa Cayenne op de oprit hebben staan.
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 15 gasten