
Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
Ik kan een setje op de kop tikken, medium compount. Precies de maat van de Spyder. Scheelt wel ff tov. Michelins PC2 qua prijs! Heeft iemand ervaring met deze banden? Ik lees er zeer goede dingen van op het internet, maar ja, internet hè? 

- Paskal
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
Wat dacht je van dit topic 

- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
Een gebruikt setje Ferdy?
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
Ga je er het circuit mee op?
Zo nee, niet nemen. Zijn misschien een stuk goedkoper dan PS2, ze zijn ook veel sneller op.
Zo nee, niet nemen. Zijn misschien een stuk goedkoper dan PS2, ze zijn ook veel sneller op.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
Nieuw, bedoeld voor circuit.Hielke schreef:Een gebruikt setje Ferdy?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
Zijn op zich aardige banden.
Ligt nogal aan de auto of je er mee uit de voeten kunt ja of nee. Ik kan alleen de vergelijk maken tov een auto die normaal op slicks staat.
Als je met een vrij harde onderstelsetup rijd dan loop je al snel tegen het feit aan dat de wangen nogal slap zijn. Je moet ze al op iets van 2,5-2,6 bar heet rijden. Verder voel je onder het rijden over hobbels etc dat het loopvlak vervormd en als gevolg daar van hebben ze bij mij een nogal grillig drukverloop. Bijvoorbeeld ga je koud op 2,0 weg dan kom je binnen en zijn de warme drukken all over the place, 1 2,3 bar ander 2,6 bar enz. Met Pirelli of Yokohama race slicks heb ik dat niet, dan ga ik op 1,5 bar weg en kom ik terug met 2,0 bar rondom. Plus het geeft onstabiliteit bij aanremmen, dor het vervormen van het loopvlak schiet de ABS er sneller in.
Kanttekening daarbij is overigens dat die banden een vrij vierkant profiel hebben en naar mijn idee moet je ze eigenlijk rijden met wat minder negatief camber tov slicks. Voor een straat achtige auto speelt bovenstaand dus al minder.
Ik heb er 3 dagen op gereden.
1x nat Spa, dat was waardeloos. Er moet echt een droog spoor komen waar je overheen kunt rijden, dan pas komt er een beetje temperatuur in maar echt veel grip heb je niet. Asfalt is op Spa vrij glad naar mijn idee en dat helpt niet in die omstandigheden.
1x droog en warm Zandvoort. Hier deden die banden het wel redelijk. Op Zandvoort is het asfalt wat ruwer en dat scheelt ook een stuk. Grootste deel wat met de drukken aan het expirimenteren geweest, waren eerst te laag, pas toen ik rond 2,5 bar warm zat was er een beetje mee te rijden.
1x droog en koud Spa. Ook daar slecht bevallen. Veel onstabiliteit met aanremmen, geen vaart in de auto te krijgen. Uiteindelijk zat van, van de auto gegooid en nieuwe slicks op de auto.
Uiteindelijk is de auto wel zo te tunen dat het beter zou werken, bijvoorbeeld lichtere voorveren en een dikkere voorstabi, minder camber rondom enz maar heb geen zin om daar aan te beginnen, tenzij je ze vanwege klasseneisen moet gebruiken bijvoorbeeld bij de DRDO.
Voor die Porsche kan je het IMHO wel proberen.
Verder weet ik niet of je Michelin PS2 bedoeld of PC2, Pilot Sport Cup 2?
Als het om Pilot Sport 2 gaat, dan heb je op V70A op droog veel meer grip.
Als het om Pilot Sport Cup 2 gaat, dan word het verhaal anders. Michelin PSC is IMHO een veel betere band als Kuhmo V70A, PSC heeft een veel stijver carcas en de auto voelt daardoor veel beter aan. Kost wel wat meer maar als je de centen er voor over hebt, altijd met Michelin gaan. Verder zijn het beiden geen banden welke je op een natte baan gebruiken wilt, of bij nat weer op de weg. Op de weg gaat nog als je over ZOAB asfalt rijd maar op een circuit is het drama op natte baan.
Maar wat mij betreft is Michelin Pilot Sport Cup ook een beetje de rolls royce onder de semislicks.
Ligt nogal aan de auto of je er mee uit de voeten kunt ja of nee. Ik kan alleen de vergelijk maken tov een auto die normaal op slicks staat.
Als je met een vrij harde onderstelsetup rijd dan loop je al snel tegen het feit aan dat de wangen nogal slap zijn. Je moet ze al op iets van 2,5-2,6 bar heet rijden. Verder voel je onder het rijden over hobbels etc dat het loopvlak vervormd en als gevolg daar van hebben ze bij mij een nogal grillig drukverloop. Bijvoorbeeld ga je koud op 2,0 weg dan kom je binnen en zijn de warme drukken all over the place, 1 2,3 bar ander 2,6 bar enz. Met Pirelli of Yokohama race slicks heb ik dat niet, dan ga ik op 1,5 bar weg en kom ik terug met 2,0 bar rondom. Plus het geeft onstabiliteit bij aanremmen, dor het vervormen van het loopvlak schiet de ABS er sneller in.
Kanttekening daarbij is overigens dat die banden een vrij vierkant profiel hebben en naar mijn idee moet je ze eigenlijk rijden met wat minder negatief camber tov slicks. Voor een straat achtige auto speelt bovenstaand dus al minder.
Ik heb er 3 dagen op gereden.
1x nat Spa, dat was waardeloos. Er moet echt een droog spoor komen waar je overheen kunt rijden, dan pas komt er een beetje temperatuur in maar echt veel grip heb je niet. Asfalt is op Spa vrij glad naar mijn idee en dat helpt niet in die omstandigheden.
1x droog en warm Zandvoort. Hier deden die banden het wel redelijk. Op Zandvoort is het asfalt wat ruwer en dat scheelt ook een stuk. Grootste deel wat met de drukken aan het expirimenteren geweest, waren eerst te laag, pas toen ik rond 2,5 bar warm zat was er een beetje mee te rijden.
1x droog en koud Spa. Ook daar slecht bevallen. Veel onstabiliteit met aanremmen, geen vaart in de auto te krijgen. Uiteindelijk zat van, van de auto gegooid en nieuwe slicks op de auto.
Uiteindelijk is de auto wel zo te tunen dat het beter zou werken, bijvoorbeeld lichtere voorveren en een dikkere voorstabi, minder camber rondom enz maar heb geen zin om daar aan te beginnen, tenzij je ze vanwege klasseneisen moet gebruiken bijvoorbeeld bij de DRDO.
Voor die Porsche kan je het IMHO wel proberen.
Verder weet ik niet of je Michelin PS2 bedoeld of PC2, Pilot Sport Cup 2?
Als het om Pilot Sport 2 gaat, dan heb je op V70A op droog veel meer grip.
Als het om Pilot Sport Cup 2 gaat, dan word het verhaal anders. Michelin PSC is IMHO een veel betere band als Kuhmo V70A, PSC heeft een veel stijver carcas en de auto voelt daardoor veel beter aan. Kost wel wat meer maar als je de centen er voor over hebt, altijd met Michelin gaan. Verder zijn het beiden geen banden welke je op een natte baan gebruiken wilt, of bij nat weer op de weg. Op de weg gaat nog als je over ZOAB asfalt rijd maar op een circuit is het drama op natte baan.
Maar wat mij betreft is Michelin Pilot Sport Cup ook een beetje de rolls royce onder de semislicks.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Kuhmo Ecstra V70a (semi slicks) iemand ervaring?
ha Bert,
Dank voor je uitgebreide en gedetailleerde verhaal. Goed om het zo precies te horen!
Ik bedoel inderdaad de PC2. Ik laat de Kuhmo's toch maar even liggen.
Ben zeer benieuwd hoe de PC2's het gaan doen op het circuit. Een tikkie later dit jaar ga ik ermee naar Assen.
Men vertelde mij overigens dat de PC2 het veel beter doet in de regen, dan de vorige versie.
Dank voor je uitgebreide en gedetailleerde verhaal. Goed om het zo precies te horen!
Ik bedoel inderdaad de PC2. Ik laat de Kuhmo's toch maar even liggen.
Ben zeer benieuwd hoe de PC2's het gaan doen op het circuit. Een tikkie later dit jaar ga ik ermee naar Assen.
Men vertelde mij overigens dat de PC2 het veel beter doet in de regen, dan de vorige versie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 24 gasten