Gtech meting STI Bram
-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Gtech meting STI Bram
[img:1020:627]http://www.extreme-machines.nl/guests/xena/bram.jpg[/img]
Mja, een gemengd gevoel.
Geen 400 pk en ook geen 500 Nm. Nu gaat dat laatste wel goed komen als het goed is, de boostcontroller is besteld en ik ga dan 0.2 bar meer draaien, goed voor ongeveer 40 Nm. Als ik me goed heb laten informeren is iedere 0.1 bar 10 pk, dus dan zou ik op de gewenste 400 pk uit komen.
We gaan het zien, binnenkort nieuwe runs, mét AVC-R.
Mja, een gemengd gevoel.
Geen 400 pk en ook geen 500 Nm. Nu gaat dat laatste wel goed komen als het goed is, de boostcontroller is besteld en ik ga dan 0.2 bar meer draaien, goed voor ongeveer 40 Nm. Als ik me goed heb laten informeren is iedere 0.1 bar 10 pk, dus dan zou ik op de gewenste 400 pk uit komen.
We gaan het zien, binnenkort nieuwe runs, mét AVC-R.
-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Plaatje is klikbaar
Ja, een sprint vanaf 100 in 4 tegen een GTT met 320 pk, die trok ik er wel uit, niet meteen, maar vanaf de 5 wel.
Er waren ook bijzondere GTT's. Eén met een 2.35 blok (closed deck, het echte rally blok, niet kapot te krijgen) en Garret GT30R, das wel een redelijke jongen
en die heeft nu al 390 pk, komt met een goede mapping wel 100 pk bij, tegen zoiets sprinten is zwaar zinloos.
De andere was een 2.5 liter met TD05H16 Big en ook die was niet bij te houden zo snel, ding heeft 560 Nm
Conclusie, ik moet snel die AVC-R monteren, dat levert nog wel wat winst op. Niet dat ik dan die mannen bij houd trouwens
Oja, 0-200 heb ik niet gedaan, ik durf overdag echt niet als een hersenloze tekeer te gaan, loop met die vermogensmetingen al risico genoeg. Ik moet dat in de 4 doen, van 2500 toeren tot 7800 toeren, de begrenzer greep soms pas bij 8000 in. Maar dan rijd ik al wel dik 180.
Volgende testjes gaan dus gewoon op een vroege zondagmorgen plaats vinden
En dan moet er ook echt een 0-200 gedaan worden, ben zeer benieuwd namelijk 8)

Ja, een sprint vanaf 100 in 4 tegen een GTT met 320 pk, die trok ik er wel uit, niet meteen, maar vanaf de 5 wel.
Er waren ook bijzondere GTT's. Eén met een 2.35 blok (closed deck, het echte rally blok, niet kapot te krijgen) en Garret GT30R, das wel een redelijke jongen

De andere was een 2.5 liter met TD05H16 Big en ook die was niet bij te houden zo snel, ding heeft 560 Nm

Conclusie, ik moet snel die AVC-R monteren, dat levert nog wel wat winst op. Niet dat ik dan die mannen bij houd trouwens

Oja, 0-200 heb ik niet gedaan, ik durf overdag echt niet als een hersenloze tekeer te gaan, loop met die vermogensmetingen al risico genoeg. Ik moet dat in de 4 doen, van 2500 toeren tot 7800 toeren, de begrenzer greep soms pas bij 8000 in. Maar dan rijd ik al wel dik 180.
Volgende testjes gaan dus gewoon op een vroege zondagmorgen plaats vinden

En dan moet er ook echt een 0-200 gedaan worden, ben zeer benieuwd namelijk 8)
-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
De mijne vliegt er echt heerlijk soepel door heen, komt ook door de variabele kleppentiming meen ik.
Als je niet op let, tik je zo de begrenzer aan
Moet wel toegeven dat de beleving in zo'n GTT veel heftiger is. OOk logisch, dat zijn auto's die 1280 kg wegen ofzo, terwijl mijn auto vanmorgen met volle tank op de weegbrug 1500 aangaf
Zoals je al zei, je hebt altijd baas boven baas. Wil wel eens testen tegen iets diks, heb in het verleden als eens tegen een 360 Challenge Stradale gereden, te BRUUT voor woorden. En sja, het klinkt natuurlijk ongeloofwaardig, maar ik kon die kerel best een beetje bijhouden, hij kwam er echt niet in 1 versnelling langs en voorbij
De 911 GT3 die ik daarna tegen kwam, reed ik eraf 
Als je niet op let, tik je zo de begrenzer aan

Moet wel toegeven dat de beleving in zo'n GTT veel heftiger is. OOk logisch, dat zijn auto's die 1280 kg wegen ofzo, terwijl mijn auto vanmorgen met volle tank op de weegbrug 1500 aangaf

Zoals je al zei, je hebt altijd baas boven baas. Wil wel eens testen tegen iets diks, heb in het verleden als eens tegen een 360 Challenge Stradale gereden, te BRUUT voor woorden. En sja, het klinkt natuurlijk ongeloofwaardig, maar ik kon die kerel best een beetje bijhouden, hij kwam er echt niet in 1 versnelling langs en voorbij


- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Ik wil best geloven dat je dat soort auto's goed partij kunt geven.
Tijdens de Cannoballrun heeft Rico meen ik met zijn M3CS (343pk) tegen Marc met zijn snelle RS4(+/-450pk) gesprint. En zover ik begreep kon Rico aardig partij geven.
Geeft dus wel aan dat je grof meer in huis moet hebben dan een ander om tot goeie 200km/u iemand helemaal zoek te rijden. Zo'n Ferrari of Porsche zal boven de 240 wel stevig door blijven gaan.
Ik ervaar hetzelfde met die Golf II van die maat van me, zit op 265pk en 360Nm gewicht +/-1050kg. Tot de 200 kan hij best aardig mee komen, daarna loop ik toch echt behoorlijk weg.
Tijdens de Cannoballrun heeft Rico meen ik met zijn M3CS (343pk) tegen Marc met zijn snelle RS4(+/-450pk) gesprint. En zover ik begreep kon Rico aardig partij geven.
Geeft dus wel aan dat je grof meer in huis moet hebben dan een ander om tot goeie 200km/u iemand helemaal zoek te rijden. Zo'n Ferrari of Porsche zal boven de 240 wel stevig door blijven gaan.
Ik ervaar hetzelfde met die Golf II van die maat van me, zit op 265pk en 360Nm gewicht +/-1050kg. Tot de 200 kan hij best aardig mee komen, daarna loop ik toch echt behoorlijk weg.
-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Juist, zo is het inderdaad. Wil je het verschil maken, dan heb je echt minimaal 50 pk meer nodig, wil je iemand snot rijden, dan kun je best 75/100 pk extra gebruiken.
Ik spreek uit ervaring, wij testen vaker
Heb ook eens tegen een BMW Z8 gereden, toch ook geen lullige auto. Zat toen rond de 340 pk en ik kon de Z8 redelijk bijhouden tot de 200. Daarna is het uiteraard afgelopen met de pret
Dat is het nadeel van 4WD, op hogere snelheid gaan de aandrijfverliezen tegen je werken en heb je echt serieus meer pk's nodig om iemand eruit te trekken.
Heb 8 jaar in DUitsland gewerkt en dus redelijk wat Autobahn ervaring, ook met de STI. Wat vaak dikke pret was, want geen begrenzer bij de 250
Heb zo eens een E60 545i ingehaald, hij alleen, ik met 2 passagiers. Hij bij 250 de begrenzer in, wij niet
Ff vriendelijk gezwaaid, maar dat vond die niet zo leuk 8)
Ik spreek uit ervaring, wij testen vaker

Heb ook eens tegen een BMW Z8 gereden, toch ook geen lullige auto. Zat toen rond de 340 pk en ik kon de Z8 redelijk bijhouden tot de 200. Daarna is het uiteraard afgelopen met de pret

Dat is het nadeel van 4WD, op hogere snelheid gaan de aandrijfverliezen tegen je werken en heb je echt serieus meer pk's nodig om iemand eruit te trekken.
Heb 8 jaar in DUitsland gewerkt en dus redelijk wat Autobahn ervaring, ook met de STI. Wat vaak dikke pret was, want geen begrenzer bij de 250


- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Met een e39 M5 wel eens wat leuks mee gemaakt op de Autobahn.
Kwamen met 4 personen net terug van wintersport en reden vol bepakt stevig door in Duitsland 150-180. Opeens kwam er een 911(996denk ik) dicht achter ons rijden en werd zenuwachtig. Toch maar eens kijken wat deze meneer wilde, begon rechts te hangen enzo. Dus bij vrij baan vanaf +/-130 optrekken in 4 naar een goeie 200 en naar rechts en door naar 5.
Wij links achterom kijken naar de 911, maar die kwam niet
Kwamen met 4 personen net terug van wintersport en reden vol bepakt stevig door in Duitsland 150-180. Opeens kwam er een 911(996denk ik) dicht achter ons rijden en werd zenuwachtig. Toch maar eens kijken wat deze meneer wilde, begon rechts te hangen enzo. Dus bij vrij baan vanaf +/-130 optrekken in 4 naar een goeie 200 en naar rechts en door naar 5.
Wij links achterom kijken naar de 911, maar die kwam niet

-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Sja, ook ik heb tegen aardig wat Porsche's gesport en ja, het zijn prachtige auto's en hebben uiteraard 10×meer status dan een Impreza STI, maar ik ben zeer weinig naar huis gereden door die dingen
Moet ook toegeven dat ik nog nooit een Turbo ben tegen gekomen, maar een 996 en 997 911, ook de S, kan achter aan sluiten, net als de 360 pk GT3. Ben benieuwd wat ik nu tegen een 380 pk GT3 doe. Denk dat die vanaf 200 er vandoor gaat.
Gelukkig zien we de GT2 en Turbo niet zo vaak
Zonder begrenzer kwam ik met de oude setup op 265 per uur op GPS, 280 op teller, bergaf scoorde ik 285. Neem aan dat dat nu wel wat hoger is 8)

Moet ook toegeven dat ik nog nooit een Turbo ben tegen gekomen, maar een 996 en 997 911, ook de S, kan achter aan sluiten, net als de 360 pk GT3. Ben benieuwd wat ik nu tegen een 380 pk GT3 doe. Denk dat die vanaf 200 er vandoor gaat.
Gelukkig zien we de GT2 en Turbo niet zo vaak

Zonder begrenzer kwam ik met de oude setup op 265 per uur op GPS, 280 op teller, bergaf scoorde ik 285. Neem aan dat dat nu wel wat hoger is 8)
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Idd die Turbo's lopen wel erug hard.
Als je ooit een groene 993 Turbo met non-Porsche velgen tegen komt kun je maar beter gelijk op de vluchtstrook gaan rijden.
Dikke kans dat die van een man is uit het dorpje waar ik vroeger woonde.
Kerel is helemaal lijp van auto's en met name Porsche. Schijnt dat die groene dik 600pk onder de kap heeft liggen. Hij heeft ook nog een donkerblauwe oudere Turbo, <90-er 911/964 denk ik, die heeft ook dik 450pk!
Als je ooit een groene 993 Turbo met non-Porsche velgen tegen komt kun je maar beter gelijk op de vluchtstrook gaan rijden.
Dikke kans dat die van een man is uit het dorpje waar ik vroeger woonde.
Kerel is helemaal lijp van auto's en met name Porsche. Schijnt dat die groene dik 600pk onder de kap heeft liggen. Hij heeft ook nog een donkerblauwe oudere Turbo, <90-er 911/964 denk ik, die heeft ook dik 450pk!
Laatst gewijzigd door Erik K. op 30 dec 2006, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
[img:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... plaats.jpg[/img]
Hier is de 993 vaag te zien in zijn loods waar nog meerdere auto's staan, o.a. de EVO (6?) Tommy Mäkinen uitvoering
Hier is de 993 vaag te zien in zijn loods waar nog meerdere auto's staan, o.a. de EVO (6?) Tommy Mäkinen uitvoering
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Hahah boom(en) heeft ie wel in z'n tuin en nog veel meer moois:
[img:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 5/M5-2.jpg[/img]
[img:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 5/M5-2.jpg[/img]
-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Daan
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Ha, volgens mij is bovenstaande showroom van René Snel in Zwaag. Ik woon er zo'n 1000m vandaan. Staat er leuk spul in inderdaad. Het is gewoon zijn bedrijfspand, waar hij op de verdiepingsvloer zijn kantoor heeft (zit o.a. in de karton industrie) en op de begane grond één grote werkplaats en showroom voor zijn auto hobby.
Daan...
Daan...
- Erik K.
- Berichten: 7210
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Klopt Daan!
Ik rij er ook vaak even een rondje langs om te kijken wat voor moois er staat. Denk dat dit pand nu volledig voor de autohobby gebruikt wordt, hij is al een paar jaar geleden gestopt met de kartonhandel 8)
Ik rij er ook vaak even een rondje langs om te kijken wat voor moois er staat. Denk dat dit pand nu volledig voor de autohobby gebruikt wordt, hij is al een paar jaar geleden gestopt met de kartonhandel 8)
Laatst gewijzigd door Erik K. op 30 dec 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik vind het wel een mooie kromme. Ik denk niet dat 1000 RPM meer je veel brengt omdat je koppel en PK krommes op redline al aardig aan het inzakken zijn. Kan je een rekenmodel tegenaan gooien met je bakverhoudingen er in om het prcies te bekijken.
Ik zie bij je driveline verliezen 26% staan. Is dat een zeker getal? Dat zou namelijk wel lager kunnen zijn op de weg. Paar % minder zit je ook op 400 PK 8) Vind de absolute waarden verder niet zo boeiend, verloop van de koppelkromme is interressant
Of het nou 380 of 400 PK is blijft bruut 8)
Over GT2's en Turbo's, ik heb eens op zandvoort met de M3 naast een GT2 gereden en je weet serieus niet wat je ziet als dat er vandoor gaat
Was ook een beetje getuned naar 600 PK 
Ik zie bij je driveline verliezen 26% staan. Is dat een zeker getal? Dat zou namelijk wel lager kunnen zijn op de weg. Paar % minder zit je ook op 400 PK 8) Vind de absolute waarden verder niet zo boeiend, verloop van de koppelkromme is interressant

Of het nou 380 of 400 PK is blijft bruut 8)
Over GT2's en Turbo's, ik heb eens op zandvoort met de M3 naast een GT2 gereden en je weet serieus niet wat je ziet als dat er vandoor gaat


- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ik zal het waarschijnlijk ergens gemist hebben maar, heb je ergens een lijst met mods? En een paar fotos van je machine?
Voor mij is een impreza nog steeds de droom auto. Zat lang te twijfelen tussen een evo of sti op nummer 1 in mn lijstje maar zonder dat ik het kan uitleggen heb ik een voorkeur voor de impreza...
Hoop richting einde 2007 mn eigen impreza (of toch misschien evo X?) te kunnen bewonderen
Voor mij is een impreza nog steeds de droom auto. Zat lang te twijfelen tussen een evo of sti op nummer 1 in mn lijstje maar zonder dat ik het kan uitleggen heb ik een voorkeur voor de impreza...
Hoop richting einde 2007 mn eigen impreza (of toch misschien evo X?) te kunnen bewonderen

-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Die 26% kloppen wel, een 4WD verliest gewoon heel veel.
Ik zit op een ander forum en daar zit een Gtech specialist, die ook de nieuwste software voor de fabriek test. Die man heeft zoveel testen gedaan, de waardes die met zijn methode uit de Gtech rollen, benaderen zeer dicht de waarheid. Hij berekend ook altijd het vermogen inclusief atmosferische temperatuurscorrecties etc., omdat fabrikanten hun opgegeven vermogen bij +20 C vast stellen. Gisteren hadden we een hoge luchtvochtigheid, niet fijn voor de resultaten.
Als ik de testjes nog eens ga doen bij bijvoorbeeld -10 C, ga ik zeer waarschijnlijk over de 400 pk heen, terwijl in de zomer met +30 C ik misschien maar 360 pk heb.
Kun je nagaan, het vermogen van de Veyron is gemeten bij +40 C
Als het dus -10 C is, kan dat ding makkelijk 1100 pk leveren 8)
Ik zit op een ander forum en daar zit een Gtech specialist, die ook de nieuwste software voor de fabriek test. Die man heeft zoveel testen gedaan, de waardes die met zijn methode uit de Gtech rollen, benaderen zeer dicht de waarheid. Hij berekend ook altijd het vermogen inclusief atmosferische temperatuurscorrecties etc., omdat fabrikanten hun opgegeven vermogen bij +20 C vast stellen. Gisteren hadden we een hoge luchtvochtigheid, niet fijn voor de resultaten.
Als ik de testjes nog eens ga doen bij bijvoorbeeld -10 C, ga ik zeer waarschijnlijk over de 400 pk heen, terwijl in de zomer met +30 C ik misschien maar 360 pk heb.
Kun je nagaan, het vermogen van de Veyron is gemeten bij +40 C

Als het dus -10 C is, kan dat ding makkelijk 1100 pk leveren 8)
-
OnlineBram
- Berichten: 16644
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Hier mijn auto: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 8914#58914
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mil0 en 4 gasten