In eerste instantie was ik aan het kijken naar iets lomp (S4, M5, etc), maar bij nader inzien past iets kleiners, subtielers beter bij mijn wensen.
Liefst iets van 200pk of meer, goed rijgedrag, geschikt voor dagelijks gebruik en geschikt om in de zomervakantie mee naar Zweden te rijden. En af en toe een keer een circuitdagje doen. Liefst met airco, cruise control, fijne radio, etc. Een beetje de basis luxe dingen.
Eerst ben ik gaan kijken naar een Focus ST uit 2007 en afgelopen zaterdag naar een Clio 3 RS Cup. Echt een leuke auto en echt iets voor mij. Lekker rap en uitstekende wegligging, leuk uiterlijk, comfortabel en goed uitgerust.
Ook precies met de goede opties alleen helaas te duur voor de staat van de auto (parkeerschade, auto trekt tijdens het rijden naar rechts, stuurwiel is versleten, etc). En ze gaven 33% minder inruil voor de Mitsubishi terug dan bij andere garages. En geen garantie of beurt of wat dan ook bij aflevering.
Nu is het wel gaan kriebelen en ben ik volle bak aan het zoeken naar een Clio RS. Liefst een fase 1, want die vind ik het mooiste. Alleen de combinatie panoramadak en recaro stoelen is nogal zeldzaam blijkt.
Maar goed... lang verhaal, maar de hamvraag: waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf van een RS? Ik heb al iets gelezen over draagarmen, maar hoe merk ik tijdens een rit of daar iets mis mee is? En zijn er nog andere typische kwaaltjes bij deze auto's?
En zijn er sowieso opmerkingen en ervaringen van deze auto's? Die clio die ik zaterdag bekeken heb heeft ook op dit forum gezeten, dus er is vast iemand die er meer over kan vertellen