EVO #100

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peter Tunissen

EVO #100

Bericht door Peter Tunissen » 29 dec 2006, 11:26

Supernummer, kan niet anders zeggen. Het beste autoblad ooit gemaakt waarschijnlijk. :)

Stukje met de tien snelsten vond ik geweldig.
En dat zet toch ook wel weer wat dingen in perspectief.
Flemkes McLaren F1 sneller dan een Enzo. Ok, het was maar 0.1 seconde op een rondje en de McLaren had dezelfde banden als de Enzo, maar 15 jaar ontwikkeling in wielophangingen, geometrie, downforce(!), meer pk's etc. niks dus, Gordon Murray's kindje gaat nu nog gewoon sneller rond de edelste aller edel-Fiats. Een Carrera GT was sneller, maar ook maar marginaal.
Grappig ook dat de Veyron niet eens uitgenodigd was. Daar ga je met je 1001pk, duidelijk een auto voor mensen die nog in sprookjes geloven. :)
Tot zover de supercars.
Op een circuit hangen een Litchfield Impreza en Exige S er gewoon achter, beide waren maar een goede seconde langzamer dan de Enzo en F1.

In the real world, op willekeurig welk weggetje ramt zo'n Impreza er gewoon van weg hoor, neem dat maar van mij aan. Zo'n ding kun je altijd en overal op de limiet rijden, een supercar alleen op een open en overzichtelijk circuit en dan is het nog uitkijken.
En da's echt een verdienste van die auto's de laatste jaren. Vergelijk een Delta Integrale met een F40 of F1 en het ding is nergens, wordt gewoon volkomen overschaduwd. Vergelijk een snelle Impreza of EVO met een Enzo of Carrera GT en het komt makkelijkste mee, zelfs op de snelste en overzichtelijkste circuits. De doorontwikkeling van supercars staat echt stil sinds begin jaren '90.

Verder gebruikelijk dat een Radical weer eens het snelste was, zelfs een underpowered 'gewone' SR3 rijdt zich drie seconden los van een Carrera GT, terwijl de Porsche veel en veel sneller is op de rechte stukken.
Een SR3 turbo of SR8 had daar echt een ravage veroorzaakt.

Het geeft trouwens ook prachtige foto's, zo'n groepje van 10 superauto's bij elkaar op een circuit, echt genieten voor iedere autoliefhebber!

Dus ren snel naar de kiosk, beste 10 euro die je uit kunt geven (deze kant van een winnend staatslot)! :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 dec 2006, 11:39

Ga ik meteen doen! :)

Gaaf dat die Exige S zo snel is, bevestigt meteen wat we al zeiden tegen andere Dennis (en vooral Robin, lol).

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 dec 2006, 11:59

Ja Dennis, jij die de E60 5 serie zware dweil beter vindt rijden dan een E90 LOL.

Ik zit niet 24/7 op een circuit. Wie wel hier? :twisted:

Punt van Murrays kindje is gemaakt.

Andre

Bericht door Andre » 29 dec 2006, 12:02

Dit klopt allemaal wat jullie/evo zeggen. Maar ik gebruik mijn auto niet de heledag op een circuit. Van een evo of subaru wordt ik als dagelijkse auto gauw moe van. Laat staan een exige S.

Tja supercars koop je alleen als status object niet om de altijd de snelste te zijn, want dan ben je inderdaad met evo s radicals beter uit. Supercars koop je als je zoveel miljoenen op je bank hebt staan dat het niet eens meer opvalt als je de factuur hebt betaald.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 dec 2006, 12:05

Ging Dennis om auto voor erbij, Hardcore.
Inleven jongens! Doe ik soms ook, behalve bij de nieuwe 3. :)

Andre

Bericht door Andre » 29 dec 2006, 12:12

Als je nou makkelijk een auto kan uitzoeken van een miljoen dan koop je toch niet een gare impreza of evo omdat die een tiende sneller is op een circuit of binnenwegje. Nee als het dan een een staat auto moet worden doe dan maar een Carrera GT of Mclaren.

Zal nog een voorbeeld noemen.

Sybren reed met zijn Z3 mcoupe raceauto op circuit zonder problemen een 996 GT3 RS voorbij. Coureurs waren op zelfde nivo.

Ik weet wel welke auto ik liever heb.

kris

Bericht door kris » 29 dec 2006, 12:14

EVO haarkloverij...

koop dan gewoon een ex-FF of een ex-formule nissan

kost minder dan de radical, comfort is hetzelfde :P

en hij gaat zeker 0,00000001 seconde sneller op donington en trek
een hele 0,0002G meer in de bocht...

m.a.w. gaat allemaal nergens meer over...

we weten allemaal al sinds mensenheugnis dat een swtach van 10euro evengoed de tijd aangeeft (met enkele micro-secs verschil tenminste) dan een 10000euro kostende audemar...

zelfde geld voor auto's, m.a.w. prestaties/prijs curve is geen exponentiele curve...

:)

Robin

Bericht door Robin » 29 dec 2006, 12:15

inleven. inleveren zul je bedoelen: Plastic badkuip bij de badenmarkt.nl. logitech stuurtje slopen, pleepot bij sanitair.nl halen. en 4 maxicosie wieltjes eraan klikken.

Dan nog pa's ouwe solex molesteren en' t blokje erop tapen:Exige S. :twisted:

Wel handig dat er veel servicepunten door heel Nederland voor die dingen zijn. Hier> http://www.gammabouwmarkt.nl/portaal.html
LOL :P
Laatst gewijzigd door Robin op 29 dec 2006, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 29 dec 2006, 12:15

Andre schreef:Maar ik gebruik mijn auto niet de heledag op een circuit. Van een evo of subaru wordt ik als dagelijkse auto gauw moe van.
Ik ook niet, daarom vind ik dat soort auto's juist zo indrukwekkend.
Met een Radical kun je niks, als je die ergens parkeert en het gaat regenen heb je een badkuip van €50k.
RWD's met 400pk en meer breken in de echte wereld links en rechts uit, dat rijdt pas fijn op een biljartlaken circuit of op snelheden waarbij je je rijbewijs ook op de snelweg al kwijt bent.
Een Impreza of EVO heeft 5 zitplaatsen, een kofferbak, kan je met 150km/u op de cruise control met 1:10 naar Zuid-Frankrijk vervoeren en als je er eens zin in hebt rij je ook alles van je achterbumper af, of het wegdek nou droog, nat of besneeuwd is.
Ok, het maakt herrie, zuipt als een ketter als je gaat trappen en ieder jaar hebben ze weer een betere en snellere opvolger, maar verder vind ik het echt ongelofelijk dat zo'n lelijke doos op wielen met achterspoiler tegenwoordig gewoon alles kan bijbenen wat er verder nog te koop is. :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 29 dec 2006, 12:18

kris schreef:koop dan gewoon een ex-FF of een ex-formule nissan

kost minder dan de radical, comfort is hetzelfde :P
Ooit de running costs van zo'n ding gezien?
Doe je een keer een trackday, kun je meteen dat halve ding gaan reviseren, had je ook al twee Radicals voor dat geld kunnen kopen. :(

Robin

Bericht door Robin » 29 dec 2006, 12:23

en t oog wil ook wat he.

Ik koos een Macca F1 LM. 997 GT3RS, Impreza WRC bak, F430 Stradale, een Murc 640 voor de gein en een M3 E90 zakelijk.

Moet ik nog doorgaan? :P

Erik K.

Bericht door Erik K. » 29 dec 2006, 12:28

Deze misschien??

[img:769:310]http://www.historicrallypromotions.com/ ... MW_M10.jpg[/img]

:D

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 13:00

Woow briljant man :)

Over die swatch: die is over het algemeen wel nauwkeuriger dan de gemiddelde mechanische klok hoor :)

Andre

Bericht door Andre » 29 dec 2006, 13:07

We zijn niet allemaal zoals deze vent.

http://www.youtube.com/watch?v=HzeHoV8O06Y

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2006, 13:41

Het idee dat een EVO/Impreza net zo snel is als een supercar is zo'n beetje hetzelfde dat er er 1 M3 CS in NL rondrijd. Leuk wetenswaardigheidje maar in de praktijk zegt het helemaal niks denk ik dan.

Supercar rijders weten niet eens wat een EVO is en EVO rijders komen nooit een supercar in de praktijk tegen.

De fabrikanten van supercars kunnen geen voorsprong meer maken in de technologisch ontwikkeling omdat gewone fabrikanten ook al van diezelfde technolgische ontwikkeling gebruik maken.

Radicals tja daar ben ik zelf binnen 1 zin klaar mee. Geen realistische wagen.

Plaats reactie