
Stukje met de tien snelsten vond ik geweldig.
En dat zet toch ook wel weer wat dingen in perspectief.
Flemkes McLaren F1 sneller dan een Enzo. Ok, het was maar 0.1 seconde op een rondje en de McLaren had dezelfde banden als de Enzo, maar 15 jaar ontwikkeling in wielophangingen, geometrie, downforce(!), meer pk's etc. niks dus, Gordon Murray's kindje gaat nu nog gewoon sneller rond de edelste aller edel-Fiats. Een Carrera GT was sneller, maar ook maar marginaal.
Grappig ook dat de Veyron niet eens uitgenodigd was. Daar ga je met je 1001pk, duidelijk een auto voor mensen die nog in sprookjes geloven.

Tot zover de supercars.
Op een circuit hangen een Litchfield Impreza en Exige S er gewoon achter, beide waren maar een goede seconde langzamer dan de Enzo en F1.
In the real world, op willekeurig welk weggetje ramt zo'n Impreza er gewoon van weg hoor, neem dat maar van mij aan. Zo'n ding kun je altijd en overal op de limiet rijden, een supercar alleen op een open en overzichtelijk circuit en dan is het nog uitkijken.
En da's echt een verdienste van die auto's de laatste jaren. Vergelijk een Delta Integrale met een F40 of F1 en het ding is nergens, wordt gewoon volkomen overschaduwd. Vergelijk een snelle Impreza of EVO met een Enzo of Carrera GT en het komt makkelijkste mee, zelfs op de snelste en overzichtelijkste circuits. De doorontwikkeling van supercars staat echt stil sinds begin jaren '90.
Verder gebruikelijk dat een Radical weer eens het snelste was, zelfs een underpowered 'gewone' SR3 rijdt zich drie seconden los van een Carrera GT, terwijl de Porsche veel en veel sneller is op de rechte stukken.
Een SR3 turbo of SR8 had daar echt een ravage veroorzaakt.
Het geeft trouwens ook prachtige foto's, zo'n groepje van 10 superauto's bij elkaar op een circuit, echt genieten voor iedere autoliefhebber!
Dus ren snel naar de kiosk, beste 10 euro die je uit kunt geven (deze kant van een winnend staatslot)!
