Op het circuit ben ik al vaak te vinden door de georganiseerde circuitdagen en rijden op die dagen gebeurd ook vaker wel dan niet.... Meestal deed ik dat met de Viper of met een zwarte Z3 Coupe 2.8.
Ondanks dat ik daar zeker mijn lol mee heb kriebelde het altijd al wel om een meer serieuzere auto te kopen/bouwen voor het circuit. Wat voor auto dat dan moest worden bestond eigenlijk uit 3 opties: Dodge Viper racewagen / Mazda RX7 of een M Coupe.
Een RX7 als racewagen ziet men niet veel en ook qua techniek niet altijd even betrouwbaar
Een Viper als racewagen is gewoon erg prijzig en ook in running costs loopt dit aardig op.
Dus een M Coupe was uiteindelijk een mooie tussenweg.
De auto die ik nu gekocht heb had ik al wel op het oog, maar alleen het bedrag weerhield mij om direct actie te ondernemen...... Eenmaal op Ascari en daar te zijn meegereden met David in zijn E90 M3 GTR met Drenth bak erin deed mij eigenlijk direct doen besluiten om toch de Z3 te kopen, want ik MOEST immers ook een Sequentiele bak hebben in mijn wagen

2 weken later met meneer Heystra richting Duitsland om dan daadwerkelijk de auto op te halen... In het donker aangekomen naar een werkplaatsje ergens achterin een industrieterrein stonden we oog in oog met me nieuwe liefde! Wat een plaatje en wat een geluid.

Op de terugweg besloten om toch een hotelovernachting te doen, want een beetje slaap pakken is niet verkeerd naar zo'n reis.... Dat slaap pakken was voor Heystra niet echt een probleem, maar Nutkees bleef maar wakker liggen, niet vanwege de vlinders in zijn buik, neeeeeeeeee vanwege een bomen kapper in de vorm van meneer Heystra... Mijn god wat een geluid

Vervolgens de dag erop naar Middenmeer gereden, auto in de werkplaats gezet en direct de stickers verwijderd van de wagen, want mooi wit is niet lelijk!
Wat valt er te zeggen over de auto zelf...... Laten we eens kijken:
BMW Z3 M Coupe chassis
Hewland NMT 6-speed transaxle versnellingsbak/diff (gereviseerd)
Volledige nieuw gereviseerde 3.2L S50B32 met 390PK (naar zeggen)
Drysump systeem
Ohnlins schokdempers
BMW motorsport GTR wielnaven met center lock
Carbon air intake
AP Racing BBK Front
Brembo GTR BBK Rear
Alles van lichtgewicht materiaal gemaakt
100 Liter tank (endurance)
etc etc
Auto weegt 1050KG en is uiteraard volledig uitgewogen/gebalanceerd.
Binnenkort maar de eerste meters er mee zien te rijden, wat voor mij al weer spannend is

Foto:s