e36 m50b25 turbo

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
customcarcenter

e36 m50b25 turbo

Bericht door customcarcenter » 16 nov 2014, 15:32

Beste,

Ik heb besloten om al mijn projecten weg te doen, ivm de zaak en alleen de bmw te houden.
onder die projecten zat ondermeer mijn recent gebouwde vr6 turbo, en nog wat leuk spul,

ik heb al eerder turbo motoren gebouwd, waarvan 1 met bijv een verhoogde koppakking (budget project)
en een turbo motor waarvan alles custom was. gesmeede stalen h profiel drijfstangen smeedzuigers enz enz,

voor de bmw wil ik ook een turbo blok gaan bouwen ( zelf rvs turbo manifold maken, alu inlaat traject. VEMS of KDFI standalone ecu. echter moet het niet meerdere duizenden euros gaan kosten, dus ik wil gaan zoeken naar een bestaande krukas bijv m50b20 of ,m52b28 waarmee ik een lagere compressie kan halen. op de originele zuigers en drijfstangen. nu kan ik niet erg veel vinden omdat de meeste gewoon simpel voor een mosselman kit gaan. zijn hier mensen die ervaring hebben met compressie verlagen op een m50b25 non vanos. de gewenste compressie verhouding is 8,5:1

ik kijk uit naar een serieuze reactie.

Bert ///M3

Re: e36 m50b25 turbo

Bericht door Bert ///M3 » 16 nov 2014, 18:24

Bekende van mij had een mosselman kit, maar die wou meer dus die heeft ook de compressie verlaagd, maar niet dmv een andere krukas, maar door materiaal van de zuigers af te halen.

http://www.mcs-lelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat hier wel wat over:
http://forum.bmwdriversdays.nl/viewtopic.php?f=3&t=9137" onclick="window.open(this.href);return false;

customcarcenter

Re: e36 m50b25 turbo

Bericht door customcarcenter » 16 nov 2014, 18:30

ben eigelijk geen fan van zuigers afdraaien als het dan iets detoneerd fikt je zuiger nog eerder weg. is wel een optie. misschien lichtjes afdraaien, stalen drijfstangen, acl lagers, en een iets dikkere stalen koppakking. al moet je dan wel natuurlijk je kettingspanner ophogen met een ring omdat je kop iets hoger komt te liggen. ( gelukkig kan je je nokkenassen mooi afstellen bij een m50 dus dat hoefd geen probleem te zijn kwa timing. )

Plaats reactie