Ik heb altijd veel plezier met de auto gehad en er in ruim 4 jaar ongeveer 70k mee rondgereden, zonder dat hij me ooit in de steek heeft gelaten. De vorige eigenaar heeft de auto 7 jaar gehad, en dat zegt ook wel iets.
Ik ben geen poetser, maar ik heb technisch wel altijd goed voor de auto gezorgd en ook veel onderhoud gepleegd of laten plegen. Veel (preventief) onderhoud is dus door mijzelf uitgevoerd, de rest door de Volvo specialist. Veelal met originele Volvo onderdelen, anders met de betere vervangingsmerken. De rekeningen vanaf 2003 zitten allemaal ter inzage in de map.
Wat gegevens:
Bouwjaar: 11-1997
Km-stand: 262000
Exterieur kleur: Blackstone/ 019
Interieur: Zwart met black walnut inleg
Versnellingsbak: Hand, M59 met viscosper
Audio: Volledig werkende SC901
Opties: Alles behalve achterbankverwarming en een open dak. Zaken als Dolby-Surround, electrische bedienbare stoelen met verwarming zitten er gewoon op.
Wat me nu te binnen schiet wat onderhoud betreft, de afgelopen 4 jaar:
-Veerpootlagers+rubbers
-stabi verbindingsstokjes
-draagarmen
-stuurkogels
-radiateur
-alle filters
-achterdempers
-schijven+blokken rondom (voorzijde vorige week),
-ontsteking compleet
-klepsteelrubbers + distributieriem (15k geleden), geen rook meer en olieverbruik nu 1L op 5000km
-motorsteunen bovenzijde + db-zijde
-carterventilatie
-accu
Qua upgrades het volgende:
-Intrax verlagingsveren
-Volledig alu 50mm intercooler
-ECU remap op ±1,1 bar Redelijk mild dus, maar wel duidelijk meer pit. 280 Pk heeft hij wel zoals hij nu is, remappen naar 1,4 bar kan ook maar ik vond het zo wel goed.
-IPD HD recirculatievalve
-Origineel Volvo DTM eindstuk
-XC grille
-Originele heldere C70 koplampen
-OZ Superleggera wielen + Kumhu KU31 215/45/R17 Dit zijn zeer lichte velgen, 7.2 kilo per stuk.
(Team Dynamics Prorace staat ook als zeer licht bekend, maar die wegen 8kg in deze maat)
Helaas geen originele Comets meer bij de auto!
Wel zit er een set winterbanden op stalen velgen bij.
Verdere pluspuntjes:
-Airco werkt! Zou misschien wel weer eens bijgevuld mogen worden voor de echte ijspegels, maar wordt gewoon goed koud.
-Nog steeds een zeer knappe verschijning, zeker gezien de leeftijd
-Zeldzaam!
-Volgende week nieuwe APK, die dan geldig is tot november 2015.
Minpuntjes:
-Wat kleine krasjes hier en daar (normaal gezien de 17-jarige leeftijd), maar er is ook een lolbroek langsgelopen die een kras heeft achtergelaten van linker achterdeur tot achterscherm. Misschien wel uit te poetsen, maar ik heb het nog niet geprobeerd.
-Hemeltje hangt, moet wel uit te wisselen zijn voor een nette.
-Alcantara scheren en het leer een beetje liefkozen zou hem goed doen, ik heb het alleen schoongehouden, nooit echt gepoetst of geschoren.
-Resume schakelaar van de cc werkt sinds kort niet meer (verder werkt alles!). Ik denk dat de schakelaar nog wel te repareren of schoon te maken is, anders is een andere voor weinig wel te scoren via de bekende kanalen.
-Olieretour van de turbo zweet iets.
Samenvattend is het gewoon een goede, betrouwbare auto die goed onderhouden is. Cosmetisch ook zeker bovengemiddeld, al zal de echte poetsliefhebber er met wat inzet nog wel wat aan kunnen verbeteren.







Vraagprijs: Verkocht!
Geen inruil, maar een nette MX5/Miata NA (eerste model) heeft mijn interesse...
