sinds gisteren eigenaar van een Mazda MX-5 10th Anniversary, 3504 vd 7500. 6bak, sper, etc
125.000 km gelopen, roestvrij (vooralsnog natuurlijk), vier nieuwe Pilot Sport 3's. 100% stock afgezien van inlaat filter. En een 2011 paddock ticket voor Spa in de 'glove compartment'.
foto's nu hij nog schoon is..!
Eerste indruk, echt wel best leuk
Plannen: Geen idee, we zien wel. Gewoon rijden en lol hebben
Laatst gewijzigd door Alexander op 15 sep 2014, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
4.5 rondjes gedaan met de Tenny gisteravond. Wat een beleving / lol, de ring met open dakje
Baan ging tegen tegen zessen open (ipv 17:30), was vrij druk (5 minuten bezig om de baan op te komen) en na een half uur een dikke sluiting. Motorrijder die 'm dropte in kallenhard uit, auw met olie.
Bij breidscheid wat gaan eten, net begonnen met de curryworst: baan weer open. Met de friet in mijn mond nog helm op en baan op voor de laatste 1.5 rondje voor sluiting. Heerlijk rijden met langzaam de zonsondergang. Wat een bakkie hoor
Ik was al aan het wachten op je verslagje Zonde dat het bij slechts 4,5 rondje bleef, maar ik lees steeds vaker dat zelfs de avondopeningen vaak gepaard gaan met sluitingen. Vorige week was het al na 5 minuten gedaan waarna hij helemaal niet meer open ging.
Mooie dat ie goed bevalt. Blijft big fun zo'n MX-5 op de Ring.
Paskal schreef:ik lees steeds vaker dat zelfs de avondopeningen vaak gepaard gaan met sluitingen.
Dit was gewoon zondagochtend zomerdrukte op parkplatz!
Qua baansluiting, positief verrast dat ze snel zijn gaan schoonmaken en hem wel nog open gooide.
Op de baan viel het wel mee, geen last van drukte gemerkt. Langzamer verkeer liet zich goed inhalen en sneller verkeer ging lekker strak langs mij.
Paskal schreef:
Mooie dat ie goed bevalt. Blijft big fun zo'n MX-5 op de Ring.
Wat ik me wel afvraag: waarom heeft het toch bijna 25 jaar geduurd voordat het grote Nederlandse autofanaten publiek eindelijk de MX5 heeft ontdekt als de funcar die hij is...Is het het "dameskapper" imago dat er jarenlang door veel stoere propellor en tuning scene auto eigenaren aan werd toegedicht: weinig vermogen dus is mietjes auto???
Compleet voorbijgaand aan het feit dat de MX5 vele jaren in de top 10 van leukst rijdende sportwagentjes heeft gestaan.
Mooiste uitspraak die ik nooit zal vergeten was ca.16 jaar geleden door een bejaarde autofanaat die ik leerde kennen omdat die met 72 een MX5 had aangeschaft, maar die wat langzaam vond en mij vroeg er voor hem een supercharger op te schroeven. Hij had zijn leven lang al bijzondere auto's gehad, van BMW's 328? in de 50-er jaren, tot aan een AstonMartin Prototype en vele andere waaronder ook 2 Lotussen (Europa en Elan): Hij zei: de Mazda MX5 is de auto zoals Lotus met de Elan altijd heeft geprobeerd te maken, maar ze daarmee nooit is gelukt, een supersturende funcar, maar ééntje die ook heel blijft...
kort verslag, maandag de 4e en laatste dag van de Green Hell Driving Days- october meegepikt.
Maandagochtend vroeg wakker geworden 'om de hoek', mist mist mist.
Op Parkplatz een foto van de nieuwe aanwinst maar gemaakt:
Vervolgens besloten te gaan wandelen tot de baan open zou gaan, uit ervaring weet ik dat het nog wel even kan duren. Auto bij brunchen neergezet
en naar steilstrecke..
..en omgeving gelopen:
Vervolgens naar 'beneden' gewandeld tot circa het 12 kilometer bord. Toen het eerste verkeer weer langskwam in het nat.
Gelijk omgekeerd en tijdje later de eerste rondjes gedraaid.
14 in totaal gedaan, veelal met kapje open, heerlijk! En wat een beleving met de kap open
Voor de liefhebbers wat beeld:. Geen slipangles, piepende banden, time attack, btg knallen, gewoon lekker toeren. MX5 blijft toerauto, geen tracktool.
Ik wou zeggen; ik heb je eergister wel gezien op de Ring maar dan zie ik de laatste foto en dan kan het natuurlijk ook die zijn geweest.
Hoewel, die andere (de rechtse op de foto dus) staat zo te zien op Yoko A048's of Dunlop Direzza en is laaaag en zal met mijn 323 Compact waarschijnlijk niet in te halen zijn geweest, zeker niet als die ook nog een blowertje heeft?
Maatje van me was er ook nog met een rode Mk1 MX5 met hardtop, die vertelde dat hij nog even een stukje met je was opgereden, vergelijkbaar tempo volgens hem.
Afgezien van de nare afloop met de Finse R8 was het maandag een prima middagje.
Je wil geen semi's? Dan hoef je met een Miata helemaal nergens meer te remmen volgens mij, alleen even liften en insturen maar.
tuurgtt schreef:Maatje van me was er ook nog met een rode Mk1 MX5 met hardtop, die vertelde dat hij nog even een stukje met je was opgereden, vergelijkbaar tempo volgens hem.
klopt, was in de ochtend, gezellig
Hij gaf mij nog een thumbs up op het rechte stuk na de gantry
tuurgtt schreef:
Je wil geen semi's? Dan hoef je met een Miata helemaal nergens meer te remmen volgens mij, alleen even liften en insturen maar.
nee bah, ik wil dat de auto lekker speels blijft.
En rij ook regen / winter op de ring (straks) met de MX-5