Stelvio+Gavia pas rijden, wat nog meer?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Stelvio+Gavia pas rijden, wat nog meer?

Bericht door Franswa » 24 aug 2014, 16:50

Volgende week ben ik een weekje vrij en ik ben van plan om in ieder geval een dag in de Alpen te gaan sturen. Ik ben van plan om ieder geval de Stelviopas en de Gaviapas achter mekaar te rijden, maar zijn er in die regio nog meer leuke bergpassen om te rijden? Het zou mooi zijn om de Fernpas op een of andere manier dan niet te hoeven rijden. Is in mijn ogen absoluut geen bergpas, en ik heb deze de afgelopen jaren al wel vaak genoeg gezien....

Hoor graag of jullie suggesties hebben! :)

Martijn M

Re: Stelvio+Gavia pas rijden, wat nog meer?

Bericht door Martijn M » 24 aug 2014, 17:02

Susten, Grimsel, Furka, Splugen, Klaussen, San Bernardino, St Bernard, Col de la Bonette, Col de Turini. :df:

Joop

Bericht door Joop » 24 aug 2014, 21:15

Welke landen wil je in? Italië en Zwitserland zijn eigenlijk wel de Alpenlanden bij uitstek.

Al vaker die kant op geweest. In 2012 vanuit Davos linksom door Zwisterland en rechtsom door een deel van Italië (oa stelvio en gavia). In dit verslag staan ook de routes: Alpenrit 2012

Dit jaar, na een jaar over geslagen te hebben, zijn we vanuit Bolzano de Dolomieten in getrokken. Op de heenweg de Brenner Autobahn ontweken en de Timmelsjoch overgegaan om binnendoor naar Bolzano te gaan na een dagje Autobahn. Terug via een omweggetje de Gavia en de Stelvio gepakt Oostenrijk weer in.
In dit verslag staan ook onze routes: Alpenrit 2014

Moet wel zeggen dat de Stelvio wat overrated is als pass. Met name de kant die de meeste mensen kennen (de noordoostkant vanuit Prato). De zuidkant naar Bormio is dan wel weer aardiger. De zuidkant van de Gavia is een hele smalle, neem daar de tijd voor.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 24 aug 2014, 21:58

Stelvio moet je een keer gereden hebben in je leven, maar in mijn ogen zijn er vele leukere passen in zoals in Joop's verslagen ook te lezen is. NO-kant van de Stelvio is bekendste maar voorzien van heel veel haarspeldbochten, fietsers en motoren waardoor een beetje doorrijden heel lastig is.

Gavia 1x gedaan, maar die hoeft van mij niet meer. Niet echt spectaculair en op sommigen stukken zo smal dat je meerder keren achteruit moet om elkaar te passeren als je pech hebt.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 aug 2014, 22:15

Vorige week de Stelvio gedaan toen door Bormio heen en die andere (naam ff kwijt)...ben je wel een half dagje mee zoet.

Wel erg leuk!

Metchu

Bericht door Metchu » 27 aug 2014, 10:03

vorig jaar Furka en Grimsel gedaan, was een genot! kan hier een verslag lezen als je wil: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=28810" onclick="window.open(this.href);return false;

bij de grimselpass, heb je nog een mooie grimselsee en je kan daar de gletsjer van de rivier de Rhône pakken...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 aug 2014, 18:50

Doe mij dit dan maar...........

ADVIES;

GROOTBEELD
GELUID OP MAX
ACHTEROVER LEUNEN EN GENIETEN

WEERGALOOS .......

Plaats reactie