Ik ben Daniël Vogelaar, 24 jaar oud en rijdt voor de trackdays een Fiat Cinquecento 1.1 Sporting. Ik heb hem inmiddels een krappe 2 jaar in bezit en sindsdien is hij van een standaard Sporting langzaamaan aan het veranderen in een Trofeo replica. Het is niet de bedoeling om hem tot in de puntjes na te maken maar in zekere zin moet het wel een Trofeo gaan worden.
De belangrijkste zaken welke al gedaan zijn:
- Spax instelbaar onderstel;
- Catcams 271 nokkenas;
- Dexcraft carbon inlaatsysteem icm een BMC filter;
- Volledige Supersprint uitlaatlijn waarbij zowel de kat als de middendemper zijn komen te vervallen;
- Interieur volledig gestript alsmede ook alle dempingsmatten;
- Versnellingspook-mechanisme verhoogt, de pook zelf moet nog ingekort worden voor iets kortere slagen;
- 2 vaste polyester kuipstoelen icm Sabelt 3-punts gordels;
- Varley accu in de kofferruimte;
- Kabelboom maximaal uitgedund om toch nog APK-waardig te blijven;
- Mocal 13 rijen, 115mm breede oliekoeler icm sandwichplate met thermostaat;
- 2 VDO meters om het wat beter in de gaten te kunnen houden, een olietemp. en oliedruk meter.
Verder nog wat kleine zaken en ook diverse onnodige zaken eruit gehaald. Een Sparco schroefkooi is besteld en is naar verwachting eind september binnen. Ook ben ik bezig voor een setje Uno Turbo remmerij.
Het vermogen ligt op het moment op 71,7 pk aan de krukas, standaard is dit 54 dus gezien de geringe aanpassingen een nette vermogenstoenamen. Het uiteindelijke doel is om tegen de 100pk uit te komen dmv een Punto MPI blok.
Wat foto's:
Gister avond mijn eerste trackday gereden op Zandvoort. Hiervoor 1 keer tijdens Italia @ Zandvoort. Toen reed ik gemiddeld rondes van 2:43. Gister met passagier 2:35 en alleen zelfs 2:29. Niet slecht vond ik!
Groeten,
Daniël