Renault Clio V6

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Renault Clio V6

Bericht door Peter Tunissen » 21 dec 2006, 21:23

Die auto verdient hier wel een eigen topic.
Is meer een soort 130i hardcore edition, dus dat moet de DF'ers wel aanspreken denk ik. :)

Tenminste drie mensen die hier posten hebben erin gereden, dus brand maar eens los.
- Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Echt zo slecht als soms beweerd wordt?
- Is die auto echt zo listig of is dat het verhaal van het deel van de schrijvende autopers dat niet weer waar tegensturen voor dient?
- Wat zijn precies de verschillen tussen de phase I en phase II?
- En tot wanneer is het phase I en vanaf wanneer phase II?
- Waarom schrijft die auto zo hard af terwijl er toch maar 1200 van gebouwd zijn?
- Sperdiff standaard of niet?

Kortom, estwa of estnix? :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 dec 2006, 22:18

Heb op Zandvoort in de Phase II gereden, op droog asfalt.

Vwb looks vind ik die auto nog bruter dan mijn STI, gruwelijk gewoon. Alleen het rijden erin, met mijn STI rijd ik er rondjes omheen, zelfs als ik m'n turbo eruit haal denk ik. Daar bedoel ik niet mee dat de CLio traag is, maar wel dat die veel minder communiceert dan wat ik van een sportieve auto gewend ben. Hij is heel vaag, geeft daardoor weinig vertrouwen en daardoor reed echt iedereen die dag achteraan met de Clio. Lijkt me in de regen een hele enge en intimiderende auto, al hebben de verhalen in de pers ook niet echt mee geholpen natuurlijk.
Ik was zelfs sneller in de Chrysler Crossfire :roll: Als iets een dweilbak is, dan is het die auto wel :roll:

Maar gaat het om de looks, het geluid en sja, het totaalplaatje, mijn god wat een vet ding 8) Fantastische prestatie van Renault, is veel lef voor nodig en geld zal het niet opgeleverd hebben denk ik.

Ik zou er direct een joekel van een turbo op knallen :lol:

HSR

Bericht door HSR » 22 dec 2006, 00:03

Heb er minimale rij-ervaring mee. Heb even mogen sturen met een Phase I. Interieur is om te huilen. Komt gewoon uit een Clio 1.2, zelfs het stuur heeft een standaard renault clio hard, alleen het wiel is wat dikken en met alcantara bekleed.

Geluid is dan weer echt orgastisch. Heerlijk gewoon. Stoelen en positie vond ik ook niet bepaald sportief. je zit erg rechtop, een beetje een bureaustoel houding welke ik ook erg in mijn V70R ervaar.

Uiterlijk technisch wordt het naar mijn mening bijna niet beter. Wat een bruut ding om te zien.

Vwb het rijden kan ik er weinig over zeggen. Maar de geruchten doen weinigs goed vermoeden. Phase II schijnt daarentegen een stuk beter te zijn ivm o.a. een langere wielbasis. Maar in deze heb ik zero ervaring.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 22 dec 2006, 13:43

partyondude schreef:Ik zou er direct een joekel van een turbo op knallen :lol:
Supercharger dan graag (i.v.m. de wat rustigere vermogensopbouw); dit loopt toch heel lekker door de versnellingen heen. :D
http://www.youtube.com/watch?v=vV1rrZW4Edc

Joy

Bericht door Joy » 22 dec 2006, 16:28

Hij is echt listig. Sleepbedrijf waar ik net even was had er ook 1 binnen staan waarbij de bestuurder op een rotonde de achterkant verloor.

Bram

Bericht door Bram » 22 dec 2006, 16:33

Stoel is trouwens shit, je zit veel te hoog in dat ding :?

Interieur geeft je niet echt het idee in een exoot te rijden, jammer, want dat is het wel vind ik 8)

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 22 dec 2006, 17:07

EVO was over de phase 2 altijd erg te spreken. Deze had ook een erg goede score tijdens een van de ECOTY's.
Ze noemden het een pocket-supercar. Best een compliment.

Grt. Obbe

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 dec 2006, 17:25

Andre en ik hebben een paar jaar gereden erin proefgereden, Phase II, geen sperdiff standaard, dit ding was voor zover ik wist 'misbruikt' door autoweek en autovisie(?) en dat was te merken:

http://www.gummen.org/artikel/artikel_s ... art_id=273

Ik herrinner me dat ik 't allemaal prima vond, behalve de hitte uit de motor achter je('t was ook hoogzomer) en dat die 255pk nou niet bepaald supervoelbaar was.
WEL de mooiste hatch van 't laatste decennium!

Macboy

Bericht door Macboy » 22 dec 2006, 20:39

Hij staat wel nummer 38 in de EVO Top 50 !!!!

Bram

Bericht door Bram » 22 dec 2006, 20:45

Peter Tunissen schreef:
partyondude schreef:Ik zou er direct een joekel van een turbo op knallen :lol:
Supercharger dan graag (i.v.m. de wat rustigere vermogensopbouw); dit loopt toch heel lekker door de versnellingen heen. :D
http://www.youtube.com/watch?v=vV1rrZW4Edc
Ding loopt hard :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 dec 2006, 21:50

Macboy schreef:Hij staat wel nummer 38 in de EVO Top 50 !!!!
Tja en dat is me toch een waardeloze lijst :cry:

Ik vind het een super geile bak en echt een goede imago maker als "opvolger" van de oude Turbo 5 met middenmotor. Een vrouwlijke ex-collega heeft een phase 1 gehad van de Clio en die stond ondanks de weinige km's regelmatig bij de dealer :?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 25 dec 2006, 10:35

Het ''probleem'' van deze auto's is dat er geen limiet is!

Als je bij een andere auto op de limiet gaat rijden en b.v. wat overstuur wilt genereren dan geven ze meestal wel een limiet/waarschuwing af. Een clio v6 dus niet, je kunt er totaal niet mee oversturen want je staat vrijwel direct achterstevoren.

Als de achterkant om komt dien je meteen te reageren, doe je dit niet en wil hem in een drift houden dan straft hij je meteen af! :twisted:

Marc R

Bericht door Marc R » 25 dec 2006, 11:58

K vind het een beetje een halfgebakken auto zoals ie daar staat.

slippende multsnaar,afdekkapjes die er niet op zitten..enz

Plaats reactie