10-06-1994 Uitgeleverd door BMW dealer in Frankfurt
740i automaat
Kleur Navarraviolett Metallic
Lavendel grau lederen interieur
Km stand 226.000 [loopt nog wekelijks met 500km op]
- Airco
- Zonne scherm
- Schuif / kantel dak
- Autotelefoon
- Automatisch dimmende binnen spiegel
- PDC
- Bestuurdersstoel elektrisch met Memory
Ik heb de auto gekocht met 114.000 km op de teller. Gezien de vele geplande kilometers is er bij 116.185km een nieuwe BRC lpg G3 installatie ingebouwd door Snoek autogas met een 70 liter ringtank [100% vulling]. Erg netjes ingebouwd met de bediening en controle lampjes uit het directe zicht, namelijk bij de ontgrendeling van de motorkap. Niet verstorend in het dashboard en toch 1 blik naar beneden en je weet de status. Op de installatie zit nog garantie tot november 2015.
Inmiddels heeft de auto +- 226.000km gelopen, deze auto rijd vooral lange afstanden, de afstand arnhem - amsterdam kan deze inmiddels dromen. Reken op een LPG verbruik van 1:7,5 soms wordt de 1:8 gehaald. Op een tank rijd ik ongeveer 520 - 530.
In mijn bezit zijn de volgende zaken aangepakt:
Nov 2012 Genoemde LPG installatie [€ 2.752,75]
Feb 2013 nieuwe verwarmingskachel incl. weerstand [incl olie beurt € 1.488]
April 2013 8st nieuwe Meyle bobines [561,-]
Juli 2013 Remschijven en blokken voor [origineel BWM] [€ 410,31]
Juli 2013 2x nieuwe zomerbanden Continetal prem 2 [548,36]
Mrt 2014 2x nieuwe zomerbanden Continetal prem 2 [522,12]
Mrt 2014 Castrol 5W30 + filter [€ 228,12]
April 2014 ivm lekke achter band 1x vervangen Continetal prem 2 [€ 213,21]
Nov 2014 nieuwe apk, draagarm, wisserbladen ed. [647,92]
Het interieur is gaaf en onbeschadigd, behoudens twee krassen in de wang van de passagiersstoel.
Hoewel de auto telefoon werkend is, is deze niet betrouwbaar te gebruiken en heb ik er een parrot MKi 9200 ingebouwd. Deze heb ik ingefreesd in de houder van de parkeermunten, ziet er erg netjes uit [bijna af fabriek look] en eenvoudig uit het zicht te houden door de originele BMW afdekking dicht te klikken. Naast bellen kun je hiermee ook muziek streamen van je telefoon, mp3 afspelen vanaf SD card, usb stickie of ipod.
Deze kunnen in de houder worden geklikt die is weggewerkt in het dashboard kastje.
Bij de auto zit een afgestempeld boekje en sinds de auto in mijn eigendom zijn ook de facturen beschikbaar.
De auto komt met 2 hoofdsleutels + 1 noodsleutel
Het is inmiddels ook een auto van 20jr oud en heeft dus ook wel een aantal mankementjes, dit zijn:
- helaas ben ik vorige week langs onze schutting geschuurd. Daarbij heeft de linker achter deur een kras en een klein vouw opgelopen. Ook zijn de gummi strippen aan de zijkant daarbij er vanaf getrokken. 1 strip zal vervangen moeten worden
- kopsteun links achter is niet meer elektrisch te verstellen
- wis was spoeiers koplampen werken niet
- gasveren kofferklep zijn moe
- stationair op benzine loopt ie wat onzuiver, op lpg verdwijnt dit en loopt ie perfect stationair.
- de auto 2-3 'winkellcentrum' deukjes.
Nergens roest of tekenen dat de auto ooit serieus schade heeft gehad.
Ik kies er voor om de schade niet zelf te repareren, dit is namelijk een ideale auto voor een ondernemer. Dan ben je gebaad met een zo laag mogelijke aanschaf prijs en kan de btw over de reparatie verrekend worden.
De foto’s zijn van afgelopen zomer.
De auto staat nu op zgn kroonkurk velgen met winterbanden.
Zodra het weer wat beter is zal ik foto’s maken en plaatsen van de schade en de huidige velgen.
Vraagprijs 3.500,-

De minpuntjes