Ik ben Joost, 30 jaar, en al een redelijk lange tijd fan van van alles wat Italiaans is en wielen heeft

Mijn eerste 2.4 JTD daar zat alles op en aan: de goede wielen, skirts, Novitec bumperlipje en camel leer interieur dat supergoed samenging met het zwart-bruine Nero Fuoco. Schroefset (KW variant 3) aan toegevoegd en laten chippen bij Squadra Tuning naar 180pk. Dat maakte het toch wel een leuke auto..
Dan de huidige 2.4 JTD, uit 2004 dus de met de facelift. Werkelijk alle opties zitten erop, van de lederen bekleding tot aan het schuif/kanteldag, de regensensor en parkeersensoren. Vooral de laatste twee kom je niet vaak tegen op een 156. Wel is het interieur grijs wat niet ieders smaak is, maar het went. Toegegeven, de vorige was qua uitvoering mooier, maar na 270.000km en wat zaken die niet al te best waren moest die echt het veld ruimen. De huidige 156 heeft ook alweer wat upgrades gekregen:
- 330 mm Brembo remklauwen (Giulietta QV) met omgeboorde Lancia Delta schijven
- Intrax HDA
- GTA stabi's voor en achter
- 17" Alfa GT 3.2 wielen in de zomer, 17" Ti velgen voor de winter
- Open downpipe, katvervanger, rest is 63mm (GTA) Madeno. Volledig open dus..
- EGR afgedopt en de 'gasklep' vervangen door een recht pijpje. Zo trekt ie ~1000rpm verder door voordat het vermogen terug gaat lopen.
Dan de RSV Mille R uit 2003 die ik nu nog heb, maar vanavond overgeschreven wordt naar het nieuwe baasje. Op de uitlaat na standaard maar maakt door die uitlaat een beste bak lawaai

En dan de reden dat ik me hier aangemeld heb, nu de RSV zo goed als weg is was het tijd voor een nieuw speeltje. Een motor komt er voorlopig niet meer, rijden in Nederland is gewoon niet leuk genoeg en na een keer een schuivertje gemaakt te hebben heb ik er niet echt veel meer op gereden. Bovendien heb ik gewoon meer met auto's

Moet nog wel wat aan gebeuren ivm het lange stilstaan (ashoezen, beurtje, remmen vrij maken) en dan wordt ie weer gekeurd om de weg op te mogen

Verdere plannen voor de korte termijn: Deze stoel vervangen voor een nieuwe en een tweede stoel erbij, ding wat netter maken hier en daar.
Voor de langere termijn: Afhankelijk van de kosten (en eventuele meevallers) wat meer vermogen. Hoewel 70pk op 650kg al best leuk schijnt te zijn, zou ik toch graag 90-100pk willen hebben. 130pk is ook mogelijk, maar dan moet ik eerst maar eens een loterij winnen ofzo