e30 problematiek

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Sjef

e30 problematiek

Bericht door Sjef » 21 dec 2006, 16:45

Goed, hierbij een topic met vraagjes over de bmw e30.

De situatie: ik wilde vanmiddag mijn e30 die omgebouwd word ophalen bij de garage waar de laatste stukjes van de kooi vastgelast werden. De benzinetank is er van onder geweest en de retourleiding is vervangen geweest. Ik rij dus met de auto naar de eerste benzinepomp (ja euro 98 ingegooid) om mezelf te verzekeren dat er genoeg benzine inzit. Tank 20 euro start en rij.

Na een kleine km begint de auto te stotteren op het gas. Ik dus gas los, pak andere versnelling en druk het gas weer in. Weer stottert de auto nu wat erger. Ik pak dus de eerste afslag op de rotonde en laat de auto wat uitbollen, zet em op nog even in zn 2 om te bespeuren dat er echt bijna geen leven meer inzit. Stil aan de kant dus.

Nog een paar keer proberen te starten, nix. Dus garage gebeld (2km verderop) en die kwamen slepen. Jongen van de garage komt aan, start de auto en verrek hij slaat aan. Ff draaien stationair, 3000 toeren, geen gestotter. Hij zet de auto uit en wil em weer aanzetten, nix. Nog een paar keer geprobeerd maar de auto doet helemaal niets meer, je hoort de tik van de starter maar vonken doet ie ook niet.

Auto weggesleept en ze gaan daar nu kijken wat het kan zijn. Ik dacht eerst aan de benzineleidingen maar denk nu ook aan een stroomprobleem? Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe te verhelpen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Sjef op 21 dec 2006, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 dec 2006, 16:47

Lucht in je brandstofleidingen?

Sjef

Bericht door Sjef » 21 dec 2006, 16:51

dacht ik ook aan, vooral na de eerste keer dat ie toch weer aansloeg. Echter toen ff laten draaien, deed ie gewoon stationair wat gas. Zette de auto terug uit en toen deed ie het niet meer. Op zich raar, hij heeft in de garage gestaan, die hebben de leidingen nagekeken en de auto met verzetten en proefdraaien zeker een keer of 5 gestart, verreden zonder problemen. Toen ik em ophaalde startte ie ook meteen, bij de benzinepomp ook na tanken, toen kwamen de problemen tijdens het rijden. (en ja dr is euro 98 in gedaan, daarom vernoem ik het nog extra) :)

Sjef

Bericht door Sjef » 21 dec 2006, 18:05

Bovendien, toen ie het daarna niet deed en je probeerde te starten hoorde je ook niet het geluid dat ie aan het vonken was. Alleen een klik in de motorruimte als je de sleutel omdraaide en dat was het. Dat is toch niet normaal ook al loopt er geen benzine doorheen?

Roger

Bericht door Roger » 21 dec 2006, 20:41

Misschien het brandstofpomprelais. Dit is een van de 3 relais die tegen de veerpoot geschroefd zitten bij een 325. Weet zo niet welke van de 3 het is, maar weet wel dat ze ooit haperen.

Tom V

Bericht door Tom V » 22 dec 2006, 02:11

Of misschien een slechte massa van de benzinepomp. Zou het ook best goed kunnen zijn.

Sjef

Bericht door Sjef » 22 dec 2006, 10:06

Garage heeft het net nagekeken. Dynamo kapot en dan zijn niet de koolstofborsteltjes versleten! Hij verliest spanning waardoor ie onregelmatig gaat lopen, zet je goed stroom erop dan loopt ie weer meteen goed.

Knot

Bericht door Knot » 22 dec 2006, 10:38

Dynamotje vervangen is zo gedaan toch? Wel beter meteen nieuw spul erop en geen 2e hands meuk wat iemand nog heeft liggen.

Sjef

Bericht door Sjef » 22 dec 2006, 16:58

Komt ook een nieuwe dynamo op. Is dit overigens een bekend probleem? Heb al veel e30 verhalen gehoord maar deze is nieuw voor me.

Plaats reactie