fan blijft draaien e36 m3

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jim V.

fan blijft draaien e36 m3

Bericht door Jim V. » 18 jul 2014, 23:23

Hallo, ik heb vandaag mijn m3 meegenomen naar het werk,
Smorgens aangekomen niets aan de hand, maar op de terug weg wat ongeveer 10 km is. Heb ik geprobeerd om mijn airco eens aan te zetten.. al 2 jaar niet gedaan omdat het niet nodig was maar nu met de warmte dacht ik.. toch eens proberen...
De vin die gaat dan ronddraaien (nog voor de radiateur) maar er kwam geen koele lucht.. dus hem weer uitgezet.. tenminste dat dacht ik.. thuis aangekomen hoor ik dat de vin nog draaide terwijl ik de auto net had afgezet.. ik dacht, misschien is hij warm door het weer en koelt hij dan nog eventjes na..
Maar na een ruim half uur draaide hij nog, en na 3 kwartier nog, hij gaat niet meer uit.
Ik heb de accu los gekoppeld zodat hij niet constant blijft draaien maar is natuurlijk geen oplossing.
Iemand enig idee wat er aan de hand zou zijn?? of wat ik kan doen zodat die vin niet constant blijft draaien?
misschien zekering eruit halen?(maar ik weet niet welke, mijn duits is namelijk niet zo goed)
of misschien zit er een stekkertje die ik los kan maken zodat hijniet constant draaid..
Zodat ik komende week 'normaal' naar de garage kan om het te laten maken mocht het me niet lukken.
Alvast bedankt!

Joy

Re: fan blijft draaien e36 m3

Bericht door Joy » 18 jul 2014, 23:39

Er zijn 2 relais aanwezig voor het schakelen van de fan. Een ervan is waarschijnlijk stuk.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... turned-OFF" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2014, 23:43

Airco moet je ook af en toe laten draaien, zit ook en smeermiddel in e.d. is beter voor het systeem zo schijnt.

niet dat dat te maken heeft met je fan, but just saying :D

Jim V.

Bericht door Jim V. » 20 jul 2014, 16:45

Ok thx jongens..
Ik ga kijke wat betreft de zekeringen en relais.
En anders naar de garage..
Bedankt

Jim V.

Bericht door Jim V. » 22 jul 2014, 21:56

Joy schreef:Er zijn 2 relais aanwezig voor het schakelen van de fan. Een ervan is waarschijnlijk stuk.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... turned-OFF" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad dus..
Ik had zelf beetje gekeken of ik iets kon zien, geen zekering kapot, relais zagen er nog goed uit.. niets doorgemeten natuurlijk, de garage maar opgebeld dat ik een probleempje had, kon hem zojuist brengen en wat denk je, ben ik weer thuis bellen ze op: hij staat klaar hoor, je kunt hem komen ophale... 1 van de relais bleef hangen, nieuwe ingezet... probleem opgelost.

Het kan dus gelukkig ook ooit meevallen :D

Joy

Bericht door Joy » 22 jul 2014, 23:52

Mooi, simpele oplossing gelukkig! :thumbup:

Plaats reactie