Project Opel Omega 3000 (turbo opbouw!)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Project Opel Omega 3000 (turbo opbouw!)

Bericht door Nero_Serpente » 20 dec 2006, 15:34

De 2002 is niet doorgegaan, maar heb iets heel anders gekocht.
Een Opel Omega 3000 12klepper van 88. Alle opties ( :P ) En Duits kenteken dus puur een circuit/drift auto, geen straat meer.
Bijna 180pk 6 in lijn standaard en 1390kg origineel.

De motor loopt echt super! Heerlijk zijdezacht. De techniek is top! Sper standaard!! :D En de wegligging is nu al vrij goed vind ik. Je hebt totaal niet het gevoel om met een grote auto op pad te zijn. Koppel en vermogen genoeg. En het is iets aparts.

Vanmorgen natuurlijk gelijk even gekeken wat ie doet.
[img:115:86]http://thumbs.vidiac.com/0b7120b4-5ec3- ... 9b55cc.jpg[/img]Click here to see Video
Die rook komt weg bij de kachelradiateur, die lekt wat.

Foto's volgen nog wel. Vanavond eerst even nieuwe bougies erin, katalysators verwijderen (die zitten verstopt, ze waren roodgloeiend) en nog wat dingen doen. Interieur alvast strippen (zit half leder in, in vrij goede staat) En dan is kijken wat ie doet.

Tot dus ver valt het me helemaal niet tegen! Lijkt me een puike bak! :D
Laatst gewijzigd door Nero_Serpente op 02 aug 2007, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 16:17

Veel plezier...

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 20 dec 2006, 16:18

Have fun again :lol:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1492
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 20 dec 2006, 16:18

Heb zelf nog een Omega Lotus gehad maar vond dat hij eigenlijk vrij lomp/stug, had een sper van 45% meen ik me te herinneren.
Maar die woog natuurlijk met zijn 1670kg een stuk meer, daarom misschien ook dat ik het een slagschip vond ;)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 dec 2006, 16:47

Peter je wisselt sneller van auto dan van onderbroek ;-) Veel plezier.

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2006, 17:26

Dat donuts draaien moet je echt eens af gaan leren met sper-hokken. Je wokkelt dat sper helemaal op. Slijt echt enorm van donuts. Je kunt beter met 140 haaks gaan, of een Co2 sper nemen dan heb je minder slijtage. :)

Ik heb jaar geleden ook naar Omega 3000 (24v) gekeken. Puur alleen als tijdelijk dagelijks vervoermiddel en om verder in te zetten bij NL driftseries. Toes weet er veel van. Diho ook natuurlijk.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 20 dec 2006, 18:16

N Lotus Omage lijkt mij juist een heftige bak,of verkijk ik me daar op?

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 20 dec 2006, 19:35

Omega A? Heb er toendertijd 5 gehad.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 20 dec 2006, 20:15

Marc RS4 schreef:N Lotus Omage lijkt mij juist een heftige bak,of verkijk ik me daar op?
Dacht ik ook. Iedereen die erin gereden had was lyrisch. De aantallen waren ook zo verkocht en nu word er nog grof geld betaald voor zo'n groene gifkikker. Volgens mij waren ze er alleen met een rechts stuur, maar dat weet ik niet zeker.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1492
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 20 dec 2006, 21:05

Wel, in a straight line was hij bloody quick (kon een F50 bijhouden in de hernemingen), maar voor bochten was hij toch niet gemaakt.
Ik weet nog dat ik hem na 1 jaar niet rijden nog even uithaalde en op een beton baan een heel lange bocht accelererend inging, begon hij plots uit te breken aan 160kph op de teller en moest ik hem tot 2 keer toe terug halen.

Al was het een mooie ervaring om er één gehad te hebben, maar ik zou hem niet opnieuw kopen.
Bestaat wel degelijk in LHD, er waren er 820 van gemaakt.

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 dec 2006, 09:50

Het gros van die Lotus Omega's rijden allemaal rond in scandinavie. Is daar echt een cult auto pur sang.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 23 dec 2006, 19:04

Update! Foto's van de Omega en werkzaamheden. Inmiddels is het complete interieur op dashboard na gestript en hebben een maat van mij en ik vandaag alle bitumen matten verwijdert.
De dynamo moet ik volgende week loshalen en wegbrengen want weet al waar het probleem dus weg komt dat de auto een tijdje goed loopt en daarna weer stroom verliest. De dynamo laad niet bij. Dus dat word gemaakt of een andere.

De achterbanden waren inmiddels alweer kapot bij deze foto's... vandaar dat de auto zo in de kont hangt... (binnenkort wel betere foto's in het licht)

[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/1.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/2.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/3.jpg[/img]
Lekker met de verfbrander en scherp plamuur mes bezig. (was trouwens in totaal maar 3 uur werk om alles eruit te halen, dus dat viel mee vergeleken met de E30)
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/4.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/5.jpg[/img]
En daar zit je dan... :lol: .
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/6.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/7.jpg[/img]
[img:450:600]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/8.jpg[/img]
Hét blok.
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 0006/9.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/10.jpg[/img]

Binnenkort meer!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 dec 2006, 16:11

Gaaf dit soort foto's !! Werkplaats materiaal

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 30 dec 2006, 02:00

:D

Updateje...
Vanavond 2 Raceland kuipstoelen gekocht en 2 3puntsgordels.
[img:450:600]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/11.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/12.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/13.jpg[/img]
Beetje meer koude luchtaanvoer voor het blok.
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/14.jpg[/img]
[img:450:600]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/15.jpg[/img]
Adapter ertussen gezet.
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/16.jpg[/img]
Klinkt lekker nu.

Gereviseerde dynamo ook weer gemonteert.
Auto heeft nu weer vermogen en klimt lekker in toeren tot de begrenzer. :D

Morgen stoelen monteren en gordels en alvast beginnen met wat spuitwerk en of nog wat lichter maken van de carresorie.

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 30 dec 2006, 19:00

goed bezig peter :D

zo mag ik het graag zien

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 dec 2006, 20:49

carresorie? :)

Ben benieuwd. Hoe het verder gaat.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 03 jan 2007, 11:27

Zo schrijf je dat toch Dennis? :lol:

Gister begonnen met het spuiten van de bovenkant van de auto.
Spypiccies!
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/17.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/18.jpg[/img]

Vanavond het dak spuiten en het bovenste deel van de achterschermen. Ik vind het mooi tot dusver.

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 03 jan 2007, 17:46

Komt wel goed met de Opel Omega SR :P

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 04 jan 2007, 01:21

achterdeuren: daar kan nog veel meer uit geflext worden! :twisted:
En waar is die achtervleugel gebleven? :roll: Die moet er wel op hoor!
Have fun!

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 04 jan 2007, 09:50

Achterdeuren worden nog leeg geflext :)
Achtervleugel zit er inmiddels weer op. Gister het dak gespoten en daarna met scotch brite de boel opgeschuurd, nu is het mooi egaal zonder vlekken en het lijkt net origineel zwart plaatwerk wat zo uit de fabriek komt. :)

Vanavond de achterklep nog even opnieuw doen en de achterwielkasten rond slijpen en afwerken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 jan 2007, 10:41

Jullie zijn weer lekker bezig zo te zien.. top!

:D

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 04 jan 2007, 17:10

Dat was gister lachen met de scotch bright op de lak, zo dof zie je ze maar zelden hahaha

suc6 met die achterklep, en de wielkasten gaan mooi worden zoals het met tape staat aangegeven :D

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 04 jan 2007, 23:54

lol, idd maar hij werd er zeker mooier op! :)

Vanavond stoelen en gordels gemonteert.
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/19.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/20.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/21.jpg[/img]

En de auto is nu compleet two-tone! Let niet op de viezigheid want ik moest mijn stoelen uit testen hoe het rijd en zit en hoe kun je dat beter doen dan ff op de parking achter de schuur de auto ff haaks te gooien... :)
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/22.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/23.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/24.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.hoogeveenracingscene.nl/modu ... 006/25.jpg[/img]
Op deze foto is ook nog (slecht) te zien dat we de achterschermen rond gemaakt hebben.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 08:54

Gaaf is dat he als je m beetje bij beetje meer af ziet komen?

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 05 jan 2007, 13:35

Idd! :D In feite is de auto nu al wel circuitklaar. Krijg deze week nog een Wiechers veerpootbrug binnen en heb net wat prijsopgaven gedaan voor een verlagingset met dempers en veren. Want het ding moet stugger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Jlijp, RJK, vester86 en 2 gasten