Mogelijkheden meer vermogen Volvo 460 B16F

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Deniz

Mogelijkheden meer vermogen Volvo 460 B16F

Bericht door Deniz » 25 jun 2014, 17:46

Hallo, Ik ben een tijd weg van hier geweest, Ik weet niet of ik het hier goed heb geplaatst. Nouja zoals de titel aangeeft, Wat zijn de mogelijkheden om meer vermogen uit een NA 1.6 Multipoint injectie te halen? Ik weet dat velen vinden dat ik beter voor een b18ft kan kijken (1.7 turbo) Maar ik heb nog niet echt gehoord wat de mogelijkheden zijn voor en na motor is, en hoeveel vermogen is realistisch? Nouja standaard heeft de 1.6 83pk, Met chiptuning moet de motor 89pk leveren, Er is mij verteld dat er een restrictie in het inlaatkanaal zit, Alleen zou ik niet weten wat dat nou precies is.. Zou 100pk mogelijk zijn? (de Turboloze 1.7 heeft wel 106pk)
Alvast Bedankt
Groeten
Deniz

PS: Misschien handig om te weten, Het blok is hetzelfde als de renault F blok (f3n/p dacht ik)

Joopieboy

Re: Mogelijkheden meer vermogen Volvo 460 B16F

Bericht door Joopieboy » 25 jun 2014, 21:54

Zelfde blok als in de Megane's en latere types 19 met een 1.4 zoals ik had. Zijn Energy blokken.
Is de chip herschrijfbaar dan? Dat ken ik iig niet, volgens mij moet het omgesoldeerd worden.

Voor zover ik weet is alles wat je eraan doet relatief duur voor wat je terugkrijgt. Beter kun je dan kijken naar een 1.8 of 2 liter uit een Clio Williams/16/19 16V kijken. Heb je een 16 klapper die er zo inpast waar wel een hoop voor is. Nadeel, meeste blokken zijn olie boten...

Plaats reactie