Seat Ibiza FR 1.8 20V uit 2004 - trackfun?
- JasperM
Seat Ibiza FR 1.8 20V uit 2004 - trackfun?
Een maatje van mij is op zoek naar een ideale all-rounder:
- Redelijk praktisch
- Redelijk zuinig (1:12-1:13)
- Redelijk modern (airco, cruise)
- Maandelijks betaalbaar
- Aanschaf betaalbaar (5500 euro)
- Snel/leuk voor een paar (<4) trackdays per jaar
Nu vind ik zelf de Seat Ibiza FR 1.8t 20V altijd wel een erg leuk autootje, ik heb hem zelf ook nog overwogen. Andere downpipe/race-kat en een chip bij JD en je komt op zo'n 210pk.
Zijn volgens mij ook nog redelijk betrouwbaar in onderhoud en er is, denk ik, ook nog wel redelijk zuinig mee te rijden.
Het punt is alleen, het is geen cupra... Is er met een stock FR een beetje leuk mee te rijden op het circuit?
Andere remblokjes en remvloeistof is natuurlijk begrijpelijk, en een setje Eibach verlagingsveren zullen er ook wel op komen gok ik.
En natuurlijk betere bandjes...
Wat denken jullie? Leuk ding of veel problemen mee?
- Redelijk praktisch
- Redelijk zuinig (1:12-1:13)
- Redelijk modern (airco, cruise)
- Maandelijks betaalbaar
- Aanschaf betaalbaar (5500 euro)
- Snel/leuk voor een paar (<4) trackdays per jaar
Nu vind ik zelf de Seat Ibiza FR 1.8t 20V altijd wel een erg leuk autootje, ik heb hem zelf ook nog overwogen. Andere downpipe/race-kat en een chip bij JD en je komt op zo'n 210pk.
Zijn volgens mij ook nog redelijk betrouwbaar in onderhoud en er is, denk ik, ook nog wel redelijk zuinig mee te rijden.
Het punt is alleen, het is geen cupra... Is er met een stock FR een beetje leuk mee te rijden op het circuit?
Andere remblokjes en remvloeistof is natuurlijk begrijpelijk, en een setje Eibach verlagingsveren zullen er ook wel op komen gok ik.
En natuurlijk betere bandjes...
Wat denken jullie? Leuk ding of veel problemen mee?
- MartijnGizmo
Re: Seat Ibiza FR 1.8 20V uit 2004 - trackfun?
Meer negatief camber op de vooras (verstelbare topmounts) en een dikke achterstabi schelen ook enorm in de balans.
- PD power
Praten we over een Ibiza 6k2 dus < 06-2002 of over een 6L >06 2002 , want daar zit een wereld van verschil tussen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Tja, inkoppertje op dit forum natuurlijk: mijn E46 Touring was een stuk goedkoper....
- Redelijk praktisch check
- Redelijk zuinig (1:12-1:13) check
- Redelijk modern (airco, cruise) check
- Maandelijks betaalbaar check
- Aanschaf betaalbaar (5500 euro) veel goedkoper, check
- Snel/leuk voor een paar (<4) trackdays per jaar check
Paar velgen met Federals erbij en gaan.....
- Redelijk praktisch check
- Redelijk zuinig (1:12-1:13) check
- Redelijk modern (airco, cruise) check
- Maandelijks betaalbaar check
- Aanschaf betaalbaar (5500 euro) veel goedkoper, check
- Snel/leuk voor een paar (<4) trackdays per jaar check
Paar velgen met Federals erbij en gaan.....
- Niels
- Auto: Prius+
Een FR en er wordt 2004 genoemd, hoeveel meer moet notabene jij aan info over een Ibiza hebbenPD power schreef:Praten we over een Ibiza 6k2 dus < 06-2002 of over een 6L >06 2002 , want daar zit een wereld van verschil tussen.

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Peter Tunissen
Als je er qua ruimte mee weg komt, zou ik een Clio RS nemen. 

-
- Auto: M3P, 130i
Zelf geen ervaring met Ibiza on track, maar voor dat budget zou ik een degelijke BMW E36 kiezen.
- PD power
Klopt helemaal Niels, zag alleen iemand een stabilisator stang achter adviseren, daardoor begon ik te twijfelen, want de termen FR en Cupra worden nog wel eens misbruikt, laat ik zo zeggen , heel marktplaats staat er mee vol.Niels schreef:Een FR en er wordt 2004 genoemd, hoeveel meer moet notabene jij aan info over een Ibiza hebbenPD power schreef:Praten we over een Ibiza 6k2 dus < 06-2002 of over een 6L >06 2002 , want daar zit een wereld van verschil tussen.
Voorbeeldje: http://www.autostyle.nl/english/wheel-a ... murai.html
Maar to the point een 6L is zeer geschikt als circuit auto, voor dikkere stabilisator, idd meer camber voor en achter, achter absoluut geen extra stabilisator, want hij is achter al mega stijf en listig.
Ook montage van een grotere IC is verstandig, een cupra D FMIC past plug and play, qua onderstel zou ik voor een bilstein B16 gaan, goed voor circuit en op de weg ook nog te doen.
Daarnaast zijn een is Sper en goede banden ook essentieel.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik heb een 6L FR TDi gehad en met een setje goedkope verlagingsveren en wat knappere remblokken/schijven een aantal keren de Nürburgring gereden en 2(?) jaar geleden een toertocht met het forum hier waar we ook op het TTT circuit hebben gereden.
Vond de auto het echt niet gek doen en als je er een beetje in investeert lijkt mij dat je hier een erg leuke circuitauto uit kunt halen die het op de weg ook nog prima doet.
Ik zeg zeker fun
Vond de auto het echt niet gek doen en als je er een beetje in investeert lijkt mij dat je hier een erg leuke circuitauto uit kunt halen die het op de weg ook nog prima doet.
Ik zeg zeker fun

- JasperM
Er is inmiddels een proefrit geweest en ook ik heb even een blokje om kunnen sturen.
Erg leuk autootje hoor, in het echt leuker dan op foto's. Interieur een beetje sober, geluid van de motor ronduit saai.
Daar mag toch wel iets aan gedaan worden. (Al is die 1.8t nooit een geluidswonder geweest)
Ik denk dat deze toch wel aangeschaft gaat worden!
Erg leuk autootje hoor, in het echt leuker dan op foto's. Interieur een beetje sober, geluid van de motor ronduit saai.

Ik denk dat deze toch wel aangeschaft gaat worden!