Mijn naam is Stephan, 25 jaar en woonachtig in Groningen.
Ik studeer technische bedrijfskunde en hou mij dagelijks voornamelijk bezig binnen de ambulancezorg.
Qua autogeschiedenis:
Golf 4 2.0, heerlijke auto met erg veel problemen. Uiteindelijk ingeruild op:
Seat Ibiza 1.2 TDI 3 cyl. Heerlijke auto, veel plezier van gehad. Deze ingeruild op een nieuwe BMW X1 voor moeders, mooie keus met het nieuwe 2.0i blok met dubbele turbo.
Er stond bij mijn ouderlijk huis nog een Z3 te verstoffen dus dat werd mijn nieuwe daily. Helaas is het mes in het dak gezet en is besloten deze weer te stallen in de garage.
Uiteindelijk een BMW E46 318TI gekocht. Enigszins bewust met een hoge km stand zodat ik af en toe wat te sleutelen had. Optisch niet in de mooiste staat, bekende ratel van de N42B20 zit in het blok. Doet overigens niet onder voor de prestaties.
Onlangs 7,7 liter per 100 km verbruikt bij 110km/h op de snelweg. Acceptabel.
Qua werk en kosten wat erin is gaan zitten een slechte keus, qua ervaring op auto gebied totaal niet.
Ik heb altijd interesse gehad in het uitlezen en programmeren van auto's. Eerst VAGCOM en nu met BMW INPA(uitlezen), NCS Expert (programmeren van alles vanaf e46), NAVCODER(oa dagrijverlichting geprogrammeerd) en onlangs BMW Scanner aangeschaft.
Ik heb oa nu dagrijverlichting, ramen one click sluiten, ramen openen met AB en verschillende bliepjes geprogrammeerd. Bij een vriend van mij die hier ook actief is heb ik op een prefacelift Z4 het dak geprogrammeerd. Dat deze zonder extra module met de AB open en dicht kan.
Tot op heden is vervangen of gereviseerd (in chronologische volgorde):