BOV is een originele HKS, geen goedkope namaakshit, maar gewoon een deugdelijk goed ding. Zat in de kit waar ook de turbo op zat, maar aangezien mijn nieuwe BW een geintegreerde BOV heeft is deze niet meer nodig.
Turbo is een Garrett GT3071R die op het spruitstuk gelast was door de vorige eigenaar. We hebben de turbo moeten demonteren en netjes los moeten maken van het spruitstuk, maar de turbo zelf is in goede staat
Hij zit terug in elkaar geschroefd, maar ik denk dat een klein beurtje of op zn minst even na laten kijken geen kwaad kan. Ik ben zelf geen technisch aangelegd persoon om hier verder ook maar iets meer informatie over te kunnen geven
Specs van de turbo (gekopieerd van internet, overeenkomend met de AR waardes op turbine en compressor)
Approx Horsepower Range for Engine Capacity:300-460Hp (1.8L-3.0L)
Compressor Housing Air Ratio:0.50
Compressor Wheel Inducer Size (mm):53.14
Compressor Wheel Trim:56
Turbine Wheel Exducer Size (mm):53.6
Turbine wheel Trim:90
Turbine Housing & Air Ratio Size:0.86
Turbine Housing Inlet port:Single
Integral Wastegate:YES
Actuator Pressure (psi/kpa):N/A
Water Cooled Centre Housing:YES
Ball Bearing:YES
Flange type: T25
Prijs voor de turbo: 650 euro
Prijs voor de originele HKS Blof Off : 75 euro