35pk winnen met een uitlaat?
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
35pk winnen met een uitlaat?
Zou dit kunnen alleen met een compleet uitlaatsysteem?
Met alleen een chip komen de meesten maar zo ver?
Dit is een systeem van Supersprint.
STREET SYSTEMS car make > FORD > FORD FOCUS > FORD FOCUS ST 225 2.5I TURBO ( 5 CYL.) ' 05 –›
Oversize Ø 70mm -> 65mm system,Stainless steel.
OEM
Claimed data:
Horsepower 225 Hp at 6100 rev/min
Torque 320 Nm at 1600 rev/min
Actual data:
Horsepower 227,1 Hp at 5915 rev/min
Torque 331,8 Nm at 1915 rev/min.
http://www.supersprint.com/pdf/82501.pdf
Supersprint
- Downpipe with metallic kat 825021
- Centre 825003
- Rear muffler 825004
- Endpipe 825014
Actual data
Horsepower 260,4 Hp at 6405 rev/min
Torque 349,5 Nm at 4250 rev/min.
http://www.supersprint.com/pdf/82502.pdf
Stock Vs Supersprint
http://www.supersprint.com/pdf/82503.pdf
Met alleen een chip komen de meesten maar zo ver?
Dit is een systeem van Supersprint.
STREET SYSTEMS car make > FORD > FORD FOCUS > FORD FOCUS ST 225 2.5I TURBO ( 5 CYL.) ' 05 –›
Oversize Ø 70mm -> 65mm system,Stainless steel.
OEM
Claimed data:
Horsepower 225 Hp at 6100 rev/min
Torque 320 Nm at 1600 rev/min
Actual data:
Horsepower 227,1 Hp at 5915 rev/min
Torque 331,8 Nm at 1915 rev/min.
http://www.supersprint.com/pdf/82501.pdf
Supersprint
- Downpipe with metallic kat 825021
- Centre 825003
- Rear muffler 825004
- Endpipe 825014
Actual data
Horsepower 260,4 Hp at 6405 rev/min
Torque 349,5 Nm at 4250 rev/min.
http://www.supersprint.com/pdf/82502.pdf
Stock Vs Supersprint
http://www.supersprint.com/pdf/82503.pdf
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Sportscat brengt je hooguit 15-20 pk, rest van de uitlaat ook nog eens een pk of 10. Dat zou nog geloofwaardig zijn maar 35 pk extra is wel veel.
Wat me wel opvalt is de dip op 5400rpm? Ik weet niet of je dat wilt meemaken.
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is die beroemde hoge octaan map die in de ST zou zitten. In de eerste test testen ze dan met gewone benzine, 225 pk dus. En in de 2e test mikken ze er VPower100. Dan zou je volgens de (volgens mij ook bij jou) bekende geruchten beginnen met 237 pk. dan zou het natuurlijk wel kunnen kloppen.
Jij had toch tijdens de snelle runs in december Vpower100 getankt? Merkte je verschil?
Wat me wel opvalt is de dip op 5400rpm? Ik weet niet of je dat wilt meemaken.
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is die beroemde hoge octaan map die in de ST zou zitten. In de eerste test testen ze dan met gewone benzine, 225 pk dus. En in de 2e test mikken ze er VPower100. Dan zou je volgens de (volgens mij ook bij jou) bekende geruchten beginnen met 237 pk. dan zou het natuurlijk wel kunnen kloppen.
Jij had toch tijdens de snelle runs in december Vpower100 getankt? Merkte je verschil?
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
35 pk???
Dat ga je never nooit niet redden met alleen een ander uitlaatje.Ik denk dat je maximaal 15 pk winst boek met een volledige sportuitlaat.Met een ander spruitje boek je nog het meeste winst, maar die zit hier niet bij inbegrepen zag ik.
Supersprint is nu ook weer niet echt een topmerk.Supersprint is een beetje gemiddeld, niet slecht, maar ook geen top.Ik had op de Civic trouwens een Supersprint spruitje, die deed het dan wel weer goed trouwens.
Dat ga je never nooit niet redden met alleen een ander uitlaatje.Ik denk dat je maximaal 15 pk winst boek met een volledige sportuitlaat.Met een ander spruitje boek je nog het meeste winst, maar die zit hier niet bij inbegrepen zag ik.
Supersprint is nu ook weer niet echt een topmerk.Supersprint is een beetje gemiddeld, niet slecht, maar ook geen top.Ik had op de Civic trouwens een Supersprint spruitje, die deed het dan wel weer goed trouwens.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Het is niet alleen de uitlaat. Het is ook een andere (sport)cat.
Ik zag nog een ander leuk attribuut voor je ST... http://www.focusstoc.com/forums/Quaife- ... t4035.html
Ik zag nog een ander leuk attribuut voor je ST... http://www.focusstoc.com/forums/Quaife- ... t4035.html
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Op een turbo motor werkt een 3" systeem toch altijd heel behoorlijk? Zeker als ie std erg geknepen is.
Ik vermoed dat de honda en toyota mannen nog steeds aan atmosferische motoren denken. Niet vergelijkbaar...
Dat gezegd hebbende lijkt me 35pk winst aan de hoge kant. Misschien RON91 vs RON98 getest idd, hoe dan ook zal het een aardige winst opleveren.
Ik vermoed dat de honda en toyota mannen nog steeds aan atmosferische motoren denken. Niet vergelijkbaar...
Dat gezegd hebbende lijkt me 35pk winst aan de hoge kant. Misschien RON91 vs RON98 getest idd, hoe dan ook zal het een aardige winst opleveren.
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
je kan ook voor 300pk gaan..
http://www.grahamgoode.com/website/index.php?website=9
neem je er gelijk ook een leuke remmenset bij..hoef je je niet meer druk te maken om je remvermogen..
http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF540


http://www.grahamgoode.com/website/index.php?website=9
neem je er gelijk ook een leuke remmenset bij..hoef je je niet meer druk te maken om je remvermogen..
http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF540

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Alles kan
Ik wil niet teveel geld extra aan een auto spenderen.
Dat spendeer ik dan liever aan een volgende auto.
Tot 1k ofzo gaat nog.
Chiptunen dus, of eventueel zo'n uitlaat.
Maar niet en/ en.
Waarschijnlijk doe ik helemaal niets.
De auto bevalt opperbest alleen ietsie meer power is wel leuk, niet noodzakelijk.
Over een paar jaar zijn mijn kindertjes oud genoeg om zelf in de auto te klimmen en de gordel om te doen.
Zoek ik dan een leuke coupe of 3-drs hatch.
Tot die tijd blijft de ST, denk ik

Ik wil niet teveel geld extra aan een auto spenderen.
Dat spendeer ik dan liever aan een volgende auto.
Tot 1k ofzo gaat nog.
Chiptunen dus, of eventueel zo'n uitlaat.
Maar niet en/ en.
Waarschijnlijk doe ik helemaal niets.
De auto bevalt opperbest alleen ietsie meer power is wel leuk, niet noodzakelijk.
Over een paar jaar zijn mijn kindertjes oud genoeg om zelf in de auto te klimmen en de gordel om te doen.
Zoek ik dan een leuke coupe of 3-drs hatch.
Tot die tijd blijft de ST, denk ik

-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
'k Weet het niet, Wim zegt het 
't is geen SEAT natuurlijk [img:35:20]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a040.gif[/img]

't is geen SEAT natuurlijk [img:35:20]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a040.gif[/img]
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
nope...want wie zegt dat een focus ST de pk's heeft die ford opgeeft...Tristan schreef:Die winst behaal je alleen i.c.m. software aanpassing.
het kan ook zomaar hoger zijn...en dat was het dus ook...of een platte K&N filter moet 30pk leveren...geloof t niet..
en de bank bij Rica is wel redelijk zuiver denk ik...
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Platte K&N?? Bedoel je de vervanging die K&N aanbiedt voor in het normale luthfilterhuis?
http://cgi.ebay.co.uk/K-N-High-Flow-Air ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/K-N-High-Flow-Air ... dZViewItem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 15 gasten