35pk winnen met een uitlaat?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

35pk winnen met een uitlaat?

Bericht door Arthur » 19 dec 2006, 15:09

Zou dit kunnen alleen met een compleet uitlaatsysteem?
Met alleen een chip komen de meesten maar zo ver?
Dit is een systeem van Supersprint.

STREET SYSTEMS car make > FORD > FORD FOCUS > FORD FOCUS ST 225 2.5I TURBO ( 5 CYL.) ' 05 –›
Oversize Ø 70mm -> 65mm system,Stainless steel.

OEM
Claimed data:
Horsepower 225 Hp at 6100 rev/min
Torque 320 Nm at 1600 rev/min
Actual data:
Horsepower 227,1 Hp at 5915 rev/min
Torque 331,8 Nm at 1915 rev/min.
http://www.supersprint.com/pdf/82501.pdf

Supersprint
- Downpipe with metallic kat 825021
- Centre 825003
- Rear muffler 825004
- Endpipe 825014
Actual data
Horsepower 260,4 Hp at 6405 rev/min
Torque 349,5 Nm at 4250 rev/min.
http://www.supersprint.com/pdf/82502.pdf

Stock Vs Supersprint
http://www.supersprint.com/pdf/82503.pdf

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 19 dec 2006, 15:38

Sportscat brengt je hooguit 15-20 pk, rest van de uitlaat ook nog eens een pk of 10. Dat zou nog geloofwaardig zijn maar 35 pk extra is wel veel.
Wat me wel opvalt is de dip op 5400rpm? Ik weet niet of je dat wilt meemaken.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is die beroemde hoge octaan map die in de ST zou zitten. In de eerste test testen ze dan met gewone benzine, 225 pk dus. En in de 2e test mikken ze er VPower100. Dan zou je volgens de (volgens mij ook bij jou) bekende geruchten beginnen met 237 pk. dan zou het natuurlijk wel kunnen kloppen.

Jij had toch tijdens de snelle runs in december Vpower100 getankt? Merkte je verschil?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 dec 2006, 15:40

Ben benieuwd! Veelal hoor je dat zoiets onmogelijk is, maar ik heb geen kaas va nde uitlaten mateie gegeten, verder dan een remus einddemper ben ik nooit gekomen, waar ik me achteraf voor dood schaam :oops:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 dec 2006, 15:42

Merkte niet echt verschil.
Laatst mijn Alhambra (1.8T met chip) ook volgegooid met V-power100 en daar merkte ik het wel bij.
Denk ik :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 19 dec 2006, 17:03

Met een Volvo motor boek je erg veel resultaat door de complete uitlaat te vervangen. Alleen de downpipe maakt al een behoorlijk verschil.

Als je een Volvo blok zoals de jouwe, voorziet van een complete uitlaat en een goede chip dan moet je rekenen op ~285pk en ~420NM!

Gr TF

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 19 dec 2006, 17:51

35 pk???

Dat ga je never nooit niet redden met alleen een ander uitlaatje.Ik denk dat je maximaal 15 pk winst boek met een volledige sportuitlaat.Met een ander spruitje boek je nog het meeste winst, maar die zit hier niet bij inbegrepen zag ik.

Supersprint is nu ook weer niet echt een topmerk.Supersprint is een beetje gemiddeld, niet slecht, maar ook geen top.Ik had op de Civic trouwens een Supersprint spruitje, die deed het dan wel weer goed trouwens.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 19 dec 2006, 17:59

Het is niet alleen de uitlaat. Het is ook een andere (sport)cat.

Ik zag nog een ander leuk attribuut voor je ST... http://www.focusstoc.com/forums/Quaife- ... t4035.html

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 19 dec 2006, 18:37

Op een turbo motor werkt een 3" systeem toch altijd heel behoorlijk? Zeker als ie std erg geknepen is.

Ik vermoed dat de honda en toyota mannen nog steeds aan atmosferische motoren denken. Niet vergelijkbaar...

Dat gezegd hebbende lijkt me 35pk winst aan de hoge kant. Misschien RON91 vs RON98 getest idd, hoe dan ook zal het een aardige winst opleveren.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 19 dec 2006, 18:41

Ik heb een open 3" uitlaat, icm een ander spruitstuk zorgde dat voor ongeveer 35 pk extra vermogen.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 19 dec 2006, 18:50

Op een turbo auto zoals deze met idd sportcat kan dat best.
Mark.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 10:55

Hèhè, de meningen zijn weer eens verdeeld.
Op een ander forum wordt een "groupbuy" opgestart en toen keek ik ff.
Zal eens gaan vragen wat het kost.
maar ik weet denk ik nu al wat ik ga doen... :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 dec 2006, 11:00

niet doen joh

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 11:19

Dat denk ik ook :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2006, 11:45

Waarschijnlijk kan je wel €350,-- besparen, door die uitlaat te laten liggen, maar ja dan wel weer 35 PK minder he :lol: :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 11:45

Denk dat daar een 1 voor moet?

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 20 dec 2006, 12:12

je kan ook voor 300pk gaan.. :D

http://www.grahamgoode.com/website/index.php?website=9

neem je er gelijk ook een leuke remmenset bij..hoef je je niet meer druk te maken om je remvermogen..

http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF540

:wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 12:22

Alles kan :wink:
Ik wil niet teveel geld extra aan een auto spenderen.
Dat spendeer ik dan liever aan een volgende auto.
Tot 1k ofzo gaat nog.
Chiptunen dus, of eventueel zo'n uitlaat.
Maar niet en/ en.
Waarschijnlijk doe ik helemaal niets.
De auto bevalt opperbest alleen ietsie meer power is wel leuk, niet noodzakelijk.
Over een paar jaar zijn mijn kindertjes oud genoeg om zelf in de auto te klimmen en de gordel om te doen.
Zoek ik dan een leuke coupe of 3-drs hatch.
Tot die tijd blijft de ST, denk ik :wink:

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 20 dec 2006, 12:36

Dan zou ik voor een chip gaan...een platte luchtfilter doet ook leuk mee..

Laatst was er een rollenbank dag met de fordclub...er ging ook een focus ST op de bank...met alleen een andere platte luchtfilter...

wel ff 250pk en 350Nm (om en nabij)...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 12:51

Platte luchtfilter...
Help me ff.
Dat kunnen de kosten niet zijn, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 dec 2006, 13:13

Die winst behaal je alleen i.c.m. software aanpassing.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 13:23

'k Weet het niet, Wim zegt het :wink:
't is geen SEAT natuurlijk [img:35:20]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a040.gif[/img]

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 dec 2006, 13:58

Op een turbo motor zal de winst wel groter zijn, maar 35pk? Als je de software aanpast, win je wel 50pk, en soms wel meer. Maar eh, wordt de ST te langzaam voor je. :wink:

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 20 dec 2006, 15:29

Tristan schreef:Die winst behaal je alleen i.c.m. software aanpassing.
nope...want wie zegt dat een focus ST de pk's heeft die ford opgeeft...

het kan ook zomaar hoger zijn...en dat was het dus ook...of een platte K&N filter moet 30pk leveren...geloof t niet..

en de bank bij Rica is wel redelijk zuiver denk ik...

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 20 dec 2006, 15:56

Platte K&N?? Bedoel je de vervanging die K&N aanbiedt voor in het normale luthfilterhuis?

http://cgi.ebay.co.uk/K-N-High-Flow-Air ... dZViewItem

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 dec 2006, 16:23

Ik houd niet van die olie gevallen...
@Tristan: zie 5 posts boven jou :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 15 gasten