Zag het filmpje nu pas, maar erger me toch keer op keer aan organisaties als Bovag en NAP, die puur schijnveiligheid verkopen, als je het niet kunt garanderen, suggereer het dan ook niet

Niet mee eens, ook dat kan logisch zijn.Luco schreef:Ja en dan is volgend jaar elke auto waar weinig mee gereden wordt
oldtimers, campers, liefhebbersautos, verdacht omdat ze een onlogische oploop van de km stand hebben, daar hoor ik bedrijven nu al over.
kort door de bocht genomen is die degene die de stand terug draait, de klant 'laat' het terug draaien, althans zo zou je het dan ook kunnen zien? (niet alles gelezen)Terugdraaien kilometerteller in 2014 strafbaar
Nou ik heb hun een auto op een presenteerblaadje aangedragen, werd 2 keer aangeboden met 70k km stand verschil, deden ze precies 0,0 mee,Riceaux schreef:RDW en NAP zijn ook zeer blij met informatie over auto's waarvan je het vermoeden hebt dat de km-stand is teruggedraaid. Of het zelfs kan bewijzen.
Laat ik nu een mooi verhaal gehoord hebben,waar ik altijd mijn auto's laat keurenLuco schreef:Ja een verkoper hoeft het niet te weten Rene.
Of je bedoelt aanbieders die terugdraaien verkopen.
Dan nog.
Voorbeeld
mijn vijfje komt alleen bij de garage voor de keuring, verder niet
dus als ik 20.000 per jaar rij en draai hem elke keer voor de keuring terug zodat er bv maar 4 k op staat.
Hoe moet iemand dat dan weten als ik hem dan inruil bij een garage?
Hoelang geleden is dat? Begin van dit jaar RDW en NAP nog geattendeerd toen 1 van m'n oude auto's te koop stond met een km-stand lager dan toen ik 'm kocht. Kreeg de volgende dag een mailtje en de dag erna een telefoontje of ik ze meer informatie kon geven omdat ze op dat moment bezig waren met een jacht op km terugdraaiers.PD power schreef:Nou ik heb hun een auto op een presenteerblaadje aangedragen, werd 2 keer aangeboden met 70k km stand verschil, deden ze precies 0,0 mee,Riceaux schreef:RDW en NAP zijn ook zeer blij met informatie over auto's waarvan je het vermoeden hebt dat de km-stand is teruggedraaid. Of het zelfs kan bewijzen.
Daarnaast laat dit filmpje zien, dat ook bij dealer onderhouden auto gewoon met NAP registratie en teruggedraaide stand, als "eerlijke" auto te koop staat.
lees zelf bij VAG auto's regelmatig standen uit , die in de ECU staan, het is echt van de zotte wat er gebeurd, auto's die 2 of 3 ton zijn terug gedraaid en door een bovag garage met nap zijn verkocht.
Ik snap best wel dat het lastig is, om alle rotte appels te uit te bannen, maar zoals nu geef je juist een schijnveiligheid, als jezelf niet op de hoogte bent als controlerend orgaan, dan ben je geen "keurmerk" waardig, onder het motto "wassen neus"
Hoe moeten die bedrijven dit voorkomen dan? Je geeft bij vrijwaren van de auto een kilometerstand op. Meteen kan je het tellerstandenrapport uitdraaien en zie je snel genoeg of die klopt ja of nee. Als die klopt dan klopt ie en kan je de auto met NAP verkopen en adverteren.PD power schreef:auto's die 2 of 3 ton zijn terug gedraaid en door een bovag garage met nap zijn verkocht.