Na het verkopen van de Mustang (zie Yank Tank topic) halverwege vorig jaar, begon het afgelopen 'winter' toch weer wat te kriebelen om weer een dakloze te kopen. Na er een aantal gezien te hebben kwam ik echter dit pareltje tegen, wat wellicht een stuk duurder was, maar zeker een van de mooiste die ik tot nog toe ben tegengekomen. Ik heb hem nu sinds februari en heb al de nodige leuke ritjes kunnen maken, maar kom nu pas tot het laten zien, nog niet eerder foto's kunnen maken, bij deze!
Qua rijden, geen groter verschil mogelijk met de Mustang. David en Goliath laten we maar zeggen. Heerlijk hoe dat 1.6-je met 90 brullende PK's het een heerlijk agiel autotje maakt. Daar heb je geen 1.8 voor nodig...
Het betreft een uitloop model van de NA-serie, in de zogenoemde Art Vin serie. Deze valt op door de violet kleur, tan dak en lederen bekleding en bijbehorende wielen. Leuk detail: van de 40 geleverde exemplaren in NL, is dit de eerste.
Genoeg gepraat: foto's!
Maarrrrr: loop toch wel tegen de 2 zitplaatsen aan. Met de Mustang konden we er met zijn 3-en in, en gezien het aantal keer dat we - in mijn beleving - met zijn allen erin zaten, dacht ik wel uit te kunnen met een 2-zitter, dat maakte het aanbod qua auto's immers ook wat groter. Moeders gaf onlangs aan het toch wel jammer te vinden, dus ben alweer met een schuin oog aan het kijken naar toch weer een 4-zitter. Wellicht weer terug naar de oude liefde: Fiat 124 Spider.
Mazda staat inmiddels op autoscout, en wacht rustig of er iemand voor komt, no rush, veel te leuk!