Na zo’n 22 jaar Alfa Romeo te hebben gereden wil ik wel eens een ander merk proberen. De Giulia 2.0 is inmiddels de deur uit en nu mag deze bijzondere 156 ook het veld ruimen.
Het betreft een in 2004 ingevoerde, van origine 2.5V6, Duitse auto met motorschade. Bouwjaar van deze auto is 1997. Deze auto is in 2004 overgespoten en de jaren daarna bij Madeno Racing in Oude Tonge voorzien van de navolgende opties:
Voor bekenden, de voormalige auto van Ewoud/Super72
De auto is bij Madeno in 2004, na volledig te zijn gestript, opgebouwd met de volgende specificaties:
• 3.0 V6 24V motor in 2004 gemonteerd met 0 km
• Sportkoppeling
• Oliekoeler
• C&B nokkenassen
• Supersprint spruitstukken en Madeno einddemper, custom middendemper ( alles RVS 63mm) KAT
erbij.
• Madeno RVS air-intake met K&N Filter
• Op maat geschreven software bij ieder aanpassing, uitdraai aanwezig
• Gemodificeerde drive-by wire-software
• Schroefset, hoogte en hardheid (13 standen) instelbaar
• Eibach stabi’s voor 28 mm en achter 18mm
• Alle wielophangingrubbers PU paars en camber achterwielen instelbaar
• Recaro stoelen
• Quaife sper
• Veerpootbrug aluminium voor en achter.
• RVS rolkooi achter (zie foto)
• Korte 6-bak 2.5 V6 met vliegwiel
• Brembo conversion-kit voorzijde met geperforeerde sportremschijven met Ergal hart vierzuiger
remklauwen en Pagid remblokken
• RVS remslangen
Ik heb de auto drie jaar geleden overgenomen van de eigenaar die hem van Ewoud had gekocht.De Stradale heb ik in de afgelopen drie jaar zo goed als teruggebracht in de staat zoals hij bij Ewoud was.
Overzicht revalidatie Stradale:
• Nieuwe distributieriem Gates incl. spanrollen
• Nieuwe waterpomp met metalen schoepen
• Nieuwe krukaspoelie
• Nieuwe pakkingen
• Nieuw nokkenastandwiel
• Uitklokken en afstellen nokkenassen volgens specificaties C&B
• Nieuwe lambasonde
• Nieuwe bougies
• Poedercoaten diverse onderdelen uit motorruimte
• Stralen en krimplak plenum, voorste afdekkapje en beide kleppendeksels
• Nieuwe bumpersteunen
• Repareren roest wielkasten links en rechts
• Gehele wielophanging voor voorzien van vetnippels (piep, kraak en spelingvrij)
• Vervangen kapot PU-rubber
• Fatsoeneren bedrading en nalopen op draadbreuken
• Verwijderen roest en spuiten in kleur in de motorruimte
• Blok schoonmaken en olielekkages verhelpen
• Plaatwerk goed/beter afhangen
• Bijna nieuw luchtfilterhuis
• Airco opnieuw afgevuld
• RVS einddemper gereviseerd
• RVS middendemper gemonteerd
• Gehele bodem kaalgemaakt, ontroest, en behandeld
• Schakelmechanisme vervangen
• Nieuwe banden voor
• Twee wiellagers achter
• Januari 2014 nieuwe olie en APK
Van de bovenstaande revalidatie heb ik een compleet fotoverslag met bijbehorende rekeningen.
De auto rijdt echt voortreffelijk, de 6 bak met Quaife sper werkt bijzonder goed. De bigbrake Brembo remmen zijn thuis als je ze nodig hebt. Als je in de markt ben voor een luxe zoevende Alfa Romeo, deze laten staan. Wil je een wendbaar strak sturende Alfa met voldoende vermogen om menige sportauto te plagen is dit wel wat…..
Vraagprijs 7500,-
Gr Ron