Verkocht Alfa Romeo 156 VMR30 Stradale

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
RS-Ron

Verkocht Alfa Romeo 156 VMR30 Stradale

Bericht door RS-Ron » 26 apr 2014, 16:56

Ik heb de advertentie even aangepast, dus weer met foto’s

Na zo’n 22 jaar Alfa Romeo te hebben gereden wil ik wel eens een ander merk proberen. De Giulia 2.0 is inmiddels de deur uit en nu mag deze bijzondere 156 ook het veld ruimen.

Het betreft een in 2004 ingevoerde, van origine 2.5V6, Duitse auto met motorschade. Bouwjaar van deze auto is 1997. Deze auto is in 2004 overgespoten en de jaren daarna bij Madeno Racing in Oude Tonge voorzien van de navolgende opties:

Voor bekenden, de voormalige auto van Ewoud/Super72

Afbeelding

De auto is bij Madeno in 2004, na volledig te zijn gestript, opgebouwd met de volgende specificaties:

• 3.0 V6 24V motor in 2004 gemonteerd met 0 km
• Sportkoppeling
• Oliekoeler
• C&B nokkenassen
• Supersprint spruitstukken en Madeno einddemper, custom middendemper ( alles RVS 63mm) KAT
erbij.
• Madeno RVS air-intake met K&N Filter
• Op maat geschreven software bij ieder aanpassing, uitdraai aanwezig
• Gemodificeerde drive-by wire-software
• Schroefset, hoogte en hardheid (13 standen) instelbaar
• Eibach stabi’s voor 28 mm en achter 18mm
• Alle wielophangingrubbers PU paars en camber achterwielen instelbaar
• Recaro stoelen
• Quaife sper
• Veerpootbrug aluminium voor en achter.
• RVS rolkooi achter (zie foto)
• Korte 6-bak 2.5 V6 met vliegwiel
• Brembo conversion-kit voorzijde met geperforeerde sportremschijven met Ergal hart vierzuiger
remklauwen en Pagid remblokken
• RVS remslangen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de auto drie jaar geleden overgenomen van de eigenaar die hem van Ewoud had gekocht.De Stradale heb ik in de afgelopen drie jaar zo goed als teruggebracht in de staat zoals hij bij Ewoud was.
Overzicht revalidatie Stradale:

• Nieuwe distributieriem Gates incl. spanrollen
• Nieuwe waterpomp met metalen schoepen
• Nieuwe krukaspoelie
• Nieuwe pakkingen
• Nieuw nokkenastandwiel
• Uitklokken en afstellen nokkenassen volgens specificaties C&B
• Nieuwe lambasonde
• Nieuwe bougies
• Poedercoaten diverse onderdelen uit motorruimte
• Stralen en krimplak plenum, voorste afdekkapje en beide kleppendeksels
• Nieuwe bumpersteunen
• Repareren roest wielkasten links en rechts
• Gehele wielophanging voor voorzien van vetnippels (piep, kraak en spelingvrij)
• Vervangen kapot PU-rubber
• Fatsoeneren bedrading en nalopen op draadbreuken
• Verwijderen roest en spuiten in kleur in de motorruimte
• Blok schoonmaken en olielekkages verhelpen
• Plaatwerk goed/beter afhangen
• Bijna nieuw luchtfilterhuis
• Airco opnieuw afgevuld
• RVS einddemper gereviseerd
• RVS middendemper gemonteerd
• Gehele bodem kaalgemaakt, ontroest, en behandeld
• Schakelmechanisme vervangen
• Nieuwe banden voor
• Twee wiellagers achter
• Januari 2014 nieuwe olie en APK

Van de bovenstaande revalidatie heb ik een compleet fotoverslag met bijbehorende rekeningen.
De auto rijdt echt voortreffelijk, de 6 bak met Quaife sper werkt bijzonder goed. De bigbrake Brembo remmen zijn thuis als je ze nodig hebt. Als je in de markt ben voor een luxe zoevende Alfa Romeo, deze laten staan. Wil je een wendbaar strak sturende Alfa met voldoende vermogen om menige sportauto te plagen is dit wel wat…..
Vraagprijs 7500,-

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 28 jun 2014, 01:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Re: Te Koop Alfa Romeo 156 VMR30 Stradale

Bericht door Martijn_bmw » 29 apr 2014, 08:19

de foto's werken niet ;-)

klinkt verder als een heerlijke bak :df:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 apr 2014, 19:33

Ik zie het, kennelijk is mijn max limiet bereikt...... Eens even kijken waar ik de foto's nu kan neerzetten, ben niet echt een nerd zeg maar...

Gr Ron

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 29 apr 2014, 20:17

Je kunt de foto's als attachment bij je post plaatsen.
Wijst zich redelijk vanzelf en dan zijn ze ook zichtbaar.
Gave auto's trouwens; ik ben vooral benieuwd naar die Giulia, heb je daar niet foto's of specs van? :thumbup:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 30 apr 2014, 07:27

De Giulia is drie weken geleden verkocht en opgehaald. Ik heb hem in Friesland laten restaureren en helemaal naar wens op laten bouwen. Was voorzien van een 2.0 met HC zuigers met electronische ontsteking,spaghettispruitstuk met 60MM uitlaat en ergens onder de auto een piepklein dempertje....... Dat geeft in combinatie met een carbon airbox uit en voormalige race Squadra Bianca Giulia een bijzonder aangenaam geluid. :duh: Door Marcel Violier op de rollenbank op 160PK afgesteld met een leeggewicht van 1000kg best nog een lekker vlot autootje van 40+ jaar oud. De laatste jaren reed ik er te weinig mee, eigenlijk een beetje een geval van het uiteindelijk laten bouwen naar wens en in de garage hebben staan wordt steeds meer het eind van het vermaak.

De 156 heeft in 2004/2005 regelmatig in het blad auto & tuning gestaan. Ik heb me toen voorgenomen dat ik deze auto zou kopen als ik de kans zou krijgen. Zo'n beetje vier jaar geleden liep ik tegen een Alfetta uit 1972 aan in een schuur die reeds 10 jaar stil stond. Die gekocht voor dagelijks gebruik maar dat was ik binnen twee weken zat, iedere keer binnen en buiten krabben is niks voor mij en hij was nagenoeg nieuw. Die verkocht en op zoek naar iets anders. Zoektocht naar de 156 gestart, ik ben niet zo van de plastic spoilers op de GTA, en hem in een loods gevonden. Die had wel een klap achterstallig onderhoud en daar is veel in geinvesteerd. Het is ook een op maat gebouwde auto, en toen hij weer tiptop was betrapte ik mijzelf erop dat ik de Giulia nog meer liet staan. De 272 PK icm nog geen 1300kg maakt het geen stakker en het geluid is door de volledige Supersprint uitlaat met spruitstukken fenomenaal.

Ik heb ook altijd een BMW M3 willen rijden en ben in het verleden op zoek geweest naar een mooie harde E30. Had ik toen geweten wat ze nu opbrengen had ik die witte wel gekocht. :stom:
Als de 156 het veld ruimt ga ik maar eens rustig nadenken wat er voor in de plaats moet komen. Wil één auto naast de daily van mijn vrouw voor de fun. Wil er ook mee op vakantie kunnen en niet iedere vrijdag en zaterdag dat halve ding uit elkaar moeten halen om hem rijdend te houden. De M3 E46 is een goede kanshebber. Aan de andere kant nog steeds twijfel om toch een keer een Alfa 75 Turbo in EVO-stijl op te laten bouwen met serieus snelle motor.........

De foto's moeten als het goed is morgen weer zichtbaar zijn, zal anders eens een alternatief voor Photobucket zoeken.

gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 03 mei 2014, 20:55

Weer met foto's.

gr Ron

Plaats reactie